Estimert leveringstid - hvor sikker/usikker er den?

Startet av Zara, tirsdag 21. oktober 2025, klokken 18:07

« forrige - neste »

Ampéreson

Sitat fra: What-a-watt på fredag 05. desember 2025, klokken 10:21Betaler Tesla togbilletten?  ;)
Ingen kompensasjon å få, det kunne de ikke ble det sagt. De selger bil, jeg kjøper bil, om jeg ikke vil ha den er det nok flere i køen. Tar med meg sønnen på ni, tar det som et eventyr.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

RubberDucky

Estimert dato for når båten lander i Drammet ble endret til 2025-12-15.
Jeg har avtalt henting neste uke.

Bilen har nå gått "1.11044736 KM"  :laugh:

2019 Mobilex Impala rullator

What-a-watt

Sitat fra: Ampéreson på fredag 05. desember 2025, klokken 13:10
Sitat fra: What-a-watt på fredag 05. desember 2025, klokken 10:21Betaler Tesla togbilletten?  ;)
Ingen kompensasjon å få, det kunne de ikke ble det sagt. De selger bil, jeg kjøper bil, om jeg ikke vil ha den er det nok flere i køen. Tar med meg sønnen på ni, tar det som et eventyr.

Synes Tesla opptrer lite profesjonelt ved å avvise reiseutgifter som følge av en forsinkelse de selv vel er ansvarlige for. Når de i tillegg svarer at du bare kan avbestille fordi dere har flere som venter på bil, fremstår dette som kundefiendtlig og i strid med god forretningsskikk.

RubberDucky

Sitat fra: What-a-watt på mandag 08. desember 2025, klokken 11:47Synes Tesla opptrer lite profesjonelt ved å avvise reiseutgifter som følge av en forsinkelse de selv vel er ansvarlige for. Når de i tillegg svarer at du bare kan avbestille fordi dere har flere som venter på bil, fremstår dette som kundefiendtlig og i strid med god forretningsskikk.

Enig!

Hvis det stemmer at dialogen med Tesla var slik den blir påstått her, er det stor grunn til å kreve transporten og tilhørende utgifter dekket.

Utrolig dårlig kundebehandling hvis dette stemmer.

2019 Mobilex Impala rullator

Handyman

Det er nok vanskelig å kreve noe så lenge man ikke har en kontrakt som sier at man skal få utlevert bilen en bestemt dato og et bestemt sted. Tesla tar jo forbehold inntil man nettopp har avtalt tid og sted.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

At man i det hele tatt må "kreve" er i seg selv useriøst. Dette burde Tesla ha tilbudt uten å måtte kreve.

Handyman

Det er jeg absolutt helt enig i med deg i!! Selv om de nok har sitt på det tørre rent juridisk, så burde de gitt en eller annen form for kompensasjon. Som minimum kunne de gitt superladekreditter i rikelig monn. Det hadde ikke kostet dem mye. Mange har blitt forespeilet levering lokalt og så må man reise land og strand rundt for å hente bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA