Tester av Zeeker X

Startet av Lakafant, tirsdag 22. april 2025, klokken 12:10

« forrige - neste »

Lakafant

Fin test gjort av Tek.no.

Plusspunkter:

  • Ellevilt med krefter
  • Komfortrettet demping, men likevel veldig gøy å kjøre
  • God bakseteplass
  • Høy interiørkvalitet
  • Forholdsvis rask lading

Minuspunkter:

  • For mange advarsler og plingelyder
  • Moderat bagasjerom
  • Langt fra ledende på rekkevidde



Tesla Model S 2014 - 2020-2025

esan

#1
La innlegget på feil tråd. Flyttet til 7X. ;-)

ToWalkOrDrive

Ja, var lovende å lese om støtdempingen. Når det er sagt så putter en pris på over 500.000 med hengerfeste bilen opp mot mange familie-elbiler. Men kanskje bilen er like god som dem?

Zeekr har heldigvis gått for en ganske komfortrettet demping som tar deg mykt og behagelig over både ujevnheter, fartshumper og annet som måtte komme i veien. Samtidig kamuflerer den svært godt at vekten nærmer seg to tonn, og kombinert med et stivt chassis og lavt tyngdepunkt blir det en svært morsom og dynamisk bil å kjøre.

Sammenliknet med EX30 treffer Zeekr X et par knepp høyere på komfortskalaen, altså uten at det går nevneverdig ut over de sportslige egenskapene. Støynivået er kanskje ikke luksuriøst lavt, men det er moderat og akseptabelt, og plaget meg ikke på langt nær like mye som for eksempel i Cupra Tavascan, som jeg kjørte nylig.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Er jo på Model Y pris, det blir for drøyt for en så liten bil med kort rekkevidde og lav ladefart. 100k billigere hadde det vært en ypperlig nr2 bil.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA