Kan man skade bakseteryggene ved å legge de helt flatt uten sete?

Startet av OlaM, mandag 09. juni 2025, klokken 21:08

« forrige - neste »

OlaM

Tenker å ta av benken bak for å kunne legge bakseteryggen flatt og sove på. Men det er jo litt kryping og baksing for å få lagt seg i en litt liten bil, og under benken er det jo kanskje ikke så mange myke ting. Kan seteryggtrekket ta skade av at man ligger oppå det med benken fjernet?
'21 3LR

Tom

Handyman

Det er jo bare å legge et teppe der seteputa lå. Så blir det ikke noe skarpt som kan skade seteryggen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Sitat fra: Handyman på tirsdag 10. juni 2025, klokken 11:17Det er jo bare å legge et teppe der seteputa lå. Så blir det ikke noe skarpt som kan skade seteryggen.

Jepp, det kan nok være lurt.

Litt info om benken: Den kinabygde skiller seg forresten litt fra den amerikanske, hvis man som jeg følger amerikanske guider på Youtube.

For å løse benken trykker du rett inn:

Kablene til varmeelementene er begge på førersiden. Det ene festet knakk av, tror ikke det skal ha noe å si men her kunne jeg vært litt mer forsiktig.

Som Handyman sier, et flytteteppe oppå dette er sikkert lurt, men så ingen avtrykk i trekket rett etter jeg løftet opp seteryggene:

Mye bedre liggekomfort med flate seter! Men Biltemas billige luftmadrass er kortere enn de oppgitte 191 cm, den er nok heller 183-4.
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA