Nissan Leaf V3

Startet av RJK, tir 17. jun 2025, kl. 15:10

« forrige - neste »

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kires

Så overraskende bra ut, likte spesielt hekken
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

Radial

Sitat fra: magnetic på tir 17. jun 2025, kl. 21:23
https://www.youtube.com/watch?v=NSTx8hgaIaA

OMG, parkert med Nissan logo i vater på hjula🤓 rett skal være rett🤭

Pen bil, denne kan treffe mange om prisen blir rett.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Håkon77

Synes den er helt lik Id4.Blir spennende å se om den leverer hva den lover. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe ny Leaf da garantien er dårlig og forhandler er enda dårligere.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

hELgenen

Sitat fra: Håkon77 på lør 21. jun 2025, kl. 00:43Synes den er helt lik Id4.Blir spennende å se om den leverer hva den lover. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe ny Leaf da garantien er dårlig og forhandler er enda dårligere.

Tenker det samme. Nissan er vel også en av produsentene der ute som sliter økonomisk. Kan fort bli større endringer i dette selskapet.

Bondeknøl

Sitat fra: Håkon77 på lør 21. jun 2025, kl. 00:43Synes den er helt lik Id4.Blir spennende å se om den leverer hva den lover. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe ny Leaf da garantien er dårlig og forhandler er enda dårligere.

Men Nissan Leaf har vært en veldig bra bil med veldig lite feil. Har selv bare gode erfaringer med min forhandler. Dårlige forhandlere finnes i alle bilmerker.

charlymorton

Priser har blitt sluppet, og jeg er ærlig talt skuffet over det høye nivået de har lagt seg på.
52kwt ligger mellom 360000 og 435000, mens 75kwt ligger mellom 400000 og 475000.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe en Ariya, men da jeg så den nye Leafen, og spesielt prisnivået i USA (75kwt starter på $30000), så tenkte å vente til prisene ble klare i Norge.

Priser på Nissan-biler er normalt veldig likt mellom USA og Norge, så jeg hadde forventet at den hadde begynt på rundt 300000, selv om jeg så det som litt usannsynlig da prisene til den nye Micraen ble sluppet.

Samtidig så gjør rekkevidden på den nye Leafen, og andre biler for den saks skyld, Ariya mindre attraktiv i mine øyne.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA