Released Software Updates for 4X-5X cars

Startet av i3/RSiV, ons 16. jul 2025, kl. 11:05

« forrige - neste »

i3/RSiV

Bigdrago

"This time, we are taking a proactive approach – your local Škoda service partner will contact you directly to arrange an appointment for your software update"

This time😅😅 alle store oppdateringer må jo gjøres på.et verksted. VAG har ikke peiling på OTA.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Roy Aasen

Har hatt VW og Skoda siste fire åra.

Ota...jeg må nok dra litt på smilebåndet der ja.
Nærmere versjon 9.0 i 2030😎.

Men det kan jo skje undere🤔

Contango

Sitat fra: Bigdrago på lør 26. jul 2025, kl. 14:41VAG har ikke peiling på OTA.
Jeg synes denne viser godt hvorfor
https://youtu.be/2IxBVOXJjhc?

Det må være et stort register av underleverandører der nytt SW må koordineres mellom alle komponentene deres. Jeg var faktisk litt sjokkert da jeg så hvilken gigantjobb det er for verkstedet, og hvor lite integrert VAG fremdeles er. Det lover ikke spesielt godt for fremtiden om de ikke gjør et gigantisk løft snart.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

i3/RSiV

Min bil fikk i går oppdatering fra 4.1 til 5.4.3. Planlagt tid var 3 timer, men det tok et døgn. Det dukket opp feilmeldinger som gjorde at bilen måtte stå over natten for å fullføre. Bilen fungerer fint, og nå slipper jeg endelig å trykke på OK for hver kjøretur :)

Håvar

VAG OTA er litt som Tesla FSD
Tror det ikke før jeg får se det :laugh:
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Bigdrago

Oppdaterte forleden dag fra 3.7 til 3.8 OTA. Tok 3 timer og ingen feil:)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

nk4sh

Sitat fra: i3/RSiV på tor 28. aug 2025, kl. 21:13Min bil fikk i går oppdatering fra 4.1 til 5.4.3. Planlagt tid var 3 timer, men det tok et døgn. Det dukket opp feilmeldinger som gjorde at bilen måtte stå over natten for å fullføre. Bilen fungerer fint, og nå slipper jeg endelig å trykke på OK for hver kjøretur :)

Ingen av Skoda forhandlerne jeg snakket med hadde noen oppdatering for min Enyaq 85x med programvare 4.1. Tok de kontakt med deg om oppdateringen?

i3/RSiV

Sitat fra: nk4sh på ons 10. des 2025, kl. 20:47
Sitat fra: i3/RSiV på tor 28. aug 2025, kl. 21:13Min bil fikk i går oppdatering fra 4.1 til 5.4.3. Planlagt tid var 3 timer, men det tok et døgn. Det dukket opp feilmeldinger som gjorde at bilen måtte stå over natten for å fullføre. Bilen fungerer fint, og nå slipper jeg endelig å trykke på OK for hver kjøretur :)

Ingen av Skoda forhandlerne jeg snakket med hadde noen oppdatering for min Enyaq 85x med programvare 4.1. Tok de kontakt med deg om oppdateringen?

Fikk innkalling ja. Møller.

Vis til denne: https://www.skoda-auto.com/emobility/software-update

i3/RSiV

Nå ser det faktisk ut som Skoda prøver seg på en OTA update fra 5 4.3 til 5.4.4. Blir spennende å se om vi nå slipper verksted besøk for oppdateringer i fremtiden.

https://www.skoda-auto.com/emobility/software-update

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA