Problemer med dørlås på førerside

Startet av vannmann, søndag 04. mai 2025, klokken 13:41

« forrige - neste »

vannmann

Har en 2021 modell id4 1.st. Når bilen var ca ett halvt år gammel fikk jeg problemer med dørlås på førersiden rett etter utkjøring fra vaskehall.Kom ikke ut av bilen,måtte klatre ut på passasjersiden. Hadde bilen på vw verksted,da byttet de visstnok låsekasse i førerdøren fikk jeg beskjed om.I februar måned i år fikk jeg igjen problemer med samme dørlås, døren ville ikke åpne,hørte heller ingen elektrisk "klikkelyd" når jeg trykket på døråpner. Bilen stod da ute i minusgrader, kjørte bilen hjem i garasje,neste dag etter en natt i garasjen virket døråpner som normalt. Hadde også annen type problem med samme dør,ca 4 tilfeller at døren ikke ville lukke seg,kun låse seg i første "hakk", måtte da kjøre med dør litt åpen! Ved disse siste problemer med døren,at den ikke lukket helt,da var det ingen minusgrader. Tror dette er fuktproblemer,muligens i dørhåndtak,i den "dingsen " man trykker på? Bilen var inne på første EU kontroll og 4 års Service i Mars måned. De sjekket da feilkoder i forhold til problemer med dørlås. Fikk beskjed at det ikke lå inne noen feilkoder, Vw verkstedet gjorde ingenting,sa jeg fikk komme tilbake ved nye problemer. I USA ,står det på Reuters at nesten 100000 biler fra 2021-2024 tilbakekalles for utbedring,bytte av alle 4 dørlåser. VW i Europa virker å ikke bry seg om dette kjente problemet. I USA har det også vært tilfeller hvor dører har åpnet seg under kjøring !

TJV

Har byttet alle 4 låsekassene (ikke bakluke) i tur og orden på vår 2021 model. Er ikke alltid det blir lagret feilkode, og Møller må visst ha noe håndfast skal det være en garantisak. Derfor, uansett problem - ta video av problemet og få med skiltnummer. Da er det aldri et diskusjonstema, de legger bare ved videoen i reklamasjonen. Kan jo begynne å lure på om det sitter haugevis av folk et sted i verden og glor på disse videoene. Jeg har sagt til Møller at dette burde de informert samtlige som kjøper bil, men så god info får man ikke. Sa også som du nevner at i USA bytter de låsekasse på alle bilene. Nei, det visste de ingenting om her i Bergen.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

vannmann

Takker for god info.Da får jeg ta video neste gang det skjer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA