Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladegarasje under Festningen i Oslo - krever IKKE registrering i forkant?

Startet av mmm999, søndag 09. februar 2025, klokken 10:52

« forrige - neste »

mmm999

Vi er på vei til Oslo i dag med vår nye elbil.
Har lest mye om den relativt store "ladegarasjen" under Festningen i Oslo, og tenkte vi skulle prøve denne i dag.
Har også fått med meg at man må registrere bilskilt i forkant for at porten skal åpne.
MEN, når jeg nå går til nettsiden (https://www.entersecurity.no/gogreen/)
for registrering, så står det at det ikke er krav til registrering. Altså helt motsatt det som står på kommunens infosider.

Er det noen som vet: Er det krav, eller ikke krav til registrering her i forkant av bruk?

Orbit

Bare å kjøre inn. Du betaler for parkering med app «Bil i Oslo», evt på automaten.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mmm999

OK, strålende, takk! Appen funker jo fint, så da satser jeg på at porten går opp når vi kommer med bilen.
MEN: Når vi da skal hente bilen igjen: Ringer man da tlfnummeret som angitt på "gogreen"-siden eller er det en sensor som også registrerer gående?

RJK

Sitat fra: mmm999 på søndag 09. februar 2025, klokken 11:40OK, strålende, takk! Appen funker jo fint, så da satser jeg på at porten går opp når vi kommer med bilen.
MEN: Når vi da skal hente bilen igjen: Ringer man da tlfnummeret som angitt på "gogreen"-siden eller er det en sensor som også registrerer gående?

Har ikke brukt garasjen selv, men mener det er en egen inngang/utgang man bruker når man ikke kjører. Er vel ikke meningen man skal bruke porten når man er fotgjenger!

Men, vet ikke hvordan det da er med å låse seg inn/ut...

Edit:

Fra siden du linket til, så fremkommer tlf.nr. man ringer for å åpne, et nummer for porten og et annet nr. for inngangen fra sjøsiden som kun er for gående:

Når du skal hente bilen
For åpning av port, ring: +47 580 000 198 727
For åpning av dør (sjøsiden) ring: +47 580 010 496 006
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

mmm999

Ja, det var jo nettopp dette jeg lurte på. Om man faktisk skal ringe eller porten selv åpner seg? Dersom porten selv åpner seg, gir det vel ingen mening å skulle ringe... ? :)

RJK

Vil tro man må ringe for å aktivere åpning. Går sikkert på automatikk, men er en "bøyg" for å hindre at uvedkommende ikke så lett skal ta seg inn.

Ellers hadde vel det blitt et greit alternativ for endel av byens hjemløse, noe som kunne gjort det mistrivelig/sjansespill å benytte seg av garasjen for å parkere en flott bil.

Ville kanskje ikke vært like flott lengre, om noen av disse uforvarende eller med vilje ser sitt snitt i å "pynte" på bilen, eller pisse på den! På den annen side, da ville de vel fortere blitt jaget ut derifra.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Arha

Når man går inn og ut er det meningen at man skal bruke døra på sjøsiden.  For å komme inn ringes +47 580 010 496 006, så høres et lite klikk når døra kan åpnes.
Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA