Tips til ny bil småbarnsfamilie

Startet av McCarty, søndag 25. mai 2025, klokken 09:05

« forrige - neste »

McCarty

Sitat fra: Svein_H på tirsdag 27. mai 2025, klokken 16:35
Sitat fra: McCarty på mandag 26. mai 2025, klokken 23:55
Sitat fra: Gadgetman på mandag 26. mai 2025, klokken 09:59Nok plass til barnevogn, god plass til fører og passasjerer, maks 460K budsjett? 
Ingen ønsker ang. rekkevidde?   

En Berlingo burde være midt i blinken.   
Bonus er skyvedør for baksetepassasjerer. gjør det mye mindre plundrete å drive på med barnesete, f.eks.
Takk for tips. Ser praktisk ut men blir litt krasj på utseende for min del 🙂

Tenk på at du sitter inni bilen når du kjører, så utseendet betyr ingenting i så måte, det er ikke du som skal se på den. Er det så viktig hva andre mener?  ;)

Hehe morsomt 😂

batterimannen

For 450 høvdinger så får du en ny KGM Torres EVX, med vinterdekk og hengerfeste. Den er relativt romslig. KGM er merke fra Sør-Korea.

https://kgm-auto.no/cc/torres-evx
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Suverin

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 27. mai 2025, klokken 20:45For 450 høvdinger så får du en ny KGM Torres EVX, med vinterdekk og hengerfeste. Den er relativt romslig. KGM er merke fra Sør-Korea.

https://kgm-auto.no/cc/torres-evx

Den har og nybilgaranti på 7 år/150.000 km og en batterigaranti på 10 år/1.000.000 km! 👍

Fin bil, men den hadde kledd AWD!

Rexon92

Om du har 460k stående, kjøper du helt klart nye model y. Evt. forrige modely hvor du får med gratis lading i 1 år.

Nye model y får du 0 rente i 3 år, dvs. du nedbetaler ca. 128k på 3 år. Forutsetningen er jo at renta ikke øker 460+128 blir 588k, det er nøyaktig prisen av model y.

Er du enda smartere legger du i 200k selv, resten finansierer du. Resterende 260k kjøper du deg opp i fond for, da øker forhåpentligvis dine penger i verdi istede.

Bilen er helt fenomenalt bra, hva gjelder service og garantier skal jeg ikke uttale meg om enda.

Snoemann3

Siden vi snakker om model y kaster jeg inn et spørsmål.. ser litt på brukt TMY og synes det er utrolig snodige priser på Finn. 2021 og 2023-modell er nesten likt prissatt for samme KM. Er det noe jeg ikke forstår eller er noen av 2021-selgerne for optimistiske?

F.eks. her er faktisk 2021 dyrere enn en 2023 med ganske lik KM-stand:

https://www.finn.no/mobility/item/409771235

https://www.finn.no/mobility/item/405129943

Bombus

Sitat fra: Rexon92 på onsdag 28. mai 2025, klokken 08:58Om du har 460k stående, kjøper du helt klart nye model y. Evt. forrige modely hvor du får med gratis lading i 1 år.

Nye model y får du 0 rente i 3 år, dvs. du nedbetaler ca. 128k på 3 år. Forutsetningen er jo at renta ikke øker 460+128 blir 588k, det er nøyaktig prisen av model y.

Er du enda smartere legger du i 200k selv, resten finansierer du. Resterende 260k kjøper du deg opp i fond for, da øker forhåpentligvis dine penger i verdi istede.

Bilen er helt fenomenalt bra, hva gjelder service og garantier skal jeg ikke uttale meg om enda.

Jeg gikk for denne varianten, men satte 500k i rentefond. Potensielt ~80k i renteinntekter før skatt i løpet av perioden Tesla betaler billånet.
2025 Tesla Model Y

RJK

2021 selges av firma, som skal ha mere fordi de mener de kan. Helt klart at de har en helt annen forventning enn den nyere, som selges privat.

Med så ny bil, hadde jeg ikke vært i tvil om at den er verdt den summen bedre enn den eldre bilen!

Legg og merke til at de gamle bilene har mye lavere nyttelast, 315 kg mot 454 kg!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OleBrum2

Akkurat nå har du en no-brainer om du handler raskt...siden du vurderte model Y.

Du får model Y PERFORMANCe til 460k i inventory, og det ryktes at du kan få med vinterdekk via selgerne.

DET er mye bil for pengene...ikke minst med 1 års gratis superlading...som ikke sliter nevneverdig på batteriene, ser batteriene på de eldre jevnt over holder seg godt, superladet eller ei.

Det er ikke noe å tenke over en gang.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Synes det er veldig lite snakk om f.eks. Mercedes EQE SUV.
Ser en kan få de ganske rimelig. Er det bare dritt, eller er det gulle godt?
Da jeg kjørte "hybridversjonen" (egentlig ikke samme bil) så ble jeg veldig imponert.
Men måtte jo lånt litt da - men igjen - da tror jeg en har bil i mange mange år man ikke har lyst å bytte ut.
https://www.finn.no/mobility/item/408746111?ci=1
Tesla Model Y                         2021-

kaiat

Den EQE'en du linker til der, ser ut til å være bruktimportert fra USA. Akkurat den ville jeg nok ha styrt unna.

Håvar

Sitat fra: OleBrum2 på onsdag 04. juni 2025, klokken 22:16Akkurat nå har du en no-brainer om du handler raskt...siden du vurderte model Y.

Du får model Y PERFORMANCe til 460k i inventory, og det ryktes at du kan få med vinterdekk via selgerne.

DET er mye bil for pengene...ikke minst med 1 års gratis superlading...som ikke sliter nevneverdig på batteriene, ser batteriene på de eldre jevnt over holder seg godt, superladet eller ei.

Det er ikke noe å tenke over en gang.

YP har faktisk to år supercharging inkudert
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

ToWalkOrDrive

Sitat fra: kaiat på torsdag 05. juni 2025, klokken 09:34Den EQE'en du linker til der, ser ut til å være bruktimportert fra USA. Akkurat den ville jeg nok ha styrt unna.

Aha. Syntes det var litt vel godt til å være sant.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA