Ny bil uten hengerfeste

Startet av Talnes, lør 16. aug 2025, kl. 08:54

« forrige - neste »

Talnes

Hei

Bør jeg være skeptisk til at bilen kommer uten hengerfeste når alle kommer med, som standar levering.?

Kan den være kolisjon skade under transport? :-\

Skal heg godta en etter montering gratis.?

Og hvor sitter ramme nummeret.?

What-a-watt

Sikker på at du ikke har det?

Talnes

Selger seier at den kommer uten hengerfeste?

What-a-watt

Talnes

Ja jeg har bestilt den der Ny Jeg skal få etter montert sa han. Synest dette er rart.

Ellemelle

Det er fordi kun nordiske biler har hengerfeste som standard. De er nok inne i en ny pressperiode med masseleveringer til Norge og må derfor re-route biler som egentlig skulle til kontinentet til Norge.
Det samme skjedde i forrige kvartal.

What-a-watt

What-a-watt

Da må det vel gjenspeile seg på prisen?

Ellemelle

What-a-watt

Rart hvis Tesla-selger sier at den ikke har tilhengerfeste uten å fortelle at det blir ettermontert. Er dette den gamle typen Y, eller Juniper?

Ok. Ser nå at han har fått det opplyst. Beklager

saphran

Helt normalt og null problem. Før var det et tilvalg, nå bare monteres det på alle...men noen får montert etter levering. Det koster deg jo en dag på verksted da, det er det eneste. Luken hvor festet skal være er allerede der selv om festet ikke er på plass (fikk selv en Juniper forrige uke uten, da visste jeg ikke om ettermonteringen, men siden den var ferdig ble den solgt med 15000 i rabatt så det var grei skuring når det også er 0% rente!).

ToWalkOrDrive

Sitat fra: saphran på søn 31. aug 2025, kl. 20:14Helt normalt og null problem. Før var det et tilvalg, nå bare monteres det på alle...men noen får montert etter levering. Det koster deg jo en dag på verksted da, det er det eneste. Luken hvor festet skal være er allerede der selv om festet ikke er på plass (fikk selv en Juniper forrige uke uten, da visste jeg ikke om ettermonteringen, men siden den var ferdig ble den solgt med 15000 i rabatt så det var grei skuring når det også er 0% rente!).

Det er ikke sikkert det koster en dag på verkstedet. Tesla bruker ofte Mobile Service, og kommer til der du ønsker og fikser småjobber. Men kommer jo an på hvor en bor osv.
Tesla Model Y                         2021-

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA