Brukt Model Y - pris og hva bør jeg se etter?

Startet av bipbop85, fre 05. sep 2025, kl. 21:41

« forrige - neste »

bipbop85

Hei!

Skal kjøpe en brukt Model Y. 2022 modell, og km stand under 70 000 var tanken. Long Range, gjerne hvit. Hvilken pris bør jeg forvente å få til her?

Hva bør jeg se etter for feil etc? Hvordan er det med hjulbuer og rust her når det er plastdeksel på?

Klykken

Rust/bobling i falser i dørene (har forekommet), samt lakkslitasje der hvor dørpakningen møter c-stolper er nesten garantert, og hvor gummiklossen som demper vibrasjoner møter karosseriet mot bakluka. For- og bakstillingen (oppgengskuler bl.a.) er en gjenganger på EU virker det som. Ulyd fra vifter i frunk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Silkefot

Har du sjekket brukt prisene hos tesla? Ville ikke betalt mer og helst kjøpt der tenker jeg
Bosted Fetsund
Eier:
Model 3 2025 modell
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Har eid:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Klykken på lør 06. sep 2025, kl. 01:41Rust/bobling i falser i dørene (har forekommet), samt lakkslitasje der hvor dørpakningen møter c-stolper er nesten garantert, og hvor gummiklossen som demper vibrasjoner møter karosseriet mot bakluka. For- og bakstillingen (oppgengskuler bl.a.) er en gjenganger på EU virker det som. Ulyd fra vifter i frunk.

Foring her kan det bli slark i. Etter at garantien går ut blir det over 20.000 å fikse hos Tesla, for de skifter ut hele knuten. Mulig å gjøre det til en brøkdel ved bare å skifte ut foringen, men sitter sykt fast.
Tesla Model Y                         2021-

saphran

Jeg har ute en 2022 LR AWD modell nå gått under 70k. Forutenom 1 hvit og 1 svart (som har endel irriterende skader) så er min den billigste av alle, og det er ingenting galt med den foruten noen små merker på felg, hovedsaklig fra Gemini-dekslene (mao *mange* har nok det samme). Forhandlere som jo skal tjene litt på kjøp har tilbudt 32k under, det er ikke stort. Det er overraskende lav omsetningstakt på Model Y for tiden dog så at noen kanskje dropper prisen kan jo være, men slik prisbildet er er det da gjerne mer naturlig for folk å bare selge den til forhandlere med en rabatt. Da får de i det minste noen fordeler tilbake for rabatten.

Klykken

Mange har øynet seg 2025 Y med 0%-kampanje. Over en treårsperiode er det meget gunstig... :) Når kampanjen er bort så skal du se det løsner mer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Vaduz

Sitat fra: Klykken på man 08. sep 2025, kl. 08:10Mange har øynet seg 2025 Y med 0%-kampanje. Over en treårsperiode er det meget gunstig... :) Når kampanjen er bort så skal du se det løsner mer.

Den kampanjen forsvinner aldri.

Håvar

Ser Tesla er like rimelig som de billigste på finn.no for hvit Y LR AWD med 70000 km og 2022-mod

Som en bonus får du med EAP på kjøpet om du handler fra Tesla. Ikke alle har glede av dette, men om du skal kjøpe det i etterkant koster det 37 250,-(lol)
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/my?TRIM=LRAWD&PAINT=WHITE&arrangeby=plh&range=0
Hadde ikke giddet å handle på finn selv når Tesla er like rimelig
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA