Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Meninger om Junior Elettrica?

Startet av OlaM, torsdag 16. januar 2025, klokken 08:51

« forrige - neste »

OlaM

Jeg synes platformen er ok, bilen ser veldig kul ut og det er nok riktig å kun ta inn Veloce-modellen. I tillegg til frisk kjøring på tørt føre, så hjelper kanskje LSD litt på vinterføre i oppoverbakke med fremhjulstrekk?

Negative ting sånn umiddelbart, V-en i grillen ser ødelagt ut, ser ut som det skulle vært noe der som har ramlet av. Og de store felgene er litt for store. Skjønner at dette ikke er modellen for 16", men når de blir litt for store så ser det ut som en ungdom som har gått for det største man fikk plass til og da ser bilen litt ut som den står på stylter. Er nok rent kosmetisk så det skal ikke være noe problem å sette på 18".
'21 3LR

RJK

Sitat fra: OlaM på torsdag 16. januar 2025, klokken 08:51...så hjelper kanskje LSD litt på vinterføre i oppoverbakke med fremhjulstrekk?

SNIP
Tror du skal avstå fra å teste dette!

Ingen bakke er så bratt eller glatt at det rettferdiggjør LSD-misbruk!

:police: :o :police:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OlaM

Sitat fra: RJK på torsdag 16. januar 2025, klokken 09:00
Sitat fra: OlaM på torsdag 16. januar 2025, klokken 08:51...så hjelper kanskje LSD litt på vinterføre i oppoverbakke med fremhjulstrekk?

SNIP

Jeg står i ro i kosmos mens bakken forsvinner bak meg....
'21 3LR

RJK

Sitat fra: OlaM på torsdag 16. januar 2025, klokken 09:18
Sitat fra: RJK på torsdag 16. januar 2025, klokken 09:00

SNIP

Jeg står i ro i kosmos mens bakken forsvinner bak meg....
:laugh:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Synes den ser kul ut. Den deler platform med PSA (franske biler) så kan jo være mye er likt fra de. Rekkevidde er nok ikke det beste, men alt avhenger jo av forventet bruk.

Er jo kult med noe nytt, og noe som ser nytt ut. Ser jo ut som en kul bybil, men ville testet godt, og kjørt mye før jeg skulle kjøpt noe sånt. Men er jo kult med 280 hester og 0-100 på 5,6 sekunder.

Så først ut som noe hadde falt ut av grillen, men så etter litt mysing Alfa-slangen, så kan nok vokse på en.

Ser du må ha teknikk-pakken til 20.000 for å få ryggekamera, så den er nok ønskelig.

Er ikke mulig å dra henger med den, og til prisen på 450.000 får du jo ganske mye annet. Men det du får her er litt sjel kan det virke som, og hvis du vil bruke litt ekstra penger for å få litt ekstra.

Pleier jo ofte å være litt dill med apper osv på nye modeller, men aner ikke hvordan det er på denne.

Ser at Alfa Romeo virkelig har fått orden på kvaliteten og nå, og har lite feil:
https://edition.cnn.com/2023/06/30/business/alfa-romeo-stellantis-quality-jd-power-win/index.html

En fremhjulstrukket elbil er mye bedre enn bensinbil med 2wd synes jeg. Har en e-niro fra 2019, og den funker flott i vanlige vinterveier. Men skal en opp en bratt bakke med snø og is så må du nok ha med en bøtte sand  :D
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA