Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

Svk

What-a-watt

MyMuffin

4-16 nov her.

Har også fått sluttfaktura med estimert leveringsdsto 5. Nov :)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Svk

Står 10 nov på min sluttfaktura. Er det en dato man kan stole på?

hemi

Sitat fra: lirekassa på mandag 20. oktober 2025, klokken 13:55
Sitat fra: hemi på mandag 20. oktober 2025, klokken 13:20jeg tipper også at de senker prisen på bilen, mindre mva, og hever renten

Selv om de skulle sette ned bilprisen med 50 000kr og ha 1,99% rentekampanje, så vil det fortsatt lønne seg å kjøpe nå.

mitt ressonement også, derfor jeg kjøpte nå

Svk

Handyman

Du kan trygt vente med alt av kjøp til etter at du har fått bilen. Kjøp ting du ERFARER at du trenger og ikke ting du på forhånd tror du trenger.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ellemelle

Sitat fra: Svk på søndag 26. oktober 2025, klokken 17:23Noe en må kjøpe før levering?
Trenger en minnebrikke til sentry?
Minnebrikke følger med og er allerede koblet til.
Du trenger "fillers" til koppholderne foran (de er tilpasset amerikanske forhold) og netting med borrelås over de to luftekanalene under forsetene (hvis ikke vil barnas leker trille ned i de og bli vanskelige å få ut igjen.

Begge deler får du fra Aliexpress til en lavere pris enn alskens norske nettbutikker,  leveringen tar et par uker.

Handyman

Netting over luftkanalene anbefaes! Innsats til koppeholderne har jeg aldri savnet. Det ville jeg vurdert etter å ha sett an behovet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Svk

Minste barnet er 9år. Hadde samme greiene på toyota priusen.
Tenker dere å understellsbehandle?
Ser mange har gjort det på 21-24 modeller. Er juniper bedre beskyttet ? Eller er alt likt?

Ligger en del norske skremselfilmer på nett.
Men etter å ha sett denne,så taler det mest imot:
https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-det-at-tesla-model-3-er-en-rustfelle-vi-tok-en-grundig-sjekk/75368819

Har juniper mer beskyttelsedeksler? Mer alu i hjulbuer?

Panders

Sitat fra: Ellemelle på søndag 26. oktober 2025, klokken 18:01
Sitat fra: Svk på søndag 26. oktober 2025, klokken 17:23Noe en må kjøpe før levering?
Du trenger "fillers" til koppholderne foran (de er tilpasset amerikanske forhold) og netting med borrelås over de to luftekanalene under forsetene (hvis ikke vil barnas leker trille ned i de og bli vanskelige å få ut igjen.

Begge deler får du fra Aliexpress til en lavere pris enn alskens norske nettbutikker,  leveringen tar et par uker.

Både pappkopp og Circle K passer fint i den orginale koppholderen. Så hva man skal med innlegg vet jeg ikke.
-26 Model Y Performance "Quickie"
-23 Model Y Performance SOLGT
-17 Model S 75D "Elektra"

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Panders på søndag 26. oktober 2025, klokken 21:52

Både pappkopp og Circle K passer fint i den orginale koppholderen. Så hva man skal med innlegg vet jeg ikke.

Dersom en drikker halvliters flasker med brus så står de ustabilt. Da vil et innlegg hjelpe svært godt. Høye 0,33 bokser står og bedre med innlegg.

Om ikke designet har endret seg er det en åpning mellom de to koppholderne, som gjør slanke produkter enda mer sårbare for vagging enn de ellers ville.

For de som både drikker små brus og feite kaffetermos-kopper kan gjerne denne skilleveggen være et alternativ:

Tesla Model Y                         2021-

Svk

Ser begood har nettinger til 349.

Hvor er det dere bestiller? Kun direkte fra kina?
Har kjøpt org gummimatter. Er ikke kanten høy nok på de.'? Slik at ting ikke tar veien ned i ventilasjonen?

Edit:bestiller et par fra Temu:

https://www.temu.com/no/2-stk-premium-under-for--vent-guards--mesh-for-%C3%A5-forhindre-blokering-kompatibel-med-for-tesla--og--garanterer-glatt-luftstr%C3%B8m-ventilasjonsbeskyttelse-dekorativ-ventdeksel-tekstil-mesh-guard-luftventilasjonsbeskyttelse-g-601101055137747.html

Har de noen god bagasjeromsmatter der også? Eller skal jeg bare ta den på Thansen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA