Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill noen ny Tesla nå

Startet av Bols, fredag 24. januar 2025, klokken 13:26

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: arthur på mandag 10. mars 2025, klokken 07:25
Sitat fra: hELgenen på søndag 09. mars 2025, klokken 20:18
Sitat fra: arthur på søndag 09. mars 2025, klokken 20:04
Sitat fra: Breezec på søndag 09. mars 2025, klokken 19:28
Sitat fra: Thalgar på søndag 09. mars 2025, klokken 17:50Bare eit spørsmål om tid før USA går ut. Trump var jo ute og at han ikkje ville forsvara land som ikkje brukte nok pengar på forsvaret, men utan å sei kva "nok" var. Det Musk her gjer er å preppa MAGA-kulten før det formelt skjer.
Skal vel litt til at utmelding får 2/3 flertall i senatet.

Formelt sett ja, men reelt hvis han fortsetter å si til Putin at han, Putin, kan gjøre what the fuck he wants med de landene som ikke betaler nok?

Eneste Trump forstår er markedskreftene..

Jeg tror det verste som i hans øyne kan skje er at han blir ignorert. Nei, markedskreftene skjønner han lite av, dessverre, og min "dokumentasjon" på det er at hyller toll, jo fler og jo mer, jo bedre.

Tror vi snakker forbi hverandre. Trump vil kun reagere om grepene hans går til helvete økonomisk..At han ikke forstår at han bygger ned tillitt og således også økonomisk vekst er en annen sak.

arthur

Sitat fra: hELgenen på mandag 10. mars 2025, klokken 07:57
Sitat fra: arthur på mandag 10. mars 2025, klokken 07:25
Sitat fra: hELgenen på søndag 09. mars 2025, klokken 20:18
Sitat fra: arthur på søndag 09. mars 2025, klokken 20:04
Sitat fra: Breezec på søndag 09. mars 2025, klokken 19:28
Sitat fra: Thalgar på søndag 09. mars 2025, klokken 17:50Bare eit spørsmål om tid før USA går ut. Trump var jo ute og at han ikkje ville forsvara land som ikkje brukte nok pengar på forsvaret, men utan å sei kva "nok" var. Det Musk her gjer er å preppa MAGA-kulten før det formelt skjer.
Skal vel litt til at utmelding får 2/3 flertall i senatet.

Formelt sett ja, men reelt hvis han fortsetter å si til Putin at han, Putin, kan gjøre what the fuck he wants med de landene som ikke betaler nok?

Eneste Trump forstår er markedskreftene..

Jeg tror det verste som i hans øyne kan skje er at han blir ignorert. Nei, markedskreftene skjønner han lite av, dessverre, og min "dokumentasjon" på det er at hyller toll, jo fler og jo mer, jo bedre.

Tror vi snakker forbi hverandre. Trump vil kun reagere om grepene hans går til helvete økonomisk..At han ikke forstår at han bygger ned tillitt og således også økonomisk vekst er en annen sak.

Tror ikke vi er uenige mht hva vi mener om denne mannen. Siste nå er at han tror at det kan komme en resesjon, men denne vil bli etterfulgt av noe helt fantastisk, noe bedre enn noen noen gang har opplevd, eller noe sånn. Manne er plystrende gal.

https://www.politico.com/news/2025/03/09/trump-recession-tariffs-2025-economy-00220016
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Musks siste utfall.

PS Mark Kelly er tidligere jagerflyver og astronaut. Fløy i første gulfkrigen og har 5000 timer som jagerflyger på hangarskip.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Vaduz

Musk er blitt en skam for USA og hele verden. Kaller krigsveteraner for forrædere fordi de ikke støtter Putin, det er helt bakvendtland. Tesla er blitt uspiselig frem til styret fjerner han.

turfsurf

Ser at en moderator har slettet en del innlegg her. Greit nok det, men fint å bli varslet om hvorfor.

Ang de som mente at jeg gjorde noe straffbart så var det vel like straffbart som å ønske noen dit peppern gror. At jeg ønsker noe betyr ikke at det vil skje eller at jeg planlegger å gjøre det.

For å være on-topic, ser korrupsjonen fortsetter og Trump planlegger å bli Tesla eier:

Trump vil kjøpe seg Tesla
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. mars 2025, klokken 08:36Ser at en moderator har slettet en del innlegg her. Greit nok det, men fint å bli varslet om hvorfor.

Ang de som mente at jeg gjorde noe straffbart så var det vel like straffbart som å ønske noen dit peppern gror. At jeg ønsker noe betyr ikke at det vil skje eller at jeg planlegger å gjøre det.

For å være on-topic, ser korrupsjonen fortsetter og Trump planlegger å bli Tesla eier:

Så for meg at han skulle bruke valgkamp-penger på å kjøpe Tesla-aksjer, men det var 1 bil. Men kanskje det er nok til å få alle rednecks til å kjøpe elbil  ;D  Tipper det fort kan få en del høyre-radikale i Norge også til å kjøpe Tesla, selv om det virker å være mye færre av de i Norge for å si det mildt.
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 11. mars 2025, klokken 09:06
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. mars 2025, klokken 08:36Ser at en moderator har slettet en del innlegg her. Greit nok det, men fint å bli varslet om hvorfor.

Så for meg at han skulle bruke valgkamp-penger på å kjøpe Tesla-aksjer, men det var 1 bil. Men kanskje det er nok til å få alle rednecks til å kjøpe elbil  ;D  Tipper det fort kan få en del høyre-radikale i Norge også til å kjøpe Tesla, selv om det virker å være mye færre av de i Norge for å si det mildt.

Høyre radikale tør ikke kjøpe Tesla.. de er redd for å bli angrepet under lading og vil heller ha bensin biler.

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 11. mars 2025, klokken 09:09Høyre radikale tør ikke kjøpe Tesla.. de er redd for å bli angrepet under lading og vil heller ha bensin biler.
Neida, når Trump ratter rundt i Tesla så snur alle Maga folkene og sier "å, det var det du mente. Løp og kjøp". I tillegg er jo ikke elbiler like eksplosive, selv om de brenner lengre.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Marzo

Musk setter vel snart i gang med å bygge konsentrasjonsleirer.

Selv om det fortsatt er noen år til Trump skal skape en situasjon hvor han kan utsette valget i USA.

DagfinnN

Jeg har gått fra å være Elon beundrer til å mislike Elon svært mye. Og Donald, ja der har jeg ikke ord.
En grunn til at jeg likevel vil kjøpe Juniper i tillegg til at det er en meget god bil, er at da får Elon mer penger til Space x.
Og kanskje til slutt nok til å dra til Mars. Da vil vi bli kvitt han for en god stund, om ikke for alltid.
Så er mitt tips at når aksjekursen om kort tid går under 200 USD så får han fyken. Sikkert mange aksjonærer som beundrer (beundret) Elon, men penga rår.
Ellers velger jeg bevisst ikke amerikansk når jeg handler til daglig og min reise til L.A har jeg avbestilt.
For øvrig snakket jeg med et hyggelig par fra Texas for ikke så lenge siden. De angret bittert på at de stemte på Donald og dette var det svært mange av i nabolaget som også gjorde. Tipper på stort demokratisk flertall på neste mellomvalg.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

arthur

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 11. mars 2025, klokken 13:17Så er mitt tips at når aksjekursen om kort tid går under 200 USD så får han fyken.

Det skal vel litt til for å få mobilisert tilstrekkelig med tanke på at han har "negative kontroll" etter å få utbetalt sin bonus?

Det er ellers trist å lese hvor mange som n p angrer, og det til tross for alle advarsler og blinkende røde lys, men de som støttet ham har faktisk fått hva han lovet!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

torro

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 11. mars 2025, klokken 09:06

Selvfølgelig er den rød ;D Tipper det er noen mørkerøde her i Norge som setter pris på det...

-= torro =-

Effektstyrer

Jeg skal kjøpe bil til sommeren og i mangel av gode alternativer hadde jeg landet på en billigbrukt ID4. Men nå ser det ut til at Trump kan få fred i Europa igjen. Så da er det kanskje på plass å kjøpe en hvit juniper. Såkalt peacemobil.

MaxQ

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 11. mars 2025, klokken 13:17En grunn til at jeg likevel vil kjøpe Juniper i tillegg til at det er en meget god bil, er at da får Elon mer penger til Space x.
Og kanskje til slutt nok til å dra til Mars. Da vil vi bli kvitt han for en god stund, om ikke for alltid.
Så er mitt tips at når aksjekursen om kort tid går under 200 USD så får han fyken.

Må bare ønske deg velkommen som Teslajugen!

For argumentet ditt holder ikke mål. Inntjeningen til Tesla går ikke til SpaceX. Tesla trenger hvert et øre de får selv. SpaceX blir finansiert privat og av salg av tjenester (oppskyting av satelitter og starlink).

Musk kommer heller aldri til å dra til Mars. Det finnes enda ikke noen måte å dra dit på. De 2 siste forsøkene eksploderte. Og selv om en først kommer seg dit vil det ta ekstremt mye ressurser og tid før en kan bosette seg der. Innen den tid er nok Musk sin forventede levetid på jorden over.

Musk får heller ikke "fyken" om kursen dipper under 200. Men han kan bli tvunget til å selge flere aksjer, som igjen kan påvirke kursen negativt. Som jeg nettopp skrev i aksjetråden: Minner også om at Musk ikke bruker egne penger men låner mot verdien på Tesla aksjer han besitter. Dette betyr at dersom kursen går for lavt blir han tvunget til å selge for å betjene sine lån. Særlig lånet for kjøpet av Twitter vil kunne utløse store nedsalg som igjen kan påvirke kursen negativt. Dette skrev Tesla selv i sin siste 10-K til SEC.

MaxQ

Denne hører vel hjemme både i denne tråden og aksjetråden, men jeg får nøye meg med å poste den her:

Jeg ser fortsatt at folk bruker argumentet om at Musk er minoritetseier i Tesla. Minner nok en gang om at han er største aksjonær, dobbelt så stor som nummer 2. Innvirkningen på Tesla er så å si totalt fraværende fra de andre store aksjonærene. Det er Musk sitt ord som er lov, både når det kommer til hva Tesla skal og ikke skal gjøre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA