Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jekk for e-tron

Startet av Knusse, fredag 21. mars 2025, klokken 10:43

« forrige - neste »

Knusse

Hei,
Jeg skal snart skifte dekk på bilen. Har dere dedikert jekk som følger med bilen og som faktisk passer inn i sporet i løftepunktet? (spørsmålet gjelder de som faktisk skifter dekk selv  ;D )

Hvis dere har vanlig garasjejekk, bruker dere bare en gummikloss mellom bilen og jekken?

Eller andre råd/tips?

Orbit

Skifter ikke dekk selv (har ikke plass til oppbevaring). Det er jekkeklosser som passer til løftepunktet, og jeg ville heller satset på det i kombinasjon med en skikkelig garasjejekk, enn den saksejekken som leveres som ekstrautstyr.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Knusse

Hei Orbit, det var det jeg letet etter, takk skal du ha!

Hårek

Sitat fra: Knusse på fredag 21. mars 2025, klokken 10:43Hvis dere har vanlig garasjejekk, bruker dere bare en gummikloss mellom bilen og jekken?
Ja, det fungerer. Sikkert bedre med tilpasset kloss, men har ikke sett noe problem med å bruke en flat en.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Knusse

audioboy

TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

Rosstopher

De fleste som bytter dekk selv vil kose seg litt mer med jobben hvis man kjøper en litt dyrere jekk slik audioboy foreslår, men jeg vil bare presisere at alt er bedre enn jekken som følger med en bil.
Altså hvis du syns en tusenlapp eller to er mye å bruke på en jekk så kjøp i hvertfall en sånn her:
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/kompakt-jekk-med-lav-vekt-011851/
Forskjellen fra medfølgende saksejekk og opp til en billig Jula-jekk er enorm. Forskjellen derfra og videre til bedre jekker er mindre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Jejl

Har brukt den rimelige jekken fra Jula i ca 10 år, og den fungerer fremdeles utmerket. Kjøpte den på tilbud for 199,-
Eneste ulempen er at 30 cm maks høyde kan bli litt snaut bak på Kangooen vår, dersom bilen står parkert litt feil i forhold til terrenget.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA