Tesla model 3 Highland refresh 2025

Startet av Kramzz, lør 11. okt 2025, kl. 14:31

« forrige - neste »

Kramzz

Hei folkens!

Har reservert en ny model 3 Highland std range rwd med den etterlenktede blinklyshendelen og noen andre forbedringer.

Har en model y dual motor fra 23 og er meget nøgd med den så no bytter jeg ut pendlerbilen, Nissan leaf Tekna 22mod.

Jeg har enda ikke fått testet Highland men syns den ser lekker ut!

Jeg kjører 10mil hver dag så blir en pendlerbil. Lurer derfor på hva dere som har std range synes om kjørekomfort og stereo?
Står litt forskjellig på nettet, at det er 7 høyttalere men når jeg går innpå bildet som viser lyd og stereo så står det 9 høyttalere. Noen som vet hva det faktisk er og om dette spiller bra? Evt sammenlignet med Leaf sitt Bose?

På Mod Y med premium er jeg meget nøgd så håper det er helt ok i Mod 3 vs Leafen 🙂

Dolphin grey Model s P85 2013
Svart E-Golf 2015
Grå Skoda Enyaq IV80 2021
Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert
Svart Nissan Leaf Tekna 40KW 2022
Svart Tesla Model Y Dual motor 2023
Hvit model 3 Highland std Rwd 2025 (Reservert)

RJK

Tesla har hentet B&O-ingeniører til sine team, så stereoanlegget er blant de bedre. Får ihvertfall veldig skryt.

Er flere høyttalere og sub på de dyrere modellene, så litt redusert mot de, men likevel temmelig fin lyd selv på denne med noen få elementer mindre. Tror neppe du blir veldig skuffet! ;)

Mer bass kan være ønskbart for noen, så er de som har kjøpt sub via f.eks. finndel.no, altså sub hentet fra en kondemnert bil.

Jeg synes, etter en lengre prøvekjøring om vinteren i snøvær, at TM3H er en helt konge bil å kjøre i, så her kan du ta langturer uten problemer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kramzz

Uten tvil god kvalitet i høyttalerene som gutta fra BO har laga🙂, Som sagt veldig fornøyd med premium anlegget i Y modellen og mod S jeg hadde med HIFI men er meget nysgjerrig på hvor bra det er med std anlegge. Jeg tror også det er mer enn godt nok men er egt det eneste jeg kan pirke på i det heletatt, enormt mye bil til den prisen🙂
Svart E-Golf 2015

Kramzz

Da er bilen motatt og må si det var litt av en bil!

Frontcam er rett og slett utrolig bra!
Samme kan sies om det å få tilbake blinklyshendelen. Andre detaljer jeg biter meg merke i er at det er svart tesla emblem og skriften på Tesla bak, Meget flott på hvit hvertfall.

Når det kommer til stereo må jeg si den er mer enn god nok! Har en Model Y med premium anlegget og dette er jo helt fantastisk men det er egt bare subben som mangler når det kommer til den dype intense bassen, Syns denne spiller godt nok når det kommer til bass, helt klart forskjell men godt nok i massevis!

Faktastisk stille er den og med en veldig stor oppgradering på kjørekomforten, har kjørt 19 model til overtakelsen og må si det er et HAV av forskjell på disse to! Her er det rett og slett to forskjellige biler 🙂

Kjempe nøgd rett og slett 😃
Svart E-Golf 2015

Zara

Sitat fra: Kramzz på man 17. nov 2025, kl. 15:56Da er bilen motatt og må si det var litt av en bil!

Samme kan sies om det å få tilbake blinklyshendelen. Andre detaljer jeg biter meg merke i er at det er svart tesla emblem og skriften på Tesla bak, Meget flott på hvit hvertfall.

Når det kommer til stereo må jeg si den er mer enn god nok! Har en Model Y med premium anlegget og dette er jo helt fantastisk men det er egt bare subben som mangler når det kommer til den dype intense bassen, Syns denne spiller godt nok når det kommer til bass, helt klart forskjell men godt nok i massevis!

Faktastisk stille er den og med en veldig stor oppgradering på kjørekomforten, har kjørt 19 model til overtakelsen og må si det er et HAV av forskjell på disse to! Her er det rett og slett to forskjellige biler 🙂

Så flott å lese dine kommentarer!!
Nå gleder jeg meg enda mer til vår bil kommer  :D

Vi har en 2021 M3 LR AWD, og har bestilt en til. Den blir "min", som erstatning for en Leaf som ble påkjørt mens den stod parkert og dessverre kondemnert.

Blir spennede å oppleve forskjellen på 21- og 26-modellen!
Er spent på en mer støyfri bil, bedre seter (?), bedre hovedlys (?). Og at bagasjeromsluken kan åpne seg automatisk. Og bedre frontkamera. (Venter spent på 360-view etterhvert)
Og ev. andre overraskelser. Helst av positiv art!

At svart skrift etc. ble så bra på hvit bil ble jeg også glad for å høre! (Siden jeg egentlig ønsket meg rød bil .)

Kramzz

Så trasig med påkjørselen da 😔.
Men igjen kjekt å gjøre en stor oppgradering 😃

Jeg har tidligere hatt en model S p85 og har en model Y 2023 Dual motor long range, etter å ha kjørt nye bilen i 2 dager så kan jeg helt klart si at denne er den beste bilen jeg har hatt med tanke på støy og komfort😃

Det er rett og slett meget stor forskjell på støy og ikke minst dempere.

Stereo anlegget er faktisk meget bra! Den mangler litt av den intense sub lyden men bass er mer enn nok etter at jeg tweaket den litt i dag👌

Monterte noen Khang Split form felger i 19" (svarte) med goodyear vinterdekkene, satt i tesla emblemer med mutter caps, det ble meget strøkent(like som 19" man fikk kjøpt tilbake i 2019(den gang var de sølv) ilag med de sorte detaljene er dette faktisk en av de peneste bilene på veien og til den prisen 354k(uten hjulene) er det vanvittig at man får med ventilerte seter og premium interiør når man ser at de selger nedstrippet versjon i us for 37k $ !

Rett og slett super fornøyd med alt rundt bilen! Virker meget godt sammenskrudd(dørene er mer premium når de lukkes(for ikke å nevne bakluken) helt super bil!

Jeg kjøpte matter fra gearup og de ble helt super! Så no er nye matter og luftinntak deksler (under seter) montert 🙂 tip top! Bare å glede seg 😃
Svart E-Golf 2015

Kramzz

Setene er helt klart bedre med meget behagelig ventilasjons funksjon 🙂👍, Front cam er gull! Høyere oppløsning på kamerar enn i 23 mod Y hvertfall 🙂👍+ hendelen fungerer flott 👌
Svart E-Golf 2015

Rasmus77

Sitat fra: Kramzz på tir 18. nov 2025, kl. 23:27Så trasig med påkjørselen da 😔.
Men igjen kjekt å gjøre en stor oppgradering 😃

Jeg har tidligere hatt en model S p85 og har en model Y 2023 Dual motor long range, etter å ha kjørt nye bilen i 2 dager så kan jeg helt klart si at denne er den beste bilen jeg har hatt med tanke på støy og komfort😃

Det er rett og slett meget stor forskjell på støy og ikke minst dempere.

Stereo anlegget er faktisk meget bra! Den mangler litt av den intense sub lyden men bass er mer enn nok etter at jeg tweaket den litt i dag👌

Monterte noen Khang Split form felger i 19" (svarte) med goodyear vinterdekkene, satt i tesla emblemer med mutter caps, det ble meget strøkent(like som 19" man fikk kjøpt tilbake i 2019(den gang var de sølv) ilag med de sorte detaljene er dette faktisk en av de peneste bilene på veien og til den prisen 354k(uten hjulene) er det vanvittig at man får med ventilerte seter og premium interiør når man ser at de selger nedstrippet versjon i us for 37k $ !

Rett og slett super fornøyd med alt rundt bilen! Virker meget godt sammenskrudd(dørene er mer premium når de lukkes(for ikke å nevne bakluken) helt super bil!

Jeg kjøpte matter fra gearup og de ble helt super! Så no er nye matter og luftinntak deksler (under seter) montert 🙂 tip top! Bare å glede seg 😃
Sitat fra: Kramzz på man 17. nov 2025, kl. 15:56Da er bilen motatt og må si det var litt av en bil!

Gratulerer med ny bil.

Jeg vurderer en Tesla RWD. Vet ikke hvor mye du kan si om vinteregenskapene/fremkommeligheten til denne bilen når du bor på Radøy, det er kanskje ikke mengder med snø der?

Jeg har nå snøfreset oppkjørselen 5 dager på rad, og trenger en viss fremkommelighet her jeg bor i Troms. Jeg ser du har hatt en e-Golf. Det er en e-Golf jeg skal bytte ut, jeg vil si den har akseptabel fremkommelighet, så hvis TM3 RWD er lik eller bedre så høres det greit ut.

Kramzz

Takker 🙂🙏

Jeg har hatt bilen i par dager no og tilfeldigvis ble det sprengkulde og skikkelig isføre😮

Jeg jobbet natt da det gikk fra + til minus 7 grader, noe som førte til isbelagt vei fra askøy til bergen, her kjørte jeg på usaltet vei i flere mil, jeg prøvde den også i en veldig bratt bakke, her hadde jeg riktignok 20m med flat før bakken på 200meter med en ca 7% helling, dette gikk faktisk bra enda det glitret med is og kaldt føre, jeg kjører på goodyear 19" ultragrip 2+, Hvordan den er på is som er våt gjenstår å se men da må det nok pigg til. Jeg har ikke kjørt golfen på åresvis men en Leaf, tror de er sammenlignbare. Jeg har nok ikke nok fartstid til å kunne sammenligne de to enda men sålangt er jeg veldig positiv til egenskapene på veien da det var frossen vei. Er jo ganske bra antispinn på tesla, det reagerte jeg på med min bakhjulstrekk s p85, den er bedre enn mye annet med bakhjulsdrift 🙂 Ser for meg at rwd er god nok for de fleste på glatten men om man kjører i mye bakker, da kan det sikkert vere en fordel med piggdekk 🙂

Reagerer på at bilen virker veldig godt balansert når det kommer til vekt fremme vs bak 🙂 leser også at det er nære 50/50 fremme og bak når det kommer til vektfordeling 👍
Svart E-Golf 2015

Zara

Lurer på:
Vi har en M3 2021-modell fra før. Har det blitt noen forbedring mtp. dørhåndtak som fryser fast og det samme med ladekabelen når den står i?
Ang. det å få ut ladekabelen så finnes det jo en snor i bagasjerommet som man kan dra i for å løsne den, men Tesla sa engang på telefon til meg at den bør jeg helst unngå å bruke for mange ganger. Fikk nesten inntrykk av at den etterhvert da kan virke dårligere.

Ladekabelen står fast akkurat nå, men det er heldigvis meldt mildere vær, så vi venter på det :-)
Forsøkte å lade mer for å tilføre litt varme, men den satt like fast.

turfsurf

Kan evt ta en stor pose med varmt vann og legg inn til ladeporten / kabelen. Pass på at den er tett dog...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Zara

Sitat fra: turfsurf på ons 26. nov 2025, kl. 05:15Kan evt ta en stor pose med varmt vann og legg inn til ladeporten / kabelen. Pass på at den er tett dog...

Ja, iallfall om jeg er hjemme.
Men hadde håpet på en bedring sammenlignet med "gammel-bilen".

Breezec

Jeg trodde alle modeller etter 2020 hadde oppvarmet ladeport. Aldri hatt problemer med fastfryst kabel på min 21 og 22-modell. Startes når man forvarmer og har på bakrute. Noen biler har eget valg i  menyen (service - charge port heater) for å skru på manuelt.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2020.40.7/release-notes
2026 Model 3 Performance

Zara

Sitat fra: Breezec på ons 26. nov 2025, kl. 17:14Jeg trodde alle modeller etter 2020 hadde oppvarmet ladeport. Aldri hatt problemer med fastfryst kabel på min 21 og 22-modell. Startes når man forvarmer og har på bakrute. Noen biler har eget valg i  menyen (service - charge port heater) for å skru på manuelt.

Hmmm... har 21-modell og stadig problemer med ladeporten. I går satte vi bilen på oppvarming, slik at all is som lå på den tinte og den fikk "desired temperature" eller hva det står i appen. Og vi ladet samtidig.
Men kabelen stod bom fast.
I dag var det mildere, og vi fikk den ut heldigvis.

Takk for tips om mulig valg ang. dette i menyen! Skal sjekke ut det!

Breezec

Sitat fra: Zara på ons 26. nov 2025, kl. 17:19
Sitat fra: Breezec på ons 26. nov 2025, kl. 17:14Jeg trodde alle modeller etter 2020 hadde oppvarmet ladeport. Aldri hatt problemer med fastfryst kabel på min 21 og 22-modell. Startes når man forvarmer og har på bakrute. Noen biler har eget valg i  menyen (service - charge port heater) for å skru på manuelt.

Hmmm... har 21-modell og stadig problemer med ladeporten. I går satte vi bilen på oppvarming, slik at all is som lå på den tinte og den fikk "desired temperature" eller hva det står i appen. Og vi ladet samtidig.
Men kabelen stod bom fast.
I dag var det mildere, og vi fikk den ut heldigvis.

Takk for tips om mulig valg ang. dette i menyen! Skal sjekke ut det!

Det kan jo tenkes at varmer på din ikke fungerer. Eventuelt prøve litt lenger forvarming neste gang det fryser på. Jeg tror menyvalget kanskje kun gjelder Y, men port skal varmes både ved forvarming, og når man setter på bakrute under kjøring.
2026 Model 3 Performance

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA