Nei, elbiler er ikke fremtiden, de er svært brannfarlige og lite miljøvennlige

Startet av LS, søndag 12. oktober 2025, klokken 19:05

« forrige - neste »

welsh

Sitat fra: welsh på tirsdag 28. oktober 2025, klokken 17:41
Sitat fra: welsh på tirsdag 28. oktober 2025, klokken 17:29


SitatThey've asked dealers urgently to HALT sales to the public, due to a known issue with the battery.

SitatPorsche should compensate owners irrespective of any updates. They have now devalued to the point of being almost worthless.

Ikke glem Porsche sine elbiler, inkludert Porsche Taycan som nå flere ganger plutselig har eksplodert og brent opp. Så luksuselbiler er desverre intet unntak.


SitatEtter de tre første kvartalene i 2025 har Porsche sett driftsresultatet falle med 99 prosent – fra 4,03 milliarder euro i 2024 til bare 40 millioner euro. Ja, du leste riktig: nittini prosent. I bilverdenen er det som en 911 Carrera som plutselig mister kraft på banen – både spektakulært og smertefullt.

Kilde: https://citymagazine.si/nb/porsche-i-fritt-fall-99-prosent-fall-i-fortjeneste-og-soken-etter-en-ny-rytme/

Porsche er nå i krise, takk til elbilgalskapen, og massiv symbolpolitikk og løgn som "CO2 er veldig livsfarlig" og "grønt skifte". Folk kjøper ikke en Porsche for å "kjøre grønt", folk kjøper og kjører Porsche og sportsbiler av helt andre grunner, som politikere og ledere sannsynligvis aldri vil fatte. Nå er det bare et tidsspørsmål før verdens befolkning våkner opp fra den "grønne" dvalen.

Flere andre bilprodusenter har også begynt å våkne opp:

CO2 er livsviktig, og ikke livsfarlig. Elbiler er og forblir ren symbolpolitikk.

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

hELgenen


krl

100% ufarlig lagring av energi er praktisk talt umulig. Uansett; elbiler er vesentlig tryggere enn eksos- og hydrogenbiler.

Valget er derfor enkelt, tenker du sikkerhet, velger du batteri-elbil.

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på onsdag 29. oktober 2025, klokken 05:24Ved er ikke så veldig farlig måte å lagre energi på da...

Ved er jo også brannfarlig. Det ligger liksom i vedens natur.  ;)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

turfsurf

Alt brenner bare det er varmt nok. At ved er veldig brannfarlig (lettantennelig) er jeg ikke helt ening i. 
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

MFGhost



SitatMusk cut safety reporting on his vehicles when he Doged America.

SitatLast week a Tesla model 3 caught fire just across where I live. These cars are rubbish.

SitatCan I use my phone while driving? NO.
What if it was an iPad? NO.
What if I mount the iPad? NO.
What if the manufacturer mounts it and forces me to use it?
OH YES, ABSOLUTELY FINE WITH US!

SitatWhat's dangerously hilarious is that my current new car has this annoying tendency to throw up this prompt, telling me to keep my eyes on the road as I'm driving, forcing me to look away from the road to dismiss the prompt on the touch screen, so that I can get my navigation back. I swear, I think the people who make all these gimmicks have never drove a car once in their life!

SitatStatens vegvesen: Ikke bruk mobiltelefon eller iPad/nettbrett når du kjører!
Også Statens vegvesen: Men du kan bruke bilens gigantiske iPad/nettbrett så mye du vil!

Elbiler er av en eller annen merkelig grunn lovpriset og fredet av Statens vegvesen og våre ledere. Og så langt har de i svært liten grad opplyst om alle ulempene og farene med elbiler: For eksempel skal alt nå foregå elektronisk, inkludert navigasjon og funksjoner. Glem ikke autopilot-ulykkene og alle de "plutselige" eksplosjonene og brannene. Dette har ført til svært mange uhell og dødsulykker på kort tid. Men Statens vegvesen og våre ledere er like stille og likegyldige.

Vennligst se videoen/dokumentaren over fra Fern, spesielt fra 20:00 til 23:02.
Hvorfor er det ingen som reagerer?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA