Hovedmeny

Zeekr 7x

Startet av Leaf_2014, søndag 02. februar 2025, klokken 16:44

« forrige - neste »

finn_roen

Prøvekjørte bilen for noen dager siden og bilen overrasket positivt med klart bedre kjøreegenskaper en forventet, bilen «svevde» som en gammel amerikaner på landeveien, støysvak og veldig avslappende, med en slags vugge opplevelse, jeg kjørte bra i en ganske krapp sving og bilen krenget ikke i det hele tatt, så jeg tror den er sporty nok for mange, bilen var kanskje i overkant følsom på gassen i lav hastighet, føler det hjalp å ta den ut av sporty akserelesjon..
Alt i alt meget positivt

Fraberg1

Var innom og så på Zeekr på Kokstad i Bergen for et par dager siden etter å ha vært innom Volvo, BMW og Tesla. Mitt inntrykk var at Zeekr nå hoppet helt opp på toppen av kvalitetsinntrykk. Flott interieriør og veldig fine designelementer. Likte 001 "shooting brake" litt bedre på design, men her var mye fint gitt. Testkjørte nye model Y senere på dagen på grunn av rentekampanje og fikk nesten sjokk, her var det kjedelig interiør og lite tanke på kvalitet og design så det kjøpet ble skrotet tross god kampanje. Ble også positivt overrasket over 10 års garantien på Zeekr, så den må undersøkes nærmere selv om den forutsetter å følge garanti/serviceplan. Har hatt Model S tidligere og har e-tron sportback nå. Mener at Zeekr kan i større grad sammenlignes med BMW og Mercedes enn Tesla og Kia.
70D 2015 - 2020
Ioniq 2020 - 2022
e-Tron sportback 2022 -

What-a-watt

Er det en egen garantiplan? Trodde kravet bare var at man fortsatte med å ta vanlige årlige servicer.

Daniel_0007

Skal testkjøre imorgen, tydelig at det er mye interesse, kun mulig å prøvekjøre en halvtime.
Er litt i øvre prissjiktet for min del men får se hva jeg og frua syns.
Model 3 2019 LR Rwd

What-a-watt

Gjelder grantien bare for første eier? Hvis ikke, så borger jo dette for fantastiske bruktpriser. Tenk å selge en 7 års gammel bil med 3 års gjenstående fabrikkgaranti :D. Håper dette smitter til andre bilfabrikanter, men dette beror på at de virkelig har tillit til kvaliteten på sitt eget produkt. Men det er det nok ikke veldig mange som har. 

hELgenen

Synes bilen er akkurat passe i størrelse - men dette med motoriserte førerdør er jo en skikkelig turn off. En kan jo gå ned til RWD, hvilket også en turn-off..Sånn sett blir den umulig bil. Vil ikke ha for mye dill-dall, men vil ha en driftsikker bil. Synd de skal dytte for mye teknologi inn i denne - for det er mye ved bilen som fremstår bra

What-a-watt

Mener å ha sett at bilen har dørhåndtak også. Stemmer det?

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på fredag 23. mai 2025, klokken 16:16Mener å ha sett at bilen har dørhåndtak også. Stemmer det?

Ja,bilen har dørhåndtak...bare se på youtube.com, er mye videoer der av bilen..

finn_roen

Ser at bilen klarte 585 8% bedre en oppgitt WLTP på motor.no rekkevidde test 2025. Av 27 biler var det bare model Y som leverte større positivt avvik.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA