2025.14.x

Startet av What-a-watt, lørdag 12. april 2025, klokken 16:59

« forrige - neste »

What-a-watt

Den fikk jeg for 8 dager siden... 8)

2024.14.8 er sluppet, og kommer nok hit idag eller imorgen. Sverige har fått de første.

anorway

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 28. mai 2025, klokken 09:51Den fikk jeg for 8 dager siden... 8)

2024.14.8 er sluppet, og kommer nok hit idag eller imorgen. Sverige har fått de første.

Hvordan får man tilgang før? Sånn som du har hatt din versjon en uke.  Min står koblet i Wifi i garasjen døgnet rundt, og har satt i innstillinger at jeg ønsker fortløpende updates.

What-a-watt

anorway

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 28. mai 2025, klokken 12:50Blant annet Teslafi. https://www.teslafi.com/firmware.php

Men hvordan får du oppdatering så raskt på din bil? Noe man kan gjøre for det?

What-a-watt

Innstillingen i bilen er nok en "placebo", og har ingen påvirkning på når man får oppdateringer. Historiemessig fikk vi i en kort periode 2018 en prioritet fordi vi ikke fikk FSD som lovet. Det har virket for mange som meldte seg inn, og fungerer for mange fortsatt.

Tesla's Early Access Program (EAP) provides owners with access to Full Self-Driving (FSD) versions before they are widely released to the public. EAP participants are allowed to test and provide feedback on new FSD features, helping Tesla refine the software. While EAP was previously limited to a select group, Tesla has expanded access, allowing more owners to participate, especially those who purchased FSD outright.

JorEl

14.x  til 14.9. Yess, .9 er enda ett skritt nærmere FSD.
Ikke dagens FSD, men den fra 2016 ;)
Små forbedringer sier APPen. Fornøyd med at Tesla fremdeles ikke har effektivisert bort SW-avdelingen :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

What-a-watt

Sju lange og ti breie (nå har du ventet i 7 år, og det blir nok 10) før du får en avansert ADAS som bare blir en bleik etterligning av det du har håpet på i alle disse årene. Du har ikke engang innekamera, og må fremdeles holde i rattet i en evigvarende FSD Supervised*

*
Full Self-Driving (Supervised), or FSD, is an advanced driver-assistance system (ADAS) offered by Tesla. It's an optional upgrade to Tesla's Autopilot system, adding features like semi-autonomous navigation, automatic lane changes, and self-parking. While FSD can handle many driving tasks, it's designed to be used with a fully attentive driver who must keep their hands on the steering wheel and be prepared to take over at any moment

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA