Bytte bremselkosser bak

Startet av filtvet, tirsdag 03. juni 2025, klokken 08:59

« forrige - neste »

filtvet

Ser at de sliter ujevnt og har kjøpt nye. Tar det sammen med bremseservice, men hva gjør man med elektronisk håndbrekk? Er det noe i service-menyen?

filtvet

Fillern, fikk for små bremseklosser bak fra skruvat, selv etter å ha lagt inn regnr.

Ganske forvirrende bestilling. Mange varianter har ingen info om type og andre har betegnelse "base","sport" og "performance". Min er en LR 2021....

OlaM

Sitat fra: filtvet på torsdag 05. juni 2025, klokken 07:49Fillern, fikk for små bremseklosser bak fra skruvat, selv etter å ha lagt inn regnr.

Ganske forvirrende bestilling. Mange varianter har ingen info om type og andre har betegnelse "base","sport" og "performance". Min er en LR 2021....

Kan du legge ut bilde av den du fikk vs den du hadde fra før? Nysgjerrig på forskjellen. Trodde det bare var skille mellom performance og resten, og at resten ville være minst.
'21 3LR

OlaM

Takker! Ville prøvd meg på en klage til Skruvat, når du tastet inn reg nr så burde de valgt riktig for deg.
'21 3LR

filtvet

Har fått feil fra skruvat før for å si det sånn. Veldig mangelfull beskrivelse på deler. Men på Honda`n holder det ofte å søke på originaldelnr. Skruvat er ikke topp men ikke så mye bedre andre steder. Har lagt inn en "serviceforespørsel" om å kjøpe fra Tesla men får ikke svar.

MuskElBil

Finn orginalt delenr på bremseklossene til din bil her:
https://epc.tesla.com/en-US/catalogs
Så bruker du evt det nr som referanse hvis du handler hos f.eks skruvat som du har gjort.
De fleste bildel nettbutikkene sliter med å sortere riktige deler til forskjellige varianter av samme modell.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

filtvet

Takker, fant orginaldelnr der men det finnes ikke på skruvat.

Fikk faktisk tilbud fra serviceforespørsel fra tesla. Men litt uaktuellt å betale 2500,- for bremseklosser bak..... Ikke overraskende at originaldeler deler er dyrest. Har aldri hatt problemer med uorginale deler til andre biler så lenge de passer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA