Hvilke nyere elbiler (2024–2025) har de beste garantiordningene

Startet av janrogerjensen, lør 09. aug 2025, kl. 10:54

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: arthur på tir 12. aug 2025, kl. 09:39
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 12. aug 2025, kl. 09:35
Sitat fra: arthur på tir 12. aug 2025, kl. 09:27
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 12. aug 2025, kl. 09:11
Sitat fra: arthur på tir 12. aug 2025, kl. 08:48Representerer, eller forbinder du, navnet Elon et bilmerke eller en eksplisitt model fra et bilmerke? Jeg skjønner at du føler dette personlig, beklager det, men sikkert hjelp å få for deg! Hvor studerte du psykologi? Du må gjerne vise til hvor jeg EKSPLISITT har fornærmet deg som innehaver av en TESLA MODEL Y? Og husk å holde høyrehånden/armen nede, ikke som Elon!

Dette begynner bare å bli barnslig. Jeg kjenner ikke så mange Elon som har holdt høyrehånden oppe. Bare en.
Som du kanskje så i skjermbildet i forrige post så motsier du deg selv flere ganger, samt at du glemmer hva du selv skriver, og så klandrer du meg for ting jeg sier du har sagt, som du har glemt du har sagt. Ikke ulikt mennesker med demens.

Jeg har for øvrig ikke sagt at jeg har blitt fornærmet av deg, så det er nok kun vrangforestillinger du har.

Har jeg uttalt meg om en spesifikk model? Ja, eller nei! Regner med at du skjønner forskjell på bilmerke og model fra samme!

Nei, det er jeg som har uttalt meg om en spesifikk modell.

SÅ da kan vi konkludere med at det IKKE er meg som har uttalt seg om en spesifikk model, selv om noe annet har blitt hevdet!

Med andre ord har jeg IKKE motsagt meg selv som det blir hevdet.

Ha en fortsatt fin da! :+1:

Men å dokumentere dine påstander om merket var du fortsatt ikke villig til? Hvis påstanden din er sann hadde det nok gått raskere å bevise den enn tiden denne diskusjonen har tatt deg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

arthur

Nå er det noe helt spesielt med Tesla-eiere, minner meg litt om Trumps klakører.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: arthur på tir 12. aug 2025, kl. 08:48Representerer, eller forbinder du, navnet Elon et bilmerke eller en eksplisitt model fra et bilmerke? Jeg skjønner at du føler dette personlig, beklager det, men sikkert hjelp å få for deg! Hvor studerte du psykologi? Du må gjerne vise til hvor jeg EKSPLISITT har fornærmet deg som innehaver av en TESLA MODEL Y? Og husk å holde høyrehånden/armen nede, ikke som Elon!

Dette begynner bare å bli barnslig. Jeg kjenner ikke så mange Elon som har holdt høyrehånden oppe. Bare en.
Som du kanskje så i skjermbildet i forrige post så motsier du deg selv flere ganger, samt at du glemmer hva du selv skriver, og så klandrer du meg for ting jeg sier du har sagt, som du har glemt du har sagt. Ikke ulikt mennesker med demens.

Jeg har for øvrig ikke sagt at jeg har blitt fornærmet av deg, så det er nok kun vrangforestillinger du har.

Har jeg uttalt meg om en spesifikk model? Ja, eller nei! Regner med at du skjønner forskjell på bilmerke og model fra samme!

SÅ da kan vi konkludere med at det IKKE er meg som har uttalt seg om en spesifikk model, selv om noe annet har blitt hevdet!

Kan ikke se at det er noen i hele verden som har sagt at du har uttalt deg om en spesifikk modell. Du har derimot blitt kraftig kritisert for å generalisere basert på tidligere biler.

Ha en middels dag.
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 12. aug 2025, kl. 11:52

Kan ikke se at det er noen i hele verden som har sagt at du har uttalt deg om en spesifikk modell. Du har derimot blitt kraftig kritisert for å generalisere basert på tidligere biler.

Ha en middels dag.

Ja, jeg har omtalt et konkret merke, et merke som har som sin største eier en person med klare nazistiske sympatier og som i dag er USAs minst populære mann! Igjen, et MERKE, IKKE en spesifikk model fra det merket! Dine sympatier er notert. Fortsatt uklart?

What-a-watt

En ting er å "kjøpe bil fra USA minst populære mann". En annen ting er det, når man som deg, kjøper bil fra verdens minst populære land....  :D

arthur

Og da tenker du på Sør Korea? Skjønner ditt behov for å forsvare nazisten!

What-a-watt

Sitat fra: arthur på tir 12. aug 2025, kl. 17:34Og da tenker du på Sør Korea? Skjønner ditt behov for å forsvare nazisten!
Jeg kjøpte min Tesla i 2018. 5 år før Musk ble politisk! Du kjøpte Polestar 76 år etter at Kina ble kommunistisk.... :laugh:

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Boikott My Ass

Sitat fra: What-a-watt på tir 12. aug 2025, kl. 17:30En ting er å "kjøpe bil fra USA minst populære mann". En annen ting er det, når man som deg, kjøper bil fra verdens minst populære land....  :D

Er Kina det minst populære landet i verden? (Lukter hersketeknikk dette) Tenkte nå det måtte være Saudi - Arabia, Israel, Nord- Korea, Sudan, osv.

Spurte også for skøy skyld Chat GPT;

Politisk minst populære land (internasjonalt sett)

1. Nord-Korea

Omtales ofte som det mest negative land i globale meningsmålinger. For eksempel:
    •    Et survey viste at Nord-Korea vurderes negativt i hele 20 av 27 land, og mer enn 70 % innad i USA, Europa og Australia har et negativt inntrykk av landets innflytelse.  � �.

2. Iran

Har svært lav popularitet i mange land:
    •    I en Gallup-undersøkelse fra 2020 hadde Iran lavest favorabilitet blant amerikanere (kun 11 %) – kun slått av Nord-Korea (12 %)  �.

3. USA

Opplever stadig synkende global oppslutning:
    •    Ifølge Democracy Perception Index falt USAs netto globalt omdømme fra +22 % til –5 % i 2025, mens Kina steg fra +5 % til +14 %  �.
    •    I en Pew-undersøkelse har majoriteten i land som Sverige, Canada, Mexico, Tyskland og Frankrike et negativt syn på USA. Bare Israel gir mest positiv vurdering  �.
    •    Videre oppfatter mange land USA både som en viktig alliert og en betydelig trussel, særlig i Nord-Amerika og Europa  �.

4. Kina

Også et land med bred negativ vurdering:
    •    I en Pew-undersøkelse uttrykte hele 67 % negativ oppfatning av Kina, særlig i høyinntektsland som Australia, Sverige og Japan  �.

5. Israel

Også her er det stor misnøye i mange regioner:
    •    Israel ble sett negativt på i 23 av 27 land i en global meningsmåling, spesielt i Midtøsten og mange europeiske land  �.
Bmw 530i G30

What-a-watt

Hvis vi bare tar med bilproduserende land blir det litt anderledes  :D

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på tir 12. aug 2025, kl. 21:19Hvis vi bare tar med bilproduserende land blir det litt anderledes  :D

Jepp..USA er politisk verst..deretter Kina.

Det som skjer i Trump land nå er uansett helt hinsides..Siste nytt nå er at Trump vil opprette   en ny hærstyrke for å slå ned på  innenlands protester:

https://www.vg.no/nyheter/i/vgL8jl/the-post-trump-vil-opprette-militaer-enhet-for-aa-slaa-ned-protester

Da snakker vi vel i praksis om noe som ligner på SS styrker...

What-a-watt

Sitat fra: hELgenen på tir 12. aug 2025, kl. 21:28Da snakker vi vel i praksis om noe som ligner på SS styrker...

Ligner, eller kanskje helt likt?

SS' innelandske rolle var å sikre regimets kontroll over samfunnet gjennom terror, overvåking og undertrykkelse

IvarAndreas

Dere er vel ganske langt fra garantiordninger nå så for oss som er interessert kan dere vel kanskje fortsette drittkastingen på pm?

hELgenen

Sitat fra: IvarAndreas på tir 12. aug 2025, kl. 21:54Dere er vel ganske langt fra garantiordninger nå så for oss som er interessert kan dere vel kanskje fortsette drittkastingen på pm?

Mitt tudligere eierskap av Polestar ble forbilledlig og seriøst håndtert via Bilia. Så kan i alle fall anbefale dette merket om man kan svelge kinesisk eierskap.

syklisten

Tilbake til garantiordninger så må det vel være Toyota BZ4X som er best, med 10 år eller inntil 1 million(!) kilometer på batteriet. Nå kommer BZ4X snart som stasjonsvogn også, den kommer til å selge i bøtter og spann.
2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA