Kjøpe 2018 eller nyere modell?

Startet av 400VDC, torsdag 24. juli 2025, klokken 10:44

« forrige - neste »

400VDC

Hei! Skal bytte ut den gamle 2012 modellen med en Gen2 Leaf. Ser at det er veldig mange 2018 modeller til salgs der prisene ligger typisk rundt 130' med 80-100.000 km på telleren.

Hva tenker dere om en slik 2018 i forhold til en nyere 2021-2022 som koster 40-50 tusen mer, og har gått halvparten?

Det har vel også vært noen forbedringer siden første utgave i 2018?
Setter stor pris på innspill fra noen mer erfarne Leaf eiere :-)
Tesla Model Y Performance 2022
Leaf 2022 40kWh
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

FroBe

2018 var siste generasjon med 7" skjerm.
2019 fikk 8" skjerm og nyere kart.

Det er ikke alle modeller som har 360° kamera, varmepumpe eller adaptiv cruisekontroll, og noen har halogenlys istedenfor LED.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

kaiat

Merk at den større skjermen kom et stykke ut i 2019 (mai-juni?), slik at du finner biler førstegangsregistrert i 2019 til salgs med den gamle skjermen.

Bondeknøl

De aller første gen 2 har vært bra biler med lite feil. Den eneste feilen av betydning er at batteriet kan droppe mye i kaldt vær, men batteriet generelt lader til 100% selv om bilene er syv år gamle. Selv mener jeg at batteriet som dropper i  veldig kaldt vær er eneste grunnen til å velge en litt nyere bil, men om det er verdt flere ti-tusener tviler jeg på.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA