Kredittkort med bilfordeler

Startet av kvakke, tirsdag 25. mars 2025, klokken 10:21

« forrige - neste »

kvakke

Vi har kredittkortet fra NAF som vi bruker til alle bilrelaterte kostnader, som lading, bompenger, vask, rekvisita osv.

Kortet har jo fordeler som cashback/rabatt på lading og bruk på bensinstasjoner, dette er ikke hovedgrunnen til at vi har akkurat dette kortet, men når det her om dagen kom en e-post om at de i løpet av våren vil gjøre endringer på fordelene, noe som sjelden er positivt for brukerne tenkte jeg det kunne være kjekt å se hva som finnes av alternativer.

Er det egentlig noen andre bra kort som gir fordeler på bilrelaterte ting? 

Suverin

Av bilrelaterte fordeler, så gir DNB Mastercard rabatt på elbillading og bensinstasjoner.

Lading:
- 12 % rabatt for Ung og Pluss Mastercard
- 16 % rabatt for SAGA og Private Banking Mastercard
- 10 % rabatt for DNB Mastercard

Bensinstasjonrabatt:
- 3 % rabatt for Ung, Pluss og DNB Mastercard
- 4 % rabatt for SAGA og Private Banking Mastercard

Electric cars in Norway

Ja både NAF kortet og DNB Mastercard kortet er gode greier. Anbefales

Det heter jo "penger spart er penger tjent" ;D

Elektrowagen

DNB har dessverre redusert rabatten sin uten at jeg har fått med meg det  :-1:  Når skjedde det i grunn?

Laderabatt

DNB Mastercard: 6 % rabatt

Ung og Pluss Mastercard: 8 % rabatt

SAGA og Private Banking Mastercard: 10 % rabatt

Bensinstasjonrabatt

DNB Mastercard: 1 % rabatt

Pluss og Ung Mastercard: 1,5 % rabatt

SAGA og Private Banking Mastercard: 2 %

Så i mitt tilfelle har rabatten på lading gått fra 12-8%
BMW i3s - 2019

turfsurf

Hm, det har ikke jeg fått med meg heller. Skulle tro de var pliktige til å varsle om slikt. 10% er fremdeles greit dog.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

Sitat fra: Elektrowagen på fredag 01. august 2025, klokken 09:22DNB har dessverre redusert rabatten sin uten at jeg har fått med meg det  :-1:  Når skjedde det i grunn?
Første transaksjon for meg med redusert rabatt er er 1/7. Har heller ikke sett noe varsel om endring.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vinterdekk

DnB har sendt ut endel informasjon om Circle K rabatt, som har kommet nylig. Det er mulig at dette skal erstatte noe av laderabatten vi har mistet. Personlig synes jeg det er veldig uoversiktlig med slike lojalitetsrabatter, som krever at man setter seg godt inn i premissene. Det blir jo litt overhead bare for å få rabatt på ett enkelt ladenettverk.

https://www.dnb.no/kort/kredittkort/circle-k
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

vinterdekk

Hva er egentlig best om dagen mellom:

* DnB Mastercard og laderabatt i det meste av ladeapper? https://www.dnb.no/kort/kredittkort/elbil-rabatt
* NAF Xtra VISA og laderabatt i Elton? https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-xtra/laderabatt

Har DnB Pluss, så 8% rabatt er tilgjengelig i Ladeklubben og andre ladeapper. Når jeg hadde 12% så var DnB rabatten svært god, nå er jeg mindre sikker.

Har NAF Xtra, og får 15% rabatt ved lading opp til 750 kr/mnd og maks rabattbeløp er 112 kr/mnd. Elton er ikke billigste roaming-app men man kan opparbeide seg 0%, 2%, 4% og 6% (lojalitets) rabatt om man bruker Elton jevnlig. Har i tillegg 10% introduksjonsrabatt i Elton fra NAF, så inntil denne utløper om tre måneder, så har jeg mest rabatt i Elton. En kjempestor ulempe med NAF Xtra og Elton er at den egentlige ladeprisen er veldig vanskelig å finne ut av, siden man får noe rabatt i Elton og noe i kredittkortet. I tillegg så kan ikke alle rabatter kombineres. Elton trenger å forenkle rabattsystemet sitt, for det er forvirrende.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA