Kan man gi Musk et signal, ved ikke å kjøpe siste modell Y?

Startet av Boge, fredag 24. januar 2025, klokken 23:31

« forrige - neste »

Dieselgubben

Sitat fra: derwaechter på onsdag 26. mars 2025, klokken 13:33
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 26. mars 2025, klokken 13:25De som er kynisk, er raddiser de som bruker en
klønete hilsning for det det er verdt.

De som reagerer på Nazi-hilsen, støtte for høyreekstremister osv. er also de som er egentlig de radikale?
Greit nok at du forsvarer din bilvalg, men ellers har du fullstendig mistet perspektivet. Takk for diskusjonen.

Du fremtår som igorant. God bedring.

Limer inn fra forrige post for helhets skyld:

"De som er kynisk, er raddiser de som bruker en klønete hilsning for det det er verdt.

Musk er venn av Israel, har besøkt Auschwitz med et av sine barn og har jøder som majoritet av sine venner.

Fra jewish journal:

Elon Musk is not an antisemite. Full stop.

An antisemite doesn't rush to Israel to show his support for the Jewish state after Oct 7. An antisemite doesn't consistently support the plight of innocent Israeli hostages still being beaten starved, raped, kidnapped and murdered by Hamas while these terrorists are given a moral free pass by much of the world starting with the United Nations. An antisemite doesn't visit Auschwitz Birkenau with a Holocaust survivor and Rabbi Menachem Margolin, an important European Jewish leader, and then participate in a memorial at the site of the gas chambers and crematoria at Birkenau. An antisemite does not declare after that visit that in his own words he is "Jewish by Association."

https://jewishjournal.com/commentary/opinion/378707/elon-musk-is-no-antisemite-but-he-now-has-greater-obligations/

https://www.lemonde.fr/en/pixels/article/2024/01/23/elon-musk-says-he-was-naive-on-antisemitism-as-he-visits-auschwitz_6456954_13.html

"

derwaechter

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 26. mars 2025, klokken 13:39
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 26. mars 2025, klokken 13:25De som er kynisk, er raddiser de som bruker en

De som reagerer på Nazi-hilsen, støtte for høyreekstremister osv. er also de som er egentlig de radikale?
Greit nok at du forsvarer din bilvalg, men ellers har du fullstendig mistet perspektivet. Takk for diskusjonen.

"De som er kynisk, er raddiser de som bruker en klønete hilsning for det det er verdt.

Musk er venn av Israel, har besøkt Auschwitz med et av sine barn og har jøder som majoritet av sine venner.

Fra jewish journal:

An antisemite doesn't rush to Israel to show his support for the Jewish state after Oct 7. An antisemite doesn't consistently support the plight of innocent Israeli hostages still being beaten starved, raped, kidnapped and murdered by Hamas while these terrorists are given a moral free pass by much of the world starting with the United Nations. An antisemite doesn't visit Auschwitz Birkenau with a Holocaust survivor and Rabbi Menachem Margolin, an important European Jewish leader, and then participate in a memorial at the site of the gas chambers and crematoria at Birkenau. An antisemite does not declare after that visit that in his own words he is "Jewish by Association."

https://jewishjournal.com/commentary/opinion/378707/elon-musk-is-no-antisemite-but-he-now-has-greater-obligations/

https://www.lemonde.fr/en/pixels/article/2024/01/23/elon-musk-says-he-was-naive-on-antisemitism-as-he-visits-auschwitz_6456954_13.html

"

Du er åpenbart ikke i stand til å lese og forstår informasjon og dermed diskuterer du stort sett med deg selv.
Jeg har aldri sagt at han er antisemit, men at han har brukt nazi hilsen, at han støtter høyreekstremisme og at også jødiske organisasjoner har reagert på det.
I bought this car before Elon went crazy.
Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

derwaechter

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 26. mars 2025, klokken 13:39

Fra jewish journal:

"

Forresten er rapporter fra dette besøket ikke udelt positive. Ikke vet jeg hva som er sant, men oppsiktsvekkende er det.
Elon Musk's Biographer Calls Him a 'Sociopath' After Auschwitz Photo-Op
https://www.yahoo.com/news/elon-musk-biographer-calls-him-191242794.html
Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

derwaechter

Sitat fra: Breezec på onsdag 26. mars 2025, klokken 14:50
Sitat fra: derwaechter på onsdag 26. mars 2025, klokken 14:17
Sitat fra: What-a-watt på onsdag 26. mars 2025, klokken 14:03Én gang til, så sperrer jeg tråden!!

En gang til hva?

Offtopic som ikke hører til på den her tråden. Folk kan finne seg et politisk forum hvis de vil diskutere politikk istedenfor ødelegge alle diskusjoner her.

Skjønner. Jeg er dog faktisk uenig i den forstand at Tesla har blitt ganske politisert og dermed er skille mellom politikk og bil ikke så tydelig og jeg mener ike at det ødelegger heller. Jeg syns det er spennende.

Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. mars 2025, klokken 06:14
Sitat fra: derwaechter på onsdag 26. mars 2025, klokken 15:21
Sitat fra: What-a-watt på onsdag 26. mars 2025, klokken 14:03Én gang til, så sperrer jeg tråden!!

En gang til hva?

Offtopic som ikke hører til på den her tråden. Folk kan finne seg et politisk forum hvis de vil diskutere politikk istedenfor ødelegge alle diskusjoner her.

Skjønner. Jeg er dog faktisk uenig i den forstand at Tesla har blitt ganske politisert og dermed er skille mellom politikk og bil ikkeså tydelig og jeg mener ike at det ødelegger heller.Jeg syns det er spennende.
Det er trolling å dreie alle tråder som handler om Teslaer inn på politikk. Det finnes allerede flere tråder som handler om dette, bruk de. Rapportert til moderator så det forhåpentligvis blir ryddet.
Sitat fra: What-a-watt på onsdag 26. mars 2025, klokken 15:26Her er en ny tråd dere kan fortsette. diskusjonen i: https://elbilforum.no/index.php?msg=1162437

Den heter "Tesla og politikk".

Bra tiltak  :+1:

derwaechter

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. mars 2025, klokken 06:14
Sitat fra: derwaechter på onsdag 26. mars 2025, klokken 15:21

En gang til hva?

Skjønner. Jeg er dog faktisk uenig i den forstand at Tesla har blitt ganske politisert og dermed er skille mellom politikk og bil ikke så tydelig og jeg mener ike at det ødelegger heller. Jeg syns det er spennende.
Det er trolling å dreie alle tråder som handler om Teslaer inn på politikk. Det finnes allerede flere tråder som handler om dette, bruk de. Rapportert til moderator så det forhåpentligvis blir ryddet.

Det er ikke trolling i denne tråden!

Husk at tråden har en poll om man vurderer bilen der nesten 50% svarer "helt utelukket". Å forklare hvorfor man har valgt "helt utelukket" er ikke trolling og å diskutere det etterpå er heller ikke trolling.
Musks politikk har blitt en viktig faktor i mangens kjøpsvurdering. Det er bare sånn det er.

Å få moderatorene å rydde opp i det hadde dog passet som hånd i hansket med Tesla/Musks definisjon av free speech :)

Hvis noen hadde tatt opp politikk som svar på hvilke sommerdekk er best eller hvordan man transporterer en stor hund i Model Y, hadde jeg vært enig i at det er trolling.

Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

turfsurf

Sitat fra: derwaechter på torsdag 27. mars 2025, klokken 08:55Det er ikke trolling i denne tråden!

Husk at tråden har en poll om man vurderer bilen der nesten 50% svarer "helt utelukket". Å forklare hvorfor man har valgt "helt utelukket" er ikke trolling og å diskutere det etterpå er heller ikke trolling.
Musks politikk har blitt en viktig faktor i mangens kjøpsvurdering. Det er bare sånn det er.

Hvis du vil forklare hvorfor det er utelukket så holder det å si a «av politiske grunner». Ikke innlegg etter innlegg for å forsvare ditt politiske syn, og kritisere andres.

Det blir litt idiotisk når det eneste man leser i alle Teslatråder er de samme innleggene fra ett håndfull personer.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Speeder

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. mars 2025, klokken 11:16
Sitat fra: derwaechter på torsdag 27. mars 2025, klokken 08:55Det er ikke trolling i denne tråden!

Hvis du vil forklare hvorfor det er utelukket så holder det å si a «av politiske grunner». Ikke innlegg etter innlegg for å forsvare ditt politiske syn, og kritisere andres.

Det blir litt idiotisk når det eneste man leser i alle Teslatråder er de samme innleggene fra ett håndfull personer.
Amen!
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

derwaechter

Sorry, men det er det jeg gjorde. For å så ble beskyldt å sette andres liv i fare, bl.a. ;-)

Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Vaduz

Hva mener du? Det er jo bare en håndfull aktive brukere på hele forumet, hvorfor er det annerledes i denne tråden? Spørsmålet er om folk skal kjøpe ny tesla nå, halvparten svarte nei. Dette er veldig relevant diskusjon.

@dieselgubben
Forresten latterlig å si at det var en «romersk hilsen», hvor tror du nazistene fikk den fra?

Også latterlig å si at Netanyahu ikke fordømte hilsen, så da var det ikke en nazi hilsen? Det finnes ingen regjering eller stat i verden mer avhengig av USAs velvilje for overlevelse enn Israel.

Men med brukernavnet «dieselgubben» på et elbilforum så skjønner man jo hva det går i.

Breezec

Lag en tilsvarende poll for VW og se om 50% sier de aldri skal kjøpe. Så deretter spam all videre diskusjon om at ingen kjøper VW fordi Qatar eier 15%.

Selv synes jeg at 26,5% er et skyhøyt tall på at folk skal eller har kjøpt Model Y, når elbilsalget nesten består 100% av elbiler.

2022 Model 3 Performance

derwaechter

Sitat fra: Breezec på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:15Lag en tilsvarende poll for VW og se om 50% sier de aldri skal kjøpe. Så deretter spam all videre diskusjon om at ingen kjøper VW fordi Qatar eier 15%.

Jeg har ikke spammet.

Setter liv i fare om du ikke kjøper Model Y, alle jødene mener..., det var en romersk hilsen, stakkars Elon er autist og vet ikke hva han gjør. DET er spam.

Never again!

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Lucifer-

Sitat fra: Breezec på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:15Selv synes jeg at 26,5% er et skyhøyt tall på at folk skal eller har kjøpt Model Y, når elbilsalget nesten består 100% av elbiler.

Husk at vi er på et Tesla-forum da. Ikke nødvendivis representativt for de store mengdene.

Breezec

Sitat fra: derwaechter på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:38
Sitat fra: Breezec på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:15Lag en tilsvarende poll for VW og se om 50% sier de aldri skal kjøpe. Så deretter spam all videre diskusjon om at ingen kjøper VW fordi Qatar eier 15%.

Jeg har ikke spammet.

Setter liv i fare om du ikke kjøper Model Y, alle jødene mener..., det var en romersk hilsen, stakkars Elon er autist og vet ikke hva han gjør. DET er spam.

Du kan si hva du vil men jeg syns personlig at det er lite relevant informasjon angående elbiler her:

https://elbilforum.no/index.php?action=profile;area=showposts;u=29453

2022 Model 3 Performance

Dieselgubben

Beklager og måtte bidra til avsporing, men når @Vaduz og @Derwaechter begynner med goebbels style argumentasjon kan man ikke la det stå uimotsagt.

@Vaduz. Hvor har jeg sagt at det var en "romersk hilsen" slik du påstår? Jeg har svaret til deg: ingen plasser.

@Vaduz. Har du ikke noe bedre å ta meg på en nick? Patetisk.

@Vaduz. Mener du man kan være nazistisk uten å være antisemmitisk? Jeg har kommet med mange eksempler som tilsier at Musk ikke er antisemmitisk. De ser du glatt bort i fra, og fokuserer utelukkende på Netanyahu. Igjen dårlig stil. Du må gjerne mene Musk er en nazist som ikke er antisemmitisk, hvis jeg tolker deg rett. For det er jo det du hinter om når du sier at Musk gjorde en nazihilsen. Gratulerer til deg.

@Derwaechter. Romersk hilsning. Hvor har har jeg sagt dette?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA