Viskerblader ID.4

Startet av hELgenen, mandag 30. juni 2025, klokken 19:28

« forrige - neste »

hELgenen

En ting som virkelig ER elendig med ID.4 er viskerbladene.

Jeg har irritert meg voldsomt over hvor håpløst dårlige mine orginale blader har fungert. Selv fra første dag. Det kan ikke sammenlignes med nesten hva som helst annet jeg har hatt erfaring med opp gjennom årene.

Jeg er derfor på jakt etter noen nye..og da aller helst noe bedre enn orginale. Jeg tror,men vet ikke,at de orginale er bosch. Jeg sier tror da jeg ikke fatter at bosch skulle levere noe så elendig. Om det er bosch er det disse :

https://www.boschwiperblades.com/xc/no-no/basic-page.html/-/no-no/b34caed71f944ccf90bf2ff271f90af24c97b01b/period_2597_2023_05_2020_12_9999/VW-VOLKSWAGEN-_ID-4_2020/3397014027/AEROTWIN%2520Original

Jeg ser at de også har en annen variant der man må inn med et adapter. Mulig de ligger bedre mot ruten med adapteret. Jeg vet ikke,det eneste jeg vet er at jeg gjerne vil ha noe bedre enn hva som bilen ble levert med.

Så er det noen der ute som kan tipse om noen blader,foran,som er gode?

For mange år siden hadde jeg et lignende problem på en annen bil og fant en variant på biltema,av alle steder,som var mye,mye bedre enn orginalen. Jeg finner derimot ingen på biltema som passer ID.4. Alle forslag til modeller som passer er interessant.

Orbit

Ta en titt på selve festet på det dårlige bladet. Bosch har en liten logo der, som er skjult når bladet er montert (se bilde). Den er ofte også med på viskere som leveres som originaldeler (mens de mer synlige er fjernet).

VAG bruker også ofte viskere fra SWF/Valeo, og der er pinnen som hengsler bladet i blankt metall, mens Bosch sin er sort. Det er ofte også andre små forskjeller i støpte plastdeler. Kanskje det hjelper med å identifisere hvor de originale kommer fra.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SveinJ

Har kjørt med Bosch viskere i 4 år, skifter en gang i året, dvs etter ca 50 000 km. Funker bra de.
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

daktari

Jeg skiftet ganske raskt til Bosch, det ble en ny verden.

Har en ordrebekreftelse der det står at jeg kjøpte
Bosch Viskerblad Aerotwin Plus AP28U Foran SKU: 10156432

Bosch Viskerblad Aerotwin Plus AP18U Foran SKU: 10153876

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

hELgenen

Takker for alle innspill.

Den orginale står det bare VW på..pluss et langt nummer.

Tok en tur på nærmeste handlesenter og fikk tak i Bosch AEROTWIN Modular AP700U og AP450U. Disse hadde ulike overgangsledd hvor ett passet perfekt.

Jeg merker enorm forskjell på den dritten de hadde levert med bilen og denne.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA