Tesla Y 2025 - Bestilling ila 0%-kampanje

Startet av Miss Sophie, torsdag 11. september 2025, klokken 06:54

« forrige - neste »

hemi

jeg gjorde unna lånesøknaden i mai juni? og bare hadde det klart ved bestilling nå, stod stadig som gyldig sa tesla selger. billån har blitt overaskende vanskelig

ToWalkOrDrive

Overraskende at Tesla ennå ikke har fått startet utleveringer i stor skala, med tanke på hvor mange de skal levere ut dette kvartalet. De kommer til å få det sykt travelt når båtlassene først kommer.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Tesla Kristiansand ringer i disse dager noen kunder og forteller at bilen de har bestilt må hentes Ålesund! Blir fort en flyreise og over 10 timers kjøretur. Ingen kompensasjon og ingen eksakt dato, bare en gang uti desember. Take it or leave it. Dette er jo for dårlig av Tesla!!!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på I går kl. 08:03Tesla Kristiansand ringer i disse dager noen kunder og forteller at bilen de har bestilt må hentes Ålesund! Blir fort en flyreise og over 10 timers kjøretur. Ingen kompensasjon og ingen eksakt dato, bare en gang uti desember. Take it or leave it. Dette er jo for dårlig av Tesla!!!

Ja, det er sykt dårlig. Særlig med tanke på at den båten de kommer i sannsynligvis seiler forbi Kristiansand og andre havner på vei opp. Sparer vel noen kroner på voksing/klargjøring. Burde i det minste kunne bestille noen bilfrakte-trailere fra Ålesund og kjøre ned - får jo ganske mange Teslaer i en trailer, med mindre alt er fullbooket. Nå påfører en jo nesten 1000 kilometer før en får bilen hjem.

Men er sikkert noen som synes det er fint med en biltur i ny bil og, men Tesla burde i det minste dekket fly opp pluss noen kWh på superlader.
Tesla Model Y                         2021-

Rosstopher

Sitat fra: Handyman på I går kl. 08:03Tesla Kristiansand ringer i disse dager noen kunder og forteller at bilen de har bestilt må hentes Ålesund! Blir fort en flyreise og over 10 timers kjøretur. Ingen kompensasjon og ingen eksakt dato, bare en gang uti desember. Take it or leave it. Dette er jo for dårlig av Tesla!!!

Kan godt hende det er for dårlig av Tesla, men vet vi hva som blir sagt i disse samtalene? Er det "Vi klarer dessverre ikke å levere bilen din før nyttår, men vi har en alternativ løsning. Hvis du vil ha bil i år kan du hente den i Ålesund. Alternativt kan du vente til nyåret." eller er det "Du hente bilen i Ålesund. Punktum. Det fins ingen utlevering i Kristiansand lenger og ingen alternativ løsning."
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Handyman

Jeg kjenner bare til hva som ble sagt i et tilfelle. Ingen alternativ, ingen årsak. nada. Bare beklagelse, og beskjed om at bilen må hentes i Ålesund. Hvis ikke må man legge inn ny bestilling med nye vilkår. Tesla leverer ut mange biler i KRS.

terje3105

Dere må ikke glemme at de som jobber på delivery ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Kristiansand blir fort Kristiansund og da er jo Ålesund like ved :laugh:

For min del har det ikke noe å si om bilen ikke kommer før i midten av desember (est. levering er nå 17/11). Sen levering = full tilgang til evt. siste-liten-tilbud fra Tesla.
Tesla Model Y LR AWD, i bestilling 16.10.2025
Tesla Model S LR, reservert 15.07.2022, kansellert 10.2025
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Handyman

Vedkommende hadde i samtale med Tesla KRS rett etter bestilling gjennomgått bestillingen og avtalt utlevering i KristiansAnd. Fremgikk også av sluttfaktura, som så ble endret til Ålesund. Jeg tror IKKE forveksling av by er årsaken.

Rosstopher

Sitat fra: Handyman på I går kl. 08:40Jeg kjenner bare til hva som ble sagt i et tilfelle. Ingen alternativ, ingen årsak. nada. Bare beklagelse, og beskjed om at bilen må hentes i Ålesund. Hvis ikke må man legge inn ny bestilling med nye vilkår. Tesla leverer ut mange biler i KRS.

Da syns jeg du bør moderere utsagnet "Tesla Kristiansand ringer i disse dager noen kunder og forteller..." og heller skrive noe som "En jeg kjenner har sagt at i hans/hennes tilfelle må bilen hentes i Ålesund". Ganske stor forskjell på et generelt faktum og en påstand fra ett menneske om deres enkeltsak.

Ellers helt enig i at det er for dårlig. Kjenner en som ble ringt og fortalt at bilen var forsinket, og ett av alternativene var å hente i Trondheim (i stedet for Tønsberg) hvis han ville ha bil raskt. Det er jo en fin ekstraservice, i motsetning til din venn sitt tilfelle.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Handyman

Sitat fra: Rosstopher på I går kl. 09:12
Sitat fra: Handyman på I går kl. 08:40Jeg kjenner bare til hva som ble sagt i et tilfelle. Ingen alternativ, ingen årsak. nada. Bare beklagelse, og beskjed om at bilen må hentes i Ålesund. Hvis ikke må man legge inn ny bestilling med nye vilkår. Tesla leverer ut mange biler i KRS.

Da syns jeg du bør moderere utsagnet "Tesla Kristiansand ringer i disse dager noen kunder og forteller..." og heller skrive noe som "En jeg kjenner har sagt at i hans/hennes tilfelle må bilen hentes i Ålesund". Ganske stor forskjell på et generelt faktum og en påstand fra ett menneske om deres enkeltsak.

Ellers helt enig i at det er for dårlig. Kjenner en som ble ringt og fortalt at bilen var forsinket, og ett av alternativene var å hente i Trondheim (i stedet for Tønsberg) hvis han ville ha bil raskt. Det er jo en fin ekstraservice, i motsetning til din venn sitt tilfelle.
Tesla fortalte at vedkommende ikke var den eneste, men at det gjaldt et tyvetalls bestillinger. Hvis det Tesla sier er riktig så vil jeg påstå at utsagnet står seg.
Edit: omformulerte setninger uten mening.

terje3105

Jeg ser også at de i nord får flytta fra Tromsø til Evenes. Fint for de i Harstad, men ikke for de i Tromsø.

Dette burde Tesla ordne opp i og kompensere dere for levering til feil lokasjon.
Tesla Model Y LR AWD, i bestilling 16.10.2025
Tesla Model S LR, reservert 15.07.2022, kansellert 10.2025
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA