Steinsprutskader på demobil

Startet av Fleur, fredag 04. juli 2025, klokken 19:52

« forrige - neste »

Fleur

Kjøpte en Tesla y juniper demobil idag som hadde gått 7000 km. Det pøsregna da vi skulle kjøre og hadde med 2 barn men hadde fått bekreftet på forhånd fra 2 ulike lokasjoner at bilen ikke hadde skader.

Dro for å spise middag ute og kjørte hjem og sjekket over bilen og oppdaget 3 større steinsprutskader på panseret og ved siden av.

Fikk 13000 i avslag på bilen, men det er vel pga tapte km. De kan da ikke mene at dette er innenfor deres standarder og at vi lå dekke dette selv?

PS. På det nest nederste bildet er det blod fra et insekt nedest men de to øverste er steinsprut

Fleur

I tillegg er dekselet på midtkonsollen ripete og har et hakk (ikke lett å se hakket på bildet

Klykken

Det er en bruktbil. Hvorfor sjekket du ikke om bilen var innenfor din standard før du dro derifra? Steinsprang er kanskje ikke noe alle mener er skader, men slitasje. Samme med riper i dekselet. Koster deg uansett 2-3000kr å få noen til å fylle steinsprangsårene.

Kanskje skjedde alle sårene etter at du dro med den også? Jeg fikk steinsprang med bulk i panseret under tre timer etter at jeg overtok min nye juniper... Jeg sjekket imidlertid bilen i forkant og tok bilder og film. Spotless.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Fleur

Sitat fra: Klykken på fredag 04. juli 2025, klokken 22:13Det er en bruktbil. Hvorfor sjekket du ikke om bilen var innenfor din standard før du dro derifra? Steinsprang er kanskje ikke noe alle mener er skader, men slitasje. Samme med riper i dekselet. Koster deg uansett 2-3000kr å få noen til å fylle steinsprangsårene.

Kanskje skjedde alle sårene etter at du dro med den også? Jeg fikk steinsprang med bulk i panseret under tre timer etter at jeg overtok min nye juniper... Jeg sjekket imidlertid bilen i forkant og tok bilder og film. Spotless.

Som sagt. Hadde med barn, hadde ventet lenge pga noe tull med papirene, og det regna. I tillegg hadde vi sjekka med selger i Tesla på forhånd at det ikke skulle være noe feil på den. Ja, det var dumt, men vi tok dem på ordet, og oppdaget det noen timer etterpå. Hadde det vært en privatperson hadde jeg nok sjekket grundigere, men siden det var et Tesla kontor tenkte jeg ikke like mye over det.

Koster det bare 3000 å fikse? Kanskje vi kan krangle oss til et avslag i pris isåfall.

hELgenen

Sitat fra: Fleur på lørdag 05. juli 2025, klokken 00:45
Sitat fra: Klykken på fredag 04. juli 2025, klokken 22:13Det er en bruktbil. Hvorfor sjekket du ikke om bilen var innenfor din standard før du dro derifra? Steinsprang er kanskje ikke noe alle mener er skader, men slitasje. Samme med riper i dekselet. Koster deg uansett 2-3000kr å få noen til å fylle steinsprangsårene.

Kanskje skjedde alle sårene etter at du dro med den også? Jeg fikk steinsprang med bulk i panseret under tre timer etter at jeg overtok min nye juniper... Jeg sjekket imidlertid bilen i forkant og tok bilder og film. Spotless.

Som sagt. Hadde med barn, hadde ventet lenge pga noe tull med papirene, og det regna. I tillegg hadde vi sjekka med selger i Tesla på forhånd at det ikke skulle være noe feil på den. Ja, det var dumt, men vi tok dem på ordet, og oppdaget det noen timer etterpå. Hadde det vært en privatperson hadde jeg nok sjekket grundigere, men siden det var et Tesla kontor tenkte jeg ikke like mye over det.

Koster det bare 3000 å fikse? Kanskje vi kan krangle oss til et avslag i pris isåfall.

Man kan ikke stole på Tesla. De har amerikanske kulturverdier basert på grådighet innbakt i veggene. De opptrer i sak etter sak på en veldig...unorsk..måte å drive handel på.

Fleur

Sitat fra: hELgenen på lørdag 05. juli 2025, klokken 05:27
Sitat fra: Fleur på lørdag 05. juli 2025, klokken 00:45
Sitat fra: Klykken på fredag 04. juli 2025, klokken 22:13Det er en bruktbil. Hvorfor sjekket du ikke om bilen var innenfor din standard før du dro derifra? Steinsprang er kanskje ikke noe alle mener er skader, men slitasje. Samme med riper i dekselet. Koster deg uansett 2-3000kr å få noen til å fylle steinsprangsårene.

Kanskje skjedde alle sårene etter at du dro med den også? Jeg fikk steinsprang med bulk i panseret under tre timer etter at jeg overtok min nye juniper... Jeg sjekket imidlertid bilen i forkant og tok bilder og film. Spotless.

Som sagt. Hadde med barn, hadde ventet lenge pga noe tull med papirene, og det regna. I tillegg hadde vi sjekka med selger i Tesla på forhånd at det ikke skulle være noe feil på den. Ja, det var dumt, men vi tok dem på ordet, og oppdaget det noen timer etterpå. Hadde det vært en privatperson hadde jeg nok sjekket grundigere, men siden det var et Tesla kontor tenkte jeg ikke like mye over det.

Koster det bare 3000 å fikse? Kanskje vi kan krangle oss til et avslag i pris isåfall.

Man kan ikke stole på Tesla. De har amerikanske kulturverdier basert på grådighet innbakt i veggene. De opptrer i sak etter sak på en veldig...unorsk..måte å drive handel på.

Har lagt inn melding i appen så får vi se om de fikser det eller gir avslag i pris

Handyman

Sitat fra: Fleur på lørdag 05. juli 2025, klokken 10:17
Sitat fra: hELgenen på lørdag 05. juli 2025, klokken 05:27
Sitat fra: Fleur på lørdag 05. juli 2025, klokken 00:45
Sitat fra: Klykken på fredag 04. juli 2025, klokken 22:13Det er en bruktbil. Hvorfor sjekket du ikke om bilen var innenfor din standard før du dro derifra? Steinsprang er kanskje ikke noe alle mener er skader, men slitasje. Samme med riper i dekselet. Koster deg uansett 2-3000kr å få noen til å fylle steinsprangsårene.

Kanskje skjedde alle sårene etter at du dro med den også? Jeg fikk steinsprang med bulk i panseret under tre timer etter at jeg overtok min nye juniper... Jeg sjekket imidlertid bilen i forkant og tok bilder og film. Spotless.

Som sagt. Hadde med barn, hadde ventet lenge pga noe tull med papirene, og det regna. I tillegg hadde vi sjekka med selger i Tesla på forhånd at det ikke skulle være noe feil på den. Ja, det var dumt, men vi tok dem på ordet, og oppdaget det noen timer etterpå. Hadde det vært en privatperson hadde jeg nok sjekket grundigere, men siden det var et Tesla kontor tenkte jeg ikke like mye over det.

Koster det bare 3000 å fikse? Kanskje vi kan krangle oss til et avslag i pris isåfall.

Man kan ikke stole på Tesla. De har amerikanske kulturverdier basert på grådighet innbakt i veggene. De opptrer i sak etter sak på en veldig...unorsk..måte å drive handel på.

Har lagt inn melding i appen så får vi se om de fikser det eller gir avslag i pris
Ikke stol på alt hELgenen sier heller.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA