Korrosjon i dører, pris på fiks?

Startet av Radial, tor 24. apr 2025, kl. 09:29

« forrige - neste »

Radial

Ahh, Tesla er helt håpløse om dagen.
Du må selv mase på oppdateringer, for Tesla pusher tydelig vis alle karosseri-jobber til eksterne som ikke svarer... ergo stenges hele saken automatisk om man ikke konstant følger opp jevnlig selv i Appen.

Iløpet av høsten nå, så har de fått en AI inn i service-appen som analyserer bilder og tekst.
Er det bilde og ord om som omhandler karosseri, bes man ta kontakt med godkjente karosseriverksteder.

Så kontaktet nærmeste karosseriverksted fordi man ikke kommer videre i appen, men de ville ikke ta i bilen fordi tesla betaler ikke for takst og stort sett fikk de aldri selve jobben fordi de var for dyre.
Så da blir det en "OTHER" medling i appen isteden, med henvisning til screenshots fra chat'n til forrige henvendelse.... nå er vi på 3'e App henvendelse uten action på 2021 modellen.

Karosseriverkstedet anbefalte å ta kontakt med reklamasjonsansvarlig i tesla... haha, ja han/hun er nok lett å få tak i gitt :D
Mye fint med Tesla, men dette service-apparatet er heeeelt håpøst å forholde seg til i blandt.
Takk gud for Service Mode og egeninnsats, ingen fan av å sende ting på verksted :P
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Ja, sånn ca. ved kvartalslutt, og spesielt dette kvartalet. Det er omtrent unntakstilstand i Tesla nå.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Ja, så de hadde rekrutterings-stilling utlyst for bittelitt siden. Kan være litt trøblete å skaffe folk.

40++ dager ventetid på verksted timer etc...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Sitat fra: Radial på fre 05. des 2025, kl. 22:58Ahh, Tesla er helt håpløse om dagen.
Du må selv mase på oppdateringer, for Tesla pusher tydelig vis alle karosseri-jobber til eksterne som ikke svarer... ergo stenges hele saken automatisk om man ikke konstant følger opp jevnlig selv i Appen.

Iløpet av høsten nå, så har de fått en AI inn i service-appen som analyserer bilder og tekst.
Er det bilde og ord om som omhandler karosseri, bes man ta kontakt med godkjente karosseriverksteder.

Så kontaktet nærmeste karosseriverksted fordi man ikke kommer videre i appen, men de ville ikke ta i bilen fordi tesla betaler ikke for takst og stort sett fikk de aldri selve jobben fordi de var for dyre.
Så da blir det en "OTHER" medling i appen isteden, med henvisning til screenshots fra chat'n til forrige henvendelse.... nå er vi på 3'e App henvendelse uten action på 2021 modellen.

Karosseriverkstedet anbefalte å ta kontakt med reklamasjonsansvarlig i tesla... haha, ja han/hun er nok lett å få tak i gitt :D
Mye fint med Tesla, men dette service-apparatet er heeeelt håpøst å forholde seg til i blandt.
Takk gud for Service Mode og egeninnsats, ingen fan av å sende ting på verksted :P
Tips Forbrukertilsynet. Dette høres ut som obstruksjon satt i system, og det er ikke overraskende når Musk taper penger.

Gir kundene "the run around" i håp om at mange ikke gidder følge opp = kostnader spart.

Det er hype og salg som betyr noe for aksjen. Kundene har kun verdi som kjøper.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Svk

Leverte tilbake teslaen etter 5dager pga ettermerkedet. Tenkte at dette gidder jeg ikke.
Gått tilbake til steinalderen og er veldig fornøyd....

turfsurf

Sitat fra: Radial på lør 06. des 2025, kl. 09:29Ja, så de hadde rekrutterings-stilling utlyst for bittelitt siden. Kan være litt trøblete å skaffe folk.

Akkurat rushet som er nå kan man klage til politikerne om. Øke moms med så kort varsel skaper kaos. Ikke bra for hverken bilselgere eller kunder. Idiotiske løgnere i AP.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på lør 06. des 2025, kl. 11:35
Sitat fra: Radial på lør 06. des 2025, kl. 09:29Ja, så de hadde rekrutterings-stilling utlyst for bittelitt siden. Kan være litt trøblete å skaffe folk.

Akkurat rushet som er nå kan man klage til politikerne om. Øke moms med så kort varsel skaper kaos. Ikke bra for hverken bilselgere eller kunder. Idiotiske løgnere i AP.

Våre politikere er amatører - de bidrar dessverre til mer kaos enn orden. Jeg vet ikke helt hvorfor man ønsker å rote det til slik.

Handyman

Sitat fra: Svk på lør 06. des 2025, kl. 10:49Leverte tilbake teslaen etter 5dager pga ettermerkedet. Tenkte at dette gidder jeg ikke.
Fikk ikke du tilbud om at de hentet bilen og at du fikk lånebil etter kort tid? Eller misforstod jeg deg?
Forstod du kun ville godta mobil service, og når de ville hente bilen så var ikke det godt nok? Har Mercedes lansert mobil service?

turfsurf

Jau, jeg måtte vente fra mandag til torsdag før mobile service kom og byttet låsen. Hadde midlertidig fikset låsen selv med litt egeninnsats. Helt forferdelig egentlig...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svk

Sitat fra: Handyman på lør 06. des 2025, kl. 13:32
Sitat fra: Svk på lør 06. des 2025, kl. 10:49Leverte tilbake teslaen etter 5dager pga ettermerkedet. Tenkte at dette gidder jeg ikke.
Fikk ikke du tilbud om at de hentet bilen og at du fikk lånebil etter kort tid? Eller misforstod jeg deg?
Forstod du kun ville godta mobil service, og når de ville hente bilen så var ikke det godt nok? Har Mercedes lansert mobil service?
Fikk problemer på torsdagen.laget sak i appen. Prøvde å ringe.ikke svar.nødtelefon droppet jeg.var jo ikke nød.
Fikk en kollega til å kjøre meg til Tesla neste morgen.sa hvor bilen stod og hva som var problemet.
De skulle sende en servicebil,men han hadde ikke tid allikevel.
Spurte om jeg kunne få låne en bil i helga.så kunne de prøve igjen etter helga. Da måtte jeg ringe roadservice.
Hvorfor taue for en filleting?Hvorfor ikke bare gi meg en lånebil?
Var da jeg brukte angreretten.

Selgeren bestilte tauing ,etter at jeg hadde signert retur papirene.
Roadservice ringte meg mandagen etter helga,måtte slå av bilen/restarte før de kunne sende taubil. Bilen virket plutselig etter restarten.
Kjørte den til Tesla selv.

Hovedårskaken til returen var at bilen begynte å tulle på dag 5. At de ikke har tid til kunder i nød.
Hadde de bare lånt meg en bil uten mer pes,så hadde jeg kanskje kjørt Tesla idag....

Handyman

Sitat fra: Svk på lør 06. des 2025, kl. 22:29Prøvde å ringe.ikke svar.nødtelefon droppet jeg.var jo ikke nød.
Sitat fra: Svk på lør 06. des 2025, kl. 22:29Hovedårskaken til returen var at bilen begynte å tulle på dag 5. At de ikke har tid til kunder i nød.
Du ser at du til de grader motsier deg selv her?
PS; Nummeret er ikke kun for nød, men typisk når du ikke kommer deg videre ol. Du burde altså ringt. Du hadde sikkert blitt hjulpet raskere da.
At du angret kjøpet er helt greit. Men at grunnen er at du ikke fikk lånebil mens du ventet på mobil service er litt skjønner jeg ikke. Kos deg med flintstonebilen din ;-) (PS; det var du som sa det var tilbake til steinaldere ;-) ).

Svk

Kunne ikke få lånebil mens jeg ventet på roadservice. Måtte ringe inntauing.
Inntauing er dyrt,taue inn pga av en defekt panserlås?
Jeg ville bare ha en lånebil,mens jeg ventet. Prøvde bare å være en grei kunde som tenkte fornuftig!
Må jo være greie begge veier å bruke den løsningen som er mest fornuftig.
Men det gikk jo ikke.

Edit:burde nok ring nødnummerert,da hadde jeg nok fått hjelp til å restarte bilen. Å hadde muligens kunne brukt den frem til de skiftet lås. Ikke vet jeg...

daktari

Svk gjorde det eneste rette. Et firma som ikke oppskalerer verksted til salgsnivå. Leverer biler med kjente feil. Fagforeningsknuskng. Ledet av en fyr som forsøker rive istykker demokratiet i Europa, og som er mot det vi står for. Og en ganske uinteressant bil også med intetsigende utseende, og dårlig langtidskvalitet.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Svk

Verksted biten har en god del å gå på.
Veldig rar måte å møte kunden på må jeg si.Jeg ble litt overrasket når jeg trampet inn der fredagsmorgen.
Et stort rom med en pult i midten. Eneste som var på den pulten,var en betalingsterminal.Hvorfor ikke ha en pc der?
Sto en dummy lader i ene hjørnet,potte plante i andre hjørnet.
Var en glassvegg med dør der det satt 3 stk.
Han jeg pratet med gikk inn og ut 3 ganger.smekklås på døra. Jeg sto i rommet der alene å ventet.Litt som i banken/postkontoret i gamledager.(men der sto en hvertfall foran glassluka å ventet/ikke helt lukket)

Er det ikke normalt å ha kunden foran seg til en er ferdig?

Tydelig at her skulle en bruke app.å bare parkere utenfor.
Men er jo koselige på salgsavdelingen.

Puttputt...Tesla har mye som er bra,men enkelte ting kan bli bedre.

Er jo forskjellig andre steder også...

Mulig jeg prøver meg på Tesla ved en senere anledning.
Må jo ha en øvelskjøre bil på sikt. Ungene vokser til.
Ellers så har jeg mye tullekjøring.
Der kunne en Tesla 3 gjort en god jobb

Handyman

Sitat fra: Svk på søn 07. des 2025, kl. 08:36Kunne ikke få lånebil mens jeg ventet på roadservice. Måtte ringe inntauing.
Inntauing er dyrt,taue inn pga av en defekt panserlås?
Jeg ville bare ha en lånebil,mens jeg ventet. Prøvde bare å være en grei kunde som tenkte fornuftig!
Må jo være greie begge veier å bruke den løsningen som er mest fornuftig.
Men det gikk jo ikke.

Edit:burde nok ring nødnummerert,da hadde jeg nok fått hjelp til å restarte bilen. Å hadde muligens kunne brukt den frem til de skiftet lås. Ikke vet jeg...
Jeg trodde du mente at Tesla ordnet frakt av bilen til SC og leverte lånebil samtidig. Dersom du hadde ringt "nødnummeret" som skal brukes når du ikke kommer videre, så kan Tesla kan diagnostisere og gjøre reinstalleringer mm. De kan også overstyre enkelte feil, slik at man kommer videre. Det er ikke uvanlig at Teslaeiere ikke er klar over at Tesla kan ordne mye via fjerndiagnose. Jeg er sikker på at de hadde ordnet frakt av bil og lånebil dersom du bare hadde ringt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA