Evighetsmaskin?

Startet av joenvaagr, lør 04. okt 2025, kl. 20:41

« forrige - neste »

joenvaagr

Jeg hadde min 2019 modell til eu kontroll  nr 2. Har gått ca 130.000 km. Eneste feil var en slitt bærekule.

Har fulgt alle servicer, men aldri byttet noe som helst. Aldri hatt en bil som har gått like langt uten å bytte skiver eller klosser...

Hva er andres erfaring fra eu kontroll ?

Fant en link til en som kjørte 320.000 før batteriet sa takk for seg..

https://youtu.be/UHMZx8oCvZY?si=xTf81GnyrGU7KcQ_
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

Trig8

Jeg kjørte min 2018-modell til 171.000km på 6 år før den ble solgt til fordel for noe med lengre rekkevidde.
Eneste som måtte gjøres utover standard service var bytte av skiver foran og alle bremseklosser ved ca. 170.000 km.
Batterimåleren viste full kapasitet.
Mitt inntrykk er evighetsmaskin, ja.

AlMe

Absolutt! Den mest driftssikre bilen jeg noensinne har hatt.
Ikke engang et knirk på de årene jeg har hatt bilen (2020-modell).

FroBe

Min 2019 modell er kjørt 156 743 km.
Måtte bytte venstre bærekule i år for å få EU-godkjent.

Byttet bremseskiver fremme i fjor da jeg oppdaget en sprekk i den ene. Byttet samtidig bremseklosser foran og bak.
Byttet de originale dekkene S/V etter 120 000 km.

Har droppet service hos Nissan de siste årene da jeg føler det er bortkastede penger, men vurderer å ta en service på NAF eller annet verksted.

Har fått byttet radar på garanti. Etter dette sluttet jeg å bruke høytrykkspyler på bilen.

Batteri viser fortsatt full kapasitet, men viser sjelden mer enn 220 km rekkevidde.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA