LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av ehaarberg, ons 09. jan 2013, kl. 12:32

« forrige - neste »

gyathaar

Sitat fra: BE på tir 15. jan 2013, kl. 12:47
Jeg har en Galaxy Note med Android 4.1.2 og jeg har enda ikke opplevd en FC på Leaf Manager. Den originale Nissan appen krasjer derimot hver eneste gang jeg ber om oppdatering.

Gleder meg til widget hvor jeg kan starte klima med et trykk!  ;D
My være noe kombinasjon av galaxy tab/note og androidversjon da.. for alle crashene har versjon 4.0.4 av android der det ut som :)
(men det er samme androidversjon som jeg har på galaxy s2 en min, og der virker det :P )
(jeg har selvfølgelig hatt mange kræsj.. men det er på versjoner som ikke har vært releaset :p )

Funksjonaliteten for en-klikks-klima er der faktsi allerede....
men eneste måten å bruke den på idag er å la appen kjøre hele tiden.. den vil da automatisk logge seg inn når man klikker på knapp hvis man har blitt logget ut etter at man sist gjorde noe...

gyathaar

Tror jeg fikke fikset den ene av 2 kræsj-feil i 1.14.. var ikke avhenging av hvilken type apparat, men av dataene som ble returnert for brukeren fra carwings.

En kjent feil igjen som skjer under innlogging/oppdater av og til... men har ikke funnet ut hvorfor den feiler.. avhenger at noen sender inn krasj rapport på den i 1.13 eller senere versjon..)

Kryten

Vil bare skryte litt til av appen. Den er rakserer enn nettsiden også. Skal skrive en review på play store når jeg kommer hjem ;)
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

gyathaar

Tror jeg fikk fikset de 2 kjente kræsjene i versjon 1.14 og 1.15.
I 1.16 har jeg også lagt på mulighet for automatisk update etter innlogging samt forbedret oppdatering av tab-er når jobber kjører i ikke aktive tabber.. (f.eks. hvis man går til hjemme-tab uten å vente til innlogging er ferdig, så blir hjemme-tab oppdatert når innlogging er ferdig)

sla

I den originale appen er det en "ring" knapp som slår et internasjonaltnummer til Nissan Care  som selvfølgelig ikke virker.
Kanskje du kan legge til lignende funkksjonalitet som faktisk virker? Må kanskje tenke på at denne appen bør virke i alle land...
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

gyathaar

Begynner å nærme seg ferdig med widget nå..

bare småting i fikse på og teste

BE

Den ser fin ut! Dersom du trenger noen til å teste på Note med versjon 4.1.2, er det bare å sende meg filen :-)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

gyathaar

Må fikse et problem med at knappene ikke fungerer etter at man ikke har vært inne i hovedprogrammet etter en viss tid (antar det er garbage collection som gjør det.. har muligens fikset.. men må vente en halvtime for å teste hver gang :p)..
fikse at knappene blir trykt inn mens operasjon foregår...
og legge til inn app billing for widget :p

RuneW

Prøvde å skru på klima i dag og fikk etterhvert meldingen: "Ukjent feil (UnknownHostException)" på statuslinjen.

Nexus 4 / 4.2.1

Ellers så blir jeg ikke helt klok på når/hvorfor klimaknappene er grået ut. Er det avhengig om jeg er innlogget eller ikke? Finner ikke ut av oppførselen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

sla

og i den siste versjonen som ble oppdatert idag så har det lurt seg inn en skrivefeil: Oppdateret...
tidligere stod det "Oppdaterer..."
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

gyathaar

"Ukjent feil (UnknownHostException)"
betyr at telefonen ikke greide å slå opp IP-addressen til https://nissan-eu-smartphone-biz.viaaq.eu

Vil anta at DNS serveren som du går mot ikke responderte... (eller den timet ut)

Klimaknappene er grået ut når man ikke er innlogget (eller ikke har vært innlogget siden programmet ble startet opp..)
hvis man har programmet oppe lenge kan det hende at innloggingen har utløpt.. men da vil programmet forsøke å logge inn igjen automatisk (tar da litt lengre tid da den først sender request og finner ut at man har blitt utlogget, og så logger inn på nytt før request sendes på nytt)

Har tenkt å endre litt på det, slik at programmet husker data fra sist gang man kjørte selv om android har fjernet det fra minne, og man ikke trenger å være logget inn for å kunne bruke knappene... det blir i versjon etter at jeg er ferdig med widget..

gyathaar

Sitat fra: sla på fre 18. jan 2013, kl. 21:34
og i den siste versjonen som ble oppdatert idag så har det lurt seg inn en skrivefeil: Oppdateret...
tidligere stod det "Oppdaterer..."
Tidligere sto det 'Updating...' :)
snek seg inn en skriveleif da deg la til norske oversettelser :)
Har fikset det tidligere.. men så ikke noen grunn til å legge ut en ny versjon kun for den fiksen :)

gyathaar

Da har jeg publisert versjon med widget (1.18) :)

Tar vanligvis en halvtime til en time før ny versjon vises i play store.

BE

Tydeligvis nærmere en time, for den er enda ikke tilgjengelig....

Utålmodig sjel ;-)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

gyathaar

Rart for på websiden har den vist versjon 1.18 en halvtimes tid nå... Men screenshots og tekst er ikke oppdatert...

Men hvis jeg åpner play store på telefonen er screenshots og beskrivelse oppdatert ;)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA