Tesla model 3 Highland refresh 2025

Startet av Kramzz, lørdag 11. oktober 2025, klokken 14:31

« forrige - neste »

Zara

Sitat fra: Breezec på onsdag 26. november 2025, klokken 17:22
Sitat fra: Zara på onsdag 26. november 2025, klokken 17:19
Sitat fra: Breezec på onsdag 26. november 2025, klokken 17:14Jeg trodde alle modeller etter 2020 hadde oppvarmet ladeport. Aldri hatt problemer med fastfryst kabel på min 21 og 22-modell. Startes når man forvarmer og har på bakrute. Noen biler har eget valg i  menyen (service - charge port heater) for å skru på manuelt.

Hmmm... har 21-modell og stadig problemer med ladeporten. I går satte vi bilen på oppvarming, slik at all is som lå på den tinte og den fikk "desired temperature" eller hva det står i appen. Og vi ladet samtidig.
Men kabelen stod bom fast.
I dag var det mildere, og vi fikk den ut heldigvis.

Takk for tips om mulig valg ang. dette i menyen! Skal sjekke ut det!

Det kan jo tenkes at varmer på din ikke fungerer. Eventuelt prøve litt lenger forvarming neste gang det fryser på. Jeg tror menyvalget kanskje kun gjelder Y, men port skal varmes både ved forvarming, og når man setter på bakrute under kjøring.

Takk for svar!

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg setter på forvarming. Unntatt når jeg setter på en tid for avreise.
Har tenkt at jeg burde ha satt det på når jeg er på vei hjem, og vet jeg kommer til å lade. For det er vel anbefalt? (Spesielt med de korte turene jeg typisk tar.)

Er det slik at når man setter på varme i bakruta, så starter varming av ladeporten samtidig?

Og hvordan er det laget til med oppvarming av ladeporten, dersom dette ikke fantes på bilen da den var ny?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA