Nærmer seg slutten av rentekampanje og redusert pris på Model Y 4WD?

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 18. september 2025, klokken 09:57

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 15. oktober 2025, klokken 17:31Håper du har lest alt du har "signert" på?
Vel, det er angrerett på bilen, så man får alle pengene tilbake. Man må bare være spesifikk på at man vil benytte angrerett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 15. oktober 2025, klokken 19:23Blir litt skremt... Du kjøper en bil til 500K uten å lese det som står på bestillingsiden.

Skumleste før signering.
Men var etter regjeringen la fram budsjettet,avbeillingstanken kom.
Litt mindre spennendes om det plutselig blir januar.

Breezec

Sitat fra: Svk på onsdag 15. oktober 2025, klokken 20:22Skumleste før signering.
Men var etter regjeringen la fram budsjettet,avbeillingstanken kom.
Litt mindre spennendes om det plutselig blir januar.
Ingen grunn til bekymre seg, datointervall du har fått oppgitt vil krympe etterhvert som bilen nærmer seg levering, slik har det vært siden 2014. Tesla vil garantert sendte nok biler hit til dekke bestillinger før nyttår, med unntak av nye blå som er usikkert når de starter produsere.
2022 Model 3 Performance

Radial

Hadde YL blitt lansert, med rask levering, kunne jeg vurdert å bytte ut 2021 y'en.

Men har jo batteri og driverksgaranti til 2029, blir litt galskap å bytte 5seter mot 5seter, på en bil som går ~15k i året🙈😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hemi

Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. oktober 2025, klokken 19:37
Sitat fra: hemi på onsdag 15. oktober 2025, klokken 09:33bestilte mandag, drømmer om å få bil før rushet, mandagsbiler og kaosutlevering
Ble det LR eller P?

Model Y PREMIUM FIREHJULSDRIFT som den nå heter  8)

Var litt på P, men uten rentekampanje er det 0 sjangs

snakket med selger, kommer det rentekampanje kan jeg få bytte bil, så at rentekampanje, OG levering i år, så ja da bytter jeg.

Jeg har før kjøpt

P85D
Model 3 Performance
Model Y performance

Så dette blir første ikke performance tesla for min del, jeg kan si at jeg er smertelig klar over hvor lite du får for performance brukt vs vanlig. Så denne gangen er jeg kip! iaf til rentekampanje

Svk

Svk

What-a-watt

Sitat fra: hemi på onsdag 15. oktober 2025, klokken 22:50Så dette blir første ikke performance tesla for min del, jeg kan si at jeg er smertelig klar over hvor lite du får for performance brukt vs vanlig. Så denne gangen er jeg kip! iaf til rentekampanje
– Både nye og brukte biler vil øke i verdi. De som allerede har elbil, vil mest sannsynlig få en høyere restverdi på bilen sin, sier Christina Bu.

hemi

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 15. oktober 2025, klokken 23:18
Sitat fra: hemi på onsdag 15. oktober 2025, klokken 22:50Så dette blir første ikke performance tesla for min del, jeg kan si at jeg er smertelig klar over hvor lite du får for performance brukt vs vanlig. Så denne gangen er jeg kip! iaf til rentekampanje
– Både nye og brukte biler vil øke i verdi. De som allerede har elbil, vil mest sannsynlig få en høyere restverdi på bilen sin, sier Christina Bu.

det stemmer nok, kompis solgte sin Y i dag, prøvd i 4-5 mnd uten hell, og nå til prisen han ønsket.

Jeg har også solgt min, til en venn, vi hadde avtalt det egentlig uavhengig av dette, jeg bare tenkte å vente med å kjøpe Y til jeg "måtte" som tydeligvis.. ble nå

@svk jeg går for 2500 innskudd ja, jeg får ut endel cash som jeg vingler mellom 5% høyrente eller fond/aksjer, har egentlig nok sparepenger på høyrente om dagen, så blir nok fond/aksjer.

Svk

Ser fonda og aksjene har steget greit siste åra. Mine har økt m 24%

hemi

5 venner har bestilt ny tesla denne uken, og enda fler elbiler generelt, mistenker alle tidligere rekorder ryker

Ellemelle

Jeg tenker at presset blir så stort på Tesla nå at de kan finne på å ta bort rentekampanjen.
Både fordi de ikke trenger den lengre når folk uansett vil handle på grunn av den kommende momsen, men også for å heller bruke de sparte pengene på lavere priser etter nyttår.

What-a-watt

Så du mener at en mulig prisnedgang over nyttår vil kompensere både for økt moms, og fordeler med rentekampanje?

Håvar

Ser for meg tre mulige scenarier. Enten går prisen på LR AWD opp tilsvarende nytt momstillegg og rentekampanje beholdes,
Prisen settes litt opp og i stedet for nullrente får en feks 1.99% i 36 mnd.
Eller så beholdes dagens pris(Tesla setter ned nettopris) og rentekampanjen forsvinner.

At Tesla setter ned prisen og beholder dagens nullrentekampanje virker usannsynlig

Uansett er det nok ikke Tesla som svetter mest over de varslede avgiftsøkningene
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA