Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2025.2.x

Startet av sjokomelk, mandag 27. januar 2025, klokken 09:23

« forrige - neste »

What-a-watt

Sitat fra: JorEl på tirsdag 04. mars 2025, klokken 08:45Legger nå inn 2025.2.8  -Minor Fixes

Men det var en gigantisk nedlasting:

sjokomelk

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 04. mars 2025, klokken 22:47Men det var en gigantisk nedlasting:
Du har antageligvis fått 7GB med NAV-database 2025.2 også samtidig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

What-a-watt

2025.2 15162 Navdatabase fikk jeg 19 februar.

Stig-Arne

Sitat fra: JorEl på tirsdag 04. mars 2025, klokken 08:45Legger nå inn 2025.2.8  -Minor Fixes

Fikk den jeg og til min Model Y
Eneste merknaden der var
"Camera Visibility Detection"
At the end of your drive, you will receive a notification if poor camera visibility is detected. To view these images go to Service > Camera Visibility.

ToWalkOrDrive

Av og til er det vel sånn at selv om det står "Minor Fixes", så er det på akkurat siste versjon av det du laster ned, men at du ikke har versjonen rett før den, så den laster ned den og, og derfor får en større filstørrelse, og større endringer enn det som fremkommer på aller siste versjon.
Tesla Model Y                         2021-

CorsoDante

Sitat fra: Stig-Arne på fredag 07. mars 2025, klokken 06:58

Fikk den jeg og til min Model Y
Eneste merknaden der var
"Camera Visibility Detection"
At the end of your drive, you will receive a notification if poor camera visibility is detected. To view these images go to Service > Camera Visibility.

Kjekt.

Når dét er sagt synes jeg bilen er temmelig tilgivende mht. smuss hva gjelder autopark og (dumb) summon.
TMYP HW4 / TM3P Atom

kaistian

2025.2.8 har ødelagt AP i stop-and-go kø på flerfelts motorveg enda mer enn det var.
Nå plager den deg med blå blinking/pusling hvis du holder gassen inne for å tette luka.

Sulle

Sikker på at det er 2025.2.8 som er problemet? Kan det være navigasjonsoppdateringen? Vår S fungerer mye dårligere på motorvei etter Nav-oppdatering. Den er fortsatt på 2024.et.eller.annet.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

What-a-watt

Tipper at Navdatabasen må være kompatibel med bilens aktuelle firmware.

Stig-Arne

Sitat fra: kaistian på fredag 07. mars 2025, klokken 15:432025.2.8 har ødelagt AP i stop-and-go kø på flerfelts motorveg enda mer enn det var.
Nå plager den deg med blå blinking/pusling hvis du holder gassen inne for å tette luka.

Akkurat dette la jeg merke til idag, da stort sett alle fartsgrenser er feil når hastigheten økes fra 60 til 80 km/t. Dette har jeg som regel løst ved å holde watt pedalen inne, men det likte bilen absolutt ikke :(
Helt håpløst når det er snakk om 3-4 km etter skiltet om opphevet 60 sone er passert, at bilen forstår at det er 80 sone istedet.

What-a-watt

Kanskje grunnen til at de fjernet funksjonen med automatisk fartsøkning i 2-3 år. Hvorfor vi nå plutselig fikk den tilbake uten forbedringer er litt uforståelig.

kaistian

Sitat fra: Sulle på fredag 07. mars 2025, klokken 18:00Sikker på at det er 2025.2.8 som er problemet? Kan det være navigasjonsoppdateringen? Vår S fungerer mye dårligere på motorvei etter Nav-oppdatering. Den er fortsatt på 2024.et.eller.annet.
Hvis det var mitt innlegg du kommenterte har det ikke noe med nav-databasen å gjøre.
Den handler om at du ikke kan trykk inn gassen i AP, gjør du det blit du etterhvert straffet og AP slår seg av til du setter den i park og drive igjen, og 3 strike og du er out.

AP har alltid(alle foregående versjon og denne) vært dårlig å følge på i kø, 3 sekunder i 15 km/t(den står til på follow distanse 2) er 12 meter, det gjør at absolutt "alle" skal smette inn i luka, for de tror de kommer frem før.

Og når det blir helt stopp, så venter den så lenge at den gir "full" gass så den neste kolliderer i bilen foran og må bråbremse.
For å unngå dette har jeg alltid brukt gassen for å holde luka kort, rundt 1 sekund i sakte kø.
Men det kan man nå ikke gjøre uten å måtte slippe gassen hele tiden så man ikke blir straffet.

Så Tesla klarer å lager software sin dårligere og dårligere for hver oppdatering dessverre.

Jimnordb

Egentlig overraskende at følge distanse ikke kan settes ned til 1 slik som de eldre bilene med radar? Skulle tro kamera burde klare å tolke det like bra nå. Hvertfall når man ser på FSD videoer fra USA så kryper de ganske nært andre i kø + kryss.

What-a-watt

Det var slik at man kunne sette avstanden til "1", men forsvant i en oppdatering med henvisning til europeiske regler for ca. 4 år siden.

Elmo

Sitat fra: Jimnordb på fredag 07. mars 2025, klokken 21:46Egentlig overraskende at følge distanse ikke kan settes ned til 1 slik som de eldre bilene med radar?

Ingen biler kan sette den til 1 lenger  >:(
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA