2025.8.x

Startet av sjokomelk, onsdag 26. mars 2025, klokken 07:00

« forrige - neste »

sjokomelk

Det var en liten utrulling av 2025.8.3 tidligere, men den så ut til å ha blitt stoppet ganske raskt.
2025.8.4 har begynt en liten bølge med utrulling tidligere denne uken, og jeg fikk denne på min 2017 Model X i går kveld.

Release notes her: https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.8.4/release-notes
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Radial

Vi fikk 2025.8.4 her for noen dager siden på begge våre Y'er.

Rwd'n fikk aktivitert denne Cabin- Radar saken Aktivert. LR'n fra 2021 har åpenbart ikke Cabin radar, så den slapp dette.
Men den er litt buggy, for den tror ikke jeg sitter i setet før det har gått litt tid derfor skrur jo skjermen seg av når jeg setter meg i setet og lukker døra....men kommer tilbake igjen 0,3sek etterpå når Radar oppdager jeg sitter der😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

2025.8.6 kom hit i dag. Bugfix bare..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

Jeg fikk 2025.8.4 på min 2018 S her om dagen, ikke veldig mye spennende på "veterantesla"
2018 Tesla Model S 75D

Elmo

Sitat fra: Klykken på søndag 30. mars 2025, klokken 21:552025.8.6 kom hit i dag. Bugfix bare..
Her og. Må ha være mye bugs i 2025.8.1  ;)
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.4
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

What-a-watt

Radial

Fikk 2025.8.6 i helga, hjalp mye på cabin radar-biten.
Nå kutter ikke skjermen i 0,2sek i det jeg lukker døra og sitter i setet 🥳😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

CorsoDante

Sitat fra: Radial på onsdag 09. april 2025, klokken 07:33Fikk 2025.8.6 i helga, hjalp mye på cabin radar-biten.
Nå kutter ikke skjermen i 0,2sek i det jeg lukker døra og sitter i setet 🥳😄

En enorm fordel med radaren er at man kan ha sekker, handlevarer m.m. i passasjersetet (foran, enn så lenge), uten at bilen tror det sitter en person der.

En av disse merkbare forbedringene som serveres underveis.
TMYP HW4 / TM3P Atom

Handyman

Sikkerhetsmessig bør alle ting som er så tunge at de løser ut setesensoren ikke plasseres i setet, men i fotbrønnen.
Helt gratis råd, og helt frivillig å følge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

CorsoDante

Sitat fra: Handyman på onsdag 09. april 2025, klokken 18:44Sikkerhetsmessig bør alle ting som er så tunge at de løser ut setesensoren ikke plasseres i setet, men i fotbrønnen.
Helt gratis råd, og helt frivillig å følge.

Janei, hva skal man si... :police: Kjenner fysikkens lover, men fyller ofte fotbrønnen først, gjør jo dét. Typisk pga. stabilitet (ikke nevrotisme). Også dropper jeg sekker i fotbrønnen hvis det er i overkant smussete (risk/reward 8) ).

Anyways; merkbar forbedring (for oss på the Wild side  ;D ).  Takk for tipset dog!
TMYP HW4 / TM3P Atom

Handyman

Helt som forventet at man ikke er helt enig her. Nevrotisme er det siste de som kjenner meg ville beskrive meg som. Heller motsatt. For de som er opptatt av å redusere risikoer (som ikke gir noen glede tilbake), så er det som sagt et veldig enkelt og helt gratis tiltak.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

CorsoDante

Sitat fra: Handyman på onsdag 09. april 2025, klokken 19:53Helt som forventet at man ikke er helt enig her. Nevrotisme er det siste de som kjenner meg ville beskrive meg som. Heller motsatt. For de som er opptatt av å redusere risikoer (som ikke gir noen glede tilbake), så er det som sagt et veldig enkelt og helt gratis tiltak.

:+1:  :+1: Alltid åpen for velmenende råd, fortsett sånn!
TMYP HW4 / TM3P Atom

Radial

Huff, ting i setet fikk en brå slutt etter lett bråbrems med Burger King takeaway i setet for 2 år siden..ikke tungt, men resultatet med most & brusbefengt mat, og resten av drikka lå igjen på matta, frister ikke til gjentakelse.

3 sultene og skuffa personer i døra hjemme, og griseflau far/sjåfør..
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på onsdag 09. april 2025, klokken 22:12Huff, ting i setet fikk en brå slutt etter lett bråbrems med Burger King takeaway i setet for 2 år siden..ikke tungt, men resultatet med most & brusbefengt mat, og resten av drikka lå igjen på matta, frister ikke til gjentakelse.

3 sultene og skuffa personer i døra hjemme, og griseflau far/sjåfør..
Au au. Den var lei.

Minner meg om han dor noen år siden inne på en enten en tråd her - eller på FB  - husker ikke hvor  - eller bilmerke - som hadde sølt noe helt j...luktende væske ut på gulvet. Det resulterte i forsikrings sak og alt av seter konsoller og gulvteppe måtte ut av bilen deretter spesialbehandling sikkert noe kjemisk rens måtte til for å få bilen på stell igjen. Han angret veldig og var lei seg for han hadde ingen bedre halvdel å skylde på heller  :laugh:

sjokomelk

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 09. april 2025, klokken 00:34Fikk 2025.8.7 i kveld.
Kom på min Model X også i natt.
Har ikke vært veldig imponert over endringene på forbruksgrafen i instrumentpanelet. Det virker som om det er for mange/hyppige datapunkter, så grafen jeg ser er bare et eneste stort rot uten noen trend som den var tidligere.
Men pluss for at triptelleren endelig har fått tilbake desimaltall.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA