Facelift klar for bestilling

Startet av Etternøleren, søn 13. jul 2025, kl. 01:20

« forrige - neste »

hELgenen

Det bygger opp til en ekstrem konkurranse i dette segmentet. Tesla Y er jo kjent,men du har også MG IM6 som skal være MG sin konkurrent mot Xpeng G6 og model Y. Synes MG IM6 fremstår som en virkelig spennende konkurrent her.

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tor 24. jul 2025, kl. 01:29Aha. Da gir det mening. Betyr det at en kan la bilen stå parkert med 100% og?
LFP batterier bør lades til 100% innimellom (grunnet mindre forskjell mellom min og max cellespenning om jeg ikke husker feil), men det betyr ikke at de bør stå fulladet over lengre tid. De degraderes også av slik bruk, selv om de tåler det bedre enn NMC/A.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Etternøleren

Sitat fra: hELgenen på tor 24. jul 2025, kl. 08:31Det bygger opp til en ekstrem konkurranse i dette segmentet. Tesla Y er jo kjent,men du har også MG IM6 som skal være MG sin konkurrent mot Xpeng G6 og model Y. Synes MG IM6 fremstår som en virkelig spennende konkurrent her.

Helt enig. Synes det er vanskelig å velge. Liker at de kinesiske har mer teknologi og 800v kontra Tesla.
Samtidig er Tesla kjent og kanskje enklere å selge på et tidspunkt da det er mer etablert.

Tester Juniper til i morgen og det er helt klart et løft støymessig og komfortmessig fra Tesla 3 '19 som jeg har kjørt et år nå, men synes Xpeng har en bedre komfort både på kjøring og støy vs Juniper.

hELgenen

Noen som vet om 800V systemet til Xpeng fungerer greit mhp 400V ladere? Har lest at f.eks Mercedes har noe tull med sin 800V plattform mhp CLA som da gjør at importøren venter med å ta denne inn inntil dette er fikset - spørsmålet er om det er noen lignende utfordring for xpeng.....noen som vet?

Å velge elbil i dag begynner å bli litt av en jungel - både etiske utfordringer, fysiske utfordringer,forskring,service verksted osv osv...er satans mye en må tenke på

Roy Aasen

Det er vel kun på Tesla ladere at det er trøbbel. Lader maks 100kw.

Alle andre ok.

hELgenen

Snust litt mer på denne bilen - og la merke til løftepunkt er plassert under et plastdeksel - mao man må ta bort noe hardplast og så plassere bilen på disse løftepunktene...

Leverer man bilen til dekkbytte hos en "noname" dekk forhandler - så mistenker jeg at her går mye til helvete med en gang. Legger ved et bilde som viser hvor smalt det er. Det rundt er plastikk.......

Gjør man dekkebytte selv - så null problem, men å levere denne inn for bytte av dekk.......fremstår litt som å invitere til uhell......Jeg tror faktisk dette er en dealbreaker for egen del. Idiotisk patent!

Etternøleren

Er visst det samme på G9 og.

Venter spent på G6 facelift som i følge forhandler kan prøvekjøres i September, heller mer og mer mot den nå. Ganske sikker på at Tesla Juniper utgår og er litt skeptisk til IM 6.

Roy Aasen

Likt på G9 ja.

Service kan være ett tema kanske.
Hvert år eller 20000km. Det som kommer først.

Hhv. 3000 og 7000 kr. Eller om du vil; 5000 i snitt årlig.

Om det er bra eller dårlig har jeg ikke noe formening om.
Er sikkert flere i samme ligaen vil jeg tro.

hELgenen

Sitat fra: Roy Aasen på man 28. jul 2025, kl. 15:44Likt på G9 ja.

Service kan være ett tema kanske.
Hvert år eller 20000km. Det som kommer først.

Hhv. 3000 og 7000 kr. Eller om du vil; 5000 i snitt årlig.

Om det er bra eller dårlig har jeg ikke noe formening om.
Er sikkert flere i samme ligaen vil jeg tro.

Ja - kjent med service intervallene - ganske korte de der i forhold til en del andre tyske konkurrenter.
Selv taper jeg mye på service - det går gjerne bort en hel fridag som følge av dette.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA