Ladeluken går bare halvveis igjen

Startet av Olemann, søn 27. apr 2025, kl. 18:17

« forrige - neste »

Olemann

Noen som har hatt dette problemet og ev. har en løsning?

Plutselig vil ikke ladeluken gå helt igjen.  Stopper ved det første kneppet og lar seg ikke presse helt igjen.
Har sjekket for partikler, men ser ikke noe som fysisk sperrer.  Har prøvd nøkkel og låse opp og igjen mange ganger.

Tips?

hELgenen

Sitat fra: Olemann på søn 27. apr 2025, kl. 18:17Noen som har hatt dette problemet og ev. har en løsning?

Plutselig vil ikke ladeluken gå helt igjen.  Stopper ved det første kneppet og lar seg ikke presse helt igjen.
Har sjekket for partikler, men ser ikke noe som fysisk sperrer.  Har prøvd nøkkel og låse opp og igjen mange ganger.

Tips?

Silikonspray - funket for meg.....

Olemann

Sitat fra: hELgenen på søn 27. apr 2025, kl. 18:41
Sitat fra: Olemann på søn 27. apr 2025, kl. 18:17Noen som har hatt dette problemet og ev. har en løsning?

Tips?

Takker, men har prøvd det, både i hengslen og den lille pluggen som skal trykkes inn.

hELgenen

Sitat fra: Olemann på søn 27. apr 2025, kl. 19:24
Sitat fra: hELgenen på søn 27. apr 2025, kl. 18:41

Tips?

Takker, men har prøvd det, både i hengslen og den lille pluggen som skal trykkes inn.

Jeg mente jeg vridde litt forsiktig på pluggen også..det så ut for meg som om plastikken var "satt" seg.
Jeg sprutet silikon - tok litt på pluggen og vridde litt forsiktig..og vipps..alt løsnet og fungerte som før.

Jeg vet jo ikke om det du opplever er det samme - men jeg husker jeg ble forbannet på patentet der og da og forstod at her måtte det smøres...

Olemann

Status;  Bilen har vært inne til rep. hos Møller og låsen ble byttet. Virket som en feil de var kjent med.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA