Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

Kentoj

Ja standard felger. På hjemmesiden oppgit Tesla fortsatt levering Nov-Des for Y LR SG. Skal prøve å ringe mandag. Noen som har erfaring med kundeservice? Er det mulig å komme i kontakt med noen?

Mags85

Sitat fra: Kentoj på lørdag 18. oktober 2025, klokken 19:51Ja standard felger. På hjemmesiden oppgit Tesla fortsatt levering Nov-Des for Y LR SG. Skal prøve å ringe mandag. Noen som har erfaring med kundeservice? Er det mulig å komme i kontakt med noen?

Kan du ta bilde av specen på bilen under «Bildetaljer» i appen? Prøver å finne en fellesnevner  som forårsaker forsinkelse. Min sier fremdeles nov-des, men får se i morgen mandag, om den også endrer seg eller ikke.

Mags85

Har dere valgt svart eller hvit interiør til dere som allerede har fått annen dato?

Svk

Har best sort int,ikke fått endret dato. Best forrige søndag. Valgt piggfrie vinterhjul
SG

Mags85

Sitat fra: Svk på søndag 19. oktober 2025, klokken 09:04Har best sort int,ikke fått endret dato. Best forrige søndag. Valgt piggfrie vinterhjul
SG

Samme her. Svart int, piggfri, SG.  ikke endret dato.

Blir spennende å få høre fra de som har fått endret

Hysa

Jeg bestilte long range stealth Grey 9oktober. Svart interiør, piggfrie. Har nå fått januar-februar 😢

Mags85

Sitat fra: Hysa på søndag 19. oktober 2025, klokken 09:50Jeg bestilte long range stealth Grey 9oktober. Svart interiør, piggfrie. Har nå fått januar-februar 😢

Innbytte? Fsd transfer?

Ikke at jeg tror det har noe med saken å gjøre, prøver bare å finne ut om det er noe som trigget, eller random. Jeg har innbytte med fsd transfer.

Men igjen, kan hende min blir flyttet i morgen mandag

Hysa

Svk

Ingen innbytte. Aldri hatt Tesla før.
Får jeg lev neste år så blir det sikkert en kinabil istedenfor
G9 eller #5( om de er på lager før nyttår)

Rottert

Bestilte premium med 4hj, 19", SG,svart interiør og basic autopilot i går. Snakket også med selger (i Trondheim). Han var overbevisst på levering siste uke i november eller første i desember om ikke båten sank.

Var ingen problem å avbestille og få tilbake innskudd rett før nyttår evt.

Ellemelle

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 18. oktober 2025, klokken 09:12Jeg tenker at presset blir så stort på Tesla nå at de kan finne på å ta bort rentekampanjen.
Både fordi de ikke trenger den lengre når folk uansett vil handle på grunn av den kommende momsen, men også for å heller bruke de sparte pengene på lavere priser etter nyttår.

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 18. oktober 2025, klokken 09:27Så du mener at en mulig prisnedgang over nyttår vil kompensere både for økt moms, og fordeler med rentekampanje?
Denne rentekampanjen de kjører nå gir deg mer rabatt i kroner og ører enn hva prisøkningen vil bli på grunn av momsen.

Så når en LR koster 535000 kroner nå med rentekampanje, kan de selge ned for ned mot 500k etter nyttår hvis de fjerner rentekampanjen (minus 80k rente, pluss 50k moms). Men da er det lurt å fjerne rentekampanjen allerede nå siden det uansett vil bli et kjør (for alle bilmerker) frem mot momsen kommer, og at de som vil kjøpe neste år bare ser at bilen har blitt billigere (altså mot strømmen sammenlignet med andre merker) og ikke at de samtidig har mistet noe (rentekampanjen).

Om jeg husker riktig var det vel noe lignende som skjedde sist gang det ble innført moms.

Mags85

Sitat fra: Rottert på søndag 19. oktober 2025, klokken 10:58Bestilte premium med 4hj, 19", SG,svart interiør og basic autopilot i går. Snakket også med selger (i Trondheim). Han var overbevisst på levering siste uke i november eller første i desember om ikke båten sank.

Var ingen problem å avbestille og få tilbake innskudd rett før nyttår evt.

Håper på det! (Trondheim selv)

What-a-watt

Sitat fra: Ellemelle på søndag 19. oktober 2025, klokken 10:59
Sitat fra: Ellemelle på lørdag 18. oktober 2025, klokken 09:12Jeg tenker at presset blir så stort på Tesla nå at de kan finne på å ta bort rentekampanjen.
Både fordi de ikke trenger den lengre når folk uansett vil handle på grunn av den kommende momsen, men også for å heller bruke de sparte pengene på lavere priser etter nyttår.

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 18. oktober 2025, klokken 09:27Så du mener at en mulig prisnedgang over nyttår vil kompensere både for økt moms, og fordeler med rentekampanje?
Denne rentekampanjen de kjører nå gir deg mer rabatt i kroner og ører enn hva prisøkningen vil bli på grunn av momsen.

Så når en LR koster 535000 kroner nå med rentekampanje, kan de selge ned for ned mot 500k etter nyttår hvis de fjerner rentekampanjen (minus 80k rente, pluss 50k moms). Men da er det lurt å fjerne rentekampanjen allerede nå siden det uansett vil bli et kjør (for alle bilmerker) frem mot momsen kommer, og at de som vil kjøpe neste år bare ser at bilen har blitt billigere (altså mot strømmen sammenlignet med andre merker) og ikke at de samtidig har mistet noe (rentekampanjen).

Om jeg husker riktig var det vel noe lignende som skjedde sist gang det ble innført moms.

Smart tenkt, og absolut realistisk!

MyMuffin

Jeg bestilte 2.okt (ryktene om moms satte fart på sakene).

LR stealth grey m/vinterhjul. Ikke innbytte.

Har nå fått 7-29 nov som oppgitt leveringstid i appen.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA