Endret automatikk for fjernlys av/på?

Startet av 2ris, torsdag 02. oktober 2025, klokken 19:17

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på fredag 03. oktober 2025, klokken 20:06Ja, det er den beste funksjonen på EAP/FSD. Mulig jeg misforstår deg, men jeg tar et kort trykk på retningsviseren til venstre. Da begynner filskifte med blinklys på til manøveren er ferdig. Det samme korte trykket til høyre for automatisk å komme tilbake til opprinnelig fil. Ikke noe å holde inne. :) 

Ok. Innbilte meg at den bare signaliserte ved et kort trykk i spaken. Som sagt; ferskt for meg dette, ikke rukket å bli godt kjent med hvordan det fungerer i praksis. Må eksperimentere litt til, og dersom alt som behøves er et kort napp (noe jeg tipper er helt korrekt), så er det jo enda bedre  ;D

Lært meg å like dette ikonet.
TMYP HW4 / TM3P Atom

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på lørdag 04. oktober 2025, klokken 08:18
Sitat fra: CorsoDante på fredag 03. oktober 2025, klokken 13:41Hva gjelder filbytte; Liker å trekke inn i riktig fil etter passering, ser bare dumt ut å ligge i venstrefilen dersom høyrefilen er ledig.

Og har ikke du FSD? Ingenting som er enklere enn å bare holde litt på blinklyshendelen, så bytter bilen fil av seg selv... Magisk. AP holder seg aktivt under hele seansen.
Alt kommer an på trafikk. Hvis det er litt trafikk så kjører jeg normalt noe raskere enn de som ligger i høyrefilen. Så lenge jeg ikke har biler bak meg så ligger jeg bare i venstrefilen selv om det er ledig i høyrefilen ett stykke. 

Ofte er det og kø i venstrefilen siden noen alltid skal kjøre forbi med speedometeret på fartsgrensen.

Tipper vi gjør dette likt.

Håpløse folk. Verre er de som lager en slags propp, fordi ingen andre skal få lov til å kjøre over fartsgrensen. Mennesker som heldigvis ikke har blitt politi, men som ønsker å ha denne makten.

Poenget blir at denne relativt ferske funksjonaliteten (i hvert fall i min bok) er genial. Kjøring 2.0. Og bedre skal det bli :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

What-a-watt

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 04. oktober 2025, klokken 08:56
Sitat fra: What-a-watt på fredag 03. oktober 2025, klokken 20:06Ja, det er den beste funksjonen på EAP/FSD. Mulig jeg misforstår deg, men jeg tar et kort trykk på retningsviseren til venstre. Da begynner filskifte med blinklys på til manøveren er ferdig. Det samme korte trykket til høyre for automatisk å komme tilbake til opprinnelig fil. Ikke noe å holde inne. :) 

Ok. Innbilte meg at den bare signaliserte ved et kort trykk i spaken. Som sagt; ferskt for meg dette, ikke rukket å bli godt kjent med hvordan det fungerer i praksis. Må eksperimentere litt til, og dersom alt som behøves er et kort napp (noe jeg tipper er helt korrekt), så er det jo enda bedre  ;D

Lært meg å like dette ikonet.
Aj. Kom på at det er forskjell på TMS og 3/Y når det gjelder måten å aktivere semiautomatisk filbytte.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA