Nei, elbiler er ikke fremtiden, de er svært brannfarlige og lite miljøvennlige

Startet av LS, søndag 12. oktober 2025, klokken 19:05

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 08. desember 2025, klokken 08:11For de som ikke bor på bondelandet så har en og merket noe kalt "eksos". Katalysatoren på en fossil-bil virker ikke når bilen er kald, så dermed får en lokal forurensing i byen. En del studier viser at slik eksos ikke er bra for helsen. Ingen studier viser at eksos er ufarlig.

Jeg bor på bondelandet og er også plaget av eksos. Når jeg kommer ut fra skolen om morgenen treffer jeg ofte på noen som leverer barn i en 15 år gammel BMW med dieselmotor. På en kald og stille dag kjenner jeg lukta på i hvert fall 40 meters avstand, og har mest lyst til å holde pusten på vei til bilen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

hELgenen

Sitat fra: Rosstopher på mandag 08. desember 2025, klokken 08:37
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 08. desember 2025, klokken 08:11For de som ikke bor på bondelandet så har en og merket noe kalt "eksos". Katalysatoren på en fossil-bil virker ikke når bilen er kald, så dermed får en lokal forurensing i byen. En del studier viser at slik eksos ikke er bra for helsen. Ingen studier viser at eksos er ufarlig.

Jeg bor på bondelandet og er også plaget av eksos. Når jeg kommer ut fra skolen om morgenen treffer jeg ofte på noen som leverer barn i en 15 år gammel BMW med dieselmotor. På en kald og stille dag kjenner jeg lukta på i hvert fall 40 meters avstand, og har mest lyst til å holde pusten på vei til bilen.

Opplever det samme - på bygda. Her er det ofte også byfolket som tar turen og kommer med sine diesel kjerrer. De bruker jo ikke bilen i byen - men når de skal til hytta drar de frem dieselbilen.
Mange av disse dieselsjåførene er også ihuga miljøvernere, eller klimaforkjempere er vel mer korrekt å si - men når man skal til hytta er det liksom ikke så nøye lenger.
Er mye dobbelmoral der ute dessverre....

hanche

Sitat fra: Syklist på mandag 08. desember 2025, klokken 08:20Det virker som det er endel av Putin's nettroll som spammer forumet i det siste med slike Youtube-videoer. Dette er en bevisst kampanje for å så splid i våre samfunn, og man ser det samme andre steder, i avisenes kommentarfelt og utenlandske forum.
Virker slik, ja. Propaganda i dag er ikke som før i tiden. Da var målet å få folk til å tro en spesifikk historie, men nå er målet ofte (om enn ikke alltid) å spre så mye usikkerhet at folk mister troen på at man kan vite noe som helst med en rimelig grad av sikkerhet. Slikt skaper grobunn for konspirasjonsteorier løsrevne fra virkeligheten, og river samfunnet i stykker fra innsiden. (Jeg er gammel nok til å huske de helsides avisannonsene fra Nord-Korea som lovpriste Kim Il Sung. Og det var før tabloidenes tid, da en helside var mye areal! Den sorten propaganda er så godt som ikke-eksisterende nå til dags.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA