Lading til 100%?

Startet av el nino, søn 06. jan 2013, kl. 16:30

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Sitat fra: sven erik på fre 11. jan 2013, kl. 12:17
jeg for min del tror nokk om en kjører normalt ikke er noe problem å lade 100% men tror mer  at det er viktig det som står i instruksjonen på trillingene at man skal ca en gang i uka prøve å kjøre bilen nesten tom å lade den helt uten å bryte ladingen  dette for at da vil de få en gjevnere lading  å ikke noe minne i bateriene

Det er ingen minne i Litium-ion batterier. Men jeg tipper at for din bil så resetter du SOC metere når man kjører den helt ned. Men jeg prøver å ungå å kjøre batteripakken helt ned. Hvis må kjøre batteripakken langt ned prøver jeg å kjøre veldig rolig på slutten. Ikke lurt å presse batteriene på slutten.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

vegard_el

Jeg er grådig og gjør det derfor på denne måten  ;D
Har timer på så jeg har 80% om morgenen når jeg kjører til jobb.
Og topper til 100% før hjemreise fra jobb.

Men hos oss blir bilen en del brukt om ettermiddagene og helgene også så det er greit med litt rekkevidde.
Leafen har blitt bil nr:1 og Vectra'n nr 2  :)
Averøya

Grå Leaf 13 000km
Averøya - Kristiansund daglig

cra

Sitat fra: vegard_el på fre 11. jan 2013, kl. 14:23
Jeg er grådig og gjør det derfor på denne måten  ;D
Har timer på så jeg har 80% om morgenen når jeg kjører til jobb.
Og topper til 100% før hjemreise fra jobb.

Jeg er sunnmøring, og gjør det også slik (er du utflytter, kanskje? ;) ) og det fungerer bra. Kan også finne på å lade til 100% hjemme hvis jeg vet at jeg skal mye. På denne måten så har vi muligheten til noe ekstra rekkevidde de gangene vi trenger det, samtidig som vi har "lært oss" hvor lngt vi kommer med de 80.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA