Ettermontere hengerfeste ID4

Startet av Kjeisern, fredag 28. mars 2025, klokken 12:39

« forrige - neste »

Kjeisern

Noen som har erfaring med dette ref priser og forskjellige løsninger?

Feks om de kan montere slik de vil ha det fra fabrikk så det kan skjules, eller om den må være avtagbar, fast osv osv.

Tar i mot alt av info andre evt har, for hengerfeste er blitt et must, men har ikke lyst å blåse av 25.000kr på et hengerfeste hvis jeg kan slippe unna med 10-15 feks.

kaiat

Det har vært en del trøbbel med uorginale hengerfester på ID.4 har jeg forstått, men vet ikke om dette er gjeldende ennå: https://www.motor.no/aktuelt/denne-kroken-skaper-trobbel-for-ole/263541

SveinJ

30' sier lokal forhandler det koster å ettermontere hengerfeste.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue (solgt)
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

RJK

Blir jo nesten eller sannsynligvis billigere å bytte bil til en med originalt hengerfeste allerede , fremfor å få det ettermontert...  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Serviceprisene til Møller er absurde og grunn til å tenke seg om.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

RJK

Finnes jo ihvertfall en annen offisiell forhandlerkjede, som man kan sjekke pris hos!

Men en uting når alt skal låses ned med koder, så selv kyndige mekanikere sliter med å montere slikt på egen bil om de ikke er VW-forhandlere med rette utstyr og tilgang til å legge inn slike koder!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

MinID

I tillegg er det en gjenganger at manuellt monterte hf får problmer etter ota. Nå skjer ikke akkurat det ofte, men det skjer.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Electric cars in Norway

Sitat fra: MinID på onsdag 02. april 2025, klokken 08:43I tillegg er det en gjenganger at manuellt monterte hf får problmer etter ota. Nå skjer ikke akkurat det ofte, men det skjer.
Det burde vært kjørt en prinsippsak på det der at OTA lager slike problem. En ting er å eie ev tekno men å ikke slippe til andre er en uting

MinID

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 02. april 2025, klokken 08:45
Sitat fra: MinID på onsdag 02. april 2025, klokken 08:43I tillegg er det en gjenganger at manuellt monterte hf får problmer etter ota. Nå skjer ikke akkurat det ofte, men det skjer.
Det burde vært kjørt en prinsippsak på det der at OTA lager slike problem

Betyr vel at de må få oppdatering på verksted pga omkoding av hf igjen. Har du gjort dette utenom vw kjeden, så risikerer du å måtte betale for dette. Det er frivillig å ta i mot ota. Du kan avslå.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA