Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøre Norge - Spania med CHAdeMO

Startet av kruttkvinne, fredag 10. januar 2025, klokken 07:21

« forrige - neste »

automat

@Gadetman. Det du beskriver er en ekspedisjon, ikke en transportoppgave. Som jeg oppfattet var trådstarters spørsmål.

Men hvis målet er å teste ut hvordan det er kjøre til Spania i en elbil som er dårlig egnet til formålet, så er det bare å kjøre i vei.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

RJK

Et alternativ kan jo være å forberede et stopp hos Muxan, og få byttet til et 40 eller 60 kWh-batteri, få satt inn et ekstrabatteri i varerommet (i tillegg til nytt under!?!) og kanskje samtidig oppgradere til CCS-lader!

Kanskje du attpåtil kan få satt inn et batteri med innebygd kjøling, så du kanskje slipper så mye problemer med "Rapidgate"!

Koster sikkert det samme som en eller 2 brukte av samme type, men da har du plutselig en rekkevidde som duger til langt mer, inkludert langkjøring! 8)

Sheeeeiiiiiiiit, ser dessverre ut som de har måtte legge inn årene etter konkurs... :(

https://mynissanleaf.com/threads/muxsan-went-bankrupt.36288/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gadgetman

Sitat fra: automat på onsdag 15. januar 2025, klokken 17:53@Gadetman. Det du beskriver er en ekspedisjon, ikke en transportoppgave. Som jeg oppfattet var trådstarters spørsmål.


Det er uansett en reise på 1800Km eller mer, så en eller flere overnattinger må påregnes. Om man velger å sitte pal i bilen mens den lader, eller benytte sjansen til å se seg litt omkring, det er det helt opp til OP å bestemme.   
Eg har egentlig bare vist at det er teknisk mulig å gjennomføre turen. 
Og i grove trekk er det det OP ønsker å vite.   
(At det er fullt mulig om man tar tiden til hjelp)

Hvorvidt OP også trenger 'hundre ladeapper' kan leses fra kjøreruta, for der står det hvilke kjeder man er innom. 
(Tror ikkje ABRP viser om det er ladestasjoner som tar kredittkort?)   

'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

Jejl

Det er selvfølgelig fullt mulig hvis du tar tiden til hjelp.
Husker det var en som kjørte Afrika rundt med en Nissan Leaf for noen år siden. 15 000 km uten hurtiglading, men tror han brukte et helt år på turen.

Gadgetman

15 000 Km i en Leaf?   
Herregud, eg ville ikkje vært i stand til å rette meg ut etter bare ei uke.
Sliter nok om eg er passasjer i Golfen til kollegaen, bare en kort tur.   
'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA