Pris bytte bremseskiver og klosser foran

Startet av Vikhammer, fredag 14. mars 2025, klokken 13:08

« forrige - neste »

Vikhammer

Jeg hadde bilen min inne til 6-årsservice + PKK hos Witro Bil i Trondheim denne uken.
Der fikk jeg tilbakemelding på at bytte av skiver/klosser foran var nødvendig.

Rabattert pris på tilleggsjobben (siden tatt samtidig med service) ble 6.259kr.
Normal pris var visstnok 8.288kr.
Jeg endte opp med å la de gjøre jobben pga kort tid til PKK-fristen, men usikker på prisen var «rett».

Jeg er klar over at generelle prisnivået på alt har økt betraktelig de siste årene, men ble likevel litt satt ut av prisen. Er dette normale priser eller ran på høylys dag?

Noen Leaf-eiere her som har fått byttet skiver/klosser foran i nyere tid og husker hva de betalte? Både fra merke- og uavhengig verksted er av interesse.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

FroBe

Jeg betalte nesten kr 2400 inkludert frakt for Brembo skiver og klosser i oktober.
Ikke noe problem å finne billigere skiver og klosser, men håper de skal holde resten av levetiden for bilen.
De originale varte kun 140 000 km før det kom synlige sprekker i skivene.
Byttet dem selv uten større vanskeligheter.

Hvis sjekk og smøring av glidebolter i bremsene er en del av servicen tar det maks 10 minutter ekstra å bytte skiver og klosser, siden bremsene allerede er delvis demontert.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA