Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autolys

Startet av Usikker, mandag 13. januar 2025, klokken 20:53

« forrige - neste »

Usikker

Nå er jeg egentlig litt usikker på når det har slutta å virke for nå i den "mørke" perioden er det mørkt når jeg kjører til og fra jobb men nå i helga var det strålende sol og lysa på bilen var på selv om bryter er i Auto..
Er det kommet no ny innstilling på dette i den møkkasoftwaren de dytta bilen full med i Desember eller må jeg bare bestille en time hos doktoren igjen tro...
Den skal jo forresten inn igjen da for de har fortsatt ikke klart å fikse lyset i ladeluka
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Pussig. La du merke til om info-skjermen var i mørk modus samtidig? Det er vel synkronisert med lysene i automodus, om jeg ikke tar feil.

Jeg har ikke sett dette probmelet, men det er en god stund siden jeg oppgraderte programvaren. Det er jo en så langdryg affære at man ikke gjør det i tide ug utide.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Skjermen har samme lysstyrke hele tiden, sikkert fordi lysa også lyser hele tiden så da tror den vel at det er "natta"
Tenkte å be om å få tilbake forrige software version, mindre brukervennlig nå når man kjører enn det som var tidligere. Må f.eks. slå på radio for å se batteristatus eller sveipe innom et par menyer før den kommer frem og jeg har fått den uvanen at jeg stoler mer på batteri % enn GOM når jeg skal på lengre turer.
På forrige version av software hadde jeg standard 3delt skjerm:

Radio / Navi / Batteri uten å måtte røre noe
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

syklisten

Vår skjerm dimmer lysstyrken selv om kjørelysene alltid står på. Så noe feil er det hos deg.

Kunne ikke ha lysene på auto, da jeg uheldigvis klarte å vippe lysbryteren til 'AV' når jeg skulle blinke til venstre. To ganger har det skjedd! Når fingrene klemmer ned blinklyshendelen så gjør jeg tydeligvis en bevegelse som gjør at bryteren samtidig vris litt rundt. Det er uansett mye mer behagelig å blinke når lysene alltid står på, da treffer fingrene den flate delen av hendelen.
2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA