Familiebil?

Startet av kenlee, tir 21. jan 2025, kl. 23:05

« forrige - neste »

kenlee

Hei, noen som har ix1 som familiebil og da med barnestol i baksetet? (Vet jeg bare burde dra og prøve selv men interessant å høre andres erfaringer.)

Tenker på om det er plass til en 180cm sjåfør med en bakovervendt barnestol i baksetet(axkid one i dette tilfellet)

Baksetet ser noe trangt ut utifra bilder og videoer. Ix3 er vel noe større men kun bakhjulstrekk som jeg ikke får trumfet gjennom da fruen ikke våger å kjøre uten drift på alle hjul...
BMW ix3 2021
Ioniq 5 2022 - Solgt
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

Stian.Blindheim

Vi har iX1 som famiebil til vår familie på 4. Har derimot fremovervendte barnestoler til barn på henholdsvis 8 og 5 år. Bilen generelt fungerer veldig godt for vår del, men du har nok rett i at bakseteplassen er begrenset. Så her ville jeg lånt bil og prøvd skikkelig for å få et svar på om dette er noe som kan fungere for dere. Jeg for min del, på 190cm og med lange bein, kunne aldri hatt et bakovervendt sete bak førerplass. Bagasjerommet er jo også noe å vurdere mtp. gulvplass, særlig dersom det er behov for barnevogn. Med delingsnett kan man forøvrig få stappet inn mye her mtp utforming. Rommet under gulvet er derimot begrenset, og det finnes jo heller ingen frunk :)

RJK

Sitat fra: Stian.Blindheim på tor 23. jan 2025, kl. 09:16Vi har iX1 som famiebil til vår familie på 4. Har derimot fremovervendte barnestoler til barn på henholdsvis 8 og 5 år. Bilen generelt fungerer veldig godt for vår del, men du har nok rett i at bakseteplassen er begrenset. Så her ville jeg lånt bil og prøvd skikkelig for å få et svar på om dette er noe som kan fungere for dere. Jeg for min del, på 190cm og med lange bein, kunne aldri hatt et bakovervendt sete bak førerplass. Bagasjerommet er jo også noe å vurdere mtp. gulvplass, særlig dersom det er behov for barnevogn. Med delingsnett kan man forøvrig få stappet inn mye her mtp utforming. Rommet under gulvet er derimot begrenset, og det finnes jo heller ingen frunk :)
Bare gjør oppmerksom på at ettermarkedsfrunk er lett tilgjengelig. Dekselet over motorrommet skjuler at det er temmelig god plass til frunk, og hadde vært enda mer plass om BMW hadde orket å pakke ting litt bedre! ;)

https://www.frunk.at/en/produkt-kategorie/bmw-en/bmw-ix3/

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på tor 23. jan 2025, kl. 12:49
Sitat fra: Stian.Blindheim på tor 23. jan 2025, kl. 09:16Vi har iX1 som famiebil til vår familie på 4. Har derimot fremovervendte barnestoler til barn på henholdsvis 8 og 5 år. Bilen generelt fungerer veldig godt for vår del, men du har nok rett i at bakseteplassen er begrenset. Så her ville jeg lånt bil og prøvd skikkelig for å få et svar på om dette er noe som kan fungere for dere. Jeg for min del, på 190cm og med lange bein, kunne aldri hatt et bakovervendt sete bak førerplass. Bagasjerommet er jo også noe å vurdere mtp. gulvplass, særlig dersom det er behov for barnevogn. Med delingsnett kan man forøvrig få stappet inn mye her mtp utforming. Rommet under gulvet er derimot begrenset, og det finnes jo heller ingen frunk :)
Bare gjør oppmerksom på at ettermarkedsfrunk er lett tilgjengelig. Dekselet over motorrommet skjuler at det er temmelig god plass til frunk, og hadde vært enda mer plass om BMW hadde orket å pakke ting litt bedre! ;)

Du linker til iX3, ikke iX1.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på tor 23. jan 2025, kl. 13:08
Sitat fra: RJK på tor 23. jan 2025, kl. 12:49

Du linker til iX3, ikke iX1.
Sorry, ble en liten tankeleif der, er trøtt pga lite søvn i natt! ;)

Men er bare å bytte bil på siden der, ellers så er ny, korrekt link her:

https://www.frunk.at/en/produkt-kategorie/bmw-en/bmw-ix1-en/

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Chimp

Har bakovervendt og kan sitte foran allikevel, synes plassen er tilstrekkelig men hadde kanskje vurdert brukt ix40 som har samme prisnivå og rekkevidde.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA