Dårlig fremkommelighet på vinterføre.

Startet av Boikott My Ass, fredag 22. august 2025, klokken 13:59

« forrige - neste »

Boikott My Ass

ID. 7 kommer dårlig ut i denne testen. Mulig dette er pga. softwaren. Noen som vet om dette er fikset opp i? Greit å vite før ett evnt. kjøp tenker jeg.
Og gjelder det flere ID biler??

https://elbil.no/sjekk-resultatene-fra-var-test-av-disse-elbilenes-antispinn-systemer-pa-ruller/

Bmw 530i G30

What-a-watt

Boikott My Ass

Dette er nok som sagt software styrt. Men greit å vite / ha under kontroll før kjøp. Også om VW overhodet kjenner til problemet og ønsker å gjøre forbedringer mht. fremtidig oppdatering. Ellers blir det for min del bare irriterende å vente på en oppdatering som aldri kommer.
Bmw 530i G30

What-a-watt

Jeg er vurderingsfasen for id.7 Tourer. Jeg oppfatter at her er det spørsmål om veldig god, god, dårlig, og ubrukelig. Sikker på at id.7 iallfall er god, og vel så det. Får på ingen måte meg til å fjerne id.7 fra topplasseringen på min private "kanskje-kjøpe-liste".

Boikott My Ass

Sitat fra: What-a-watt på fredag 22. august 2025, klokken 15:34Jeg er vurderingsfasen for id.7 Tourer. Jeg oppfatter at her er det spørsmål om veldig god, god, dårlig, og ubrukelig. Sikker på at id.7 iallfall er god, og vel så det. Hindrer på ingen måte meg fra å fjerne id.7 fra topplasseringen på min private "kanskje-kjøpe-liste".

Enig, en bør prøvekjøre bilen på vinterføre, teste og dra sine egne slutninger utfra det. En merker raskt om «god følelsen» er til stede.
Bmw 530i G30

daktari

ID.4 gtx var meget god i dyp snøkaos opp og ned Oslo sentrum Holmenkollen. Men med ruller er det 0, altså ingen friksjon, mens det i dyp snø, avhengig av dekkenes kvalitet, vil være noe å få tak i. Så kan hende ruller overdriver forskjellene, unntatt på våt is.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

I disse testene er det jo grep på ett eller flere hjul. På blankis eller snø risikerer man jo å ha dårlig eller nesten null grep på alle. Så situasjonen i virkeligheten kan fort bli verre.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA