Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forvarming av batteri ?

Startet av coolhand, søndag 08. desember 2024, klokken 12:44

« forrige - neste »

coolhand

Har akkurat kjøpt en 2021-modell DS3 (utstyrsnivå grand chic).

Jeg forsøker å finne menyen for forvarming av batteri, feks ved planlagt lading på ladestasjon.

Men det finner jeg ikke. Heller ikke i manualen.

Jeg har en mistanke om at bilen enten gjør dette automatisk dersom en setter nav til en ladestasjon, eller at den slett ikke har forvarming av batteri....

Noen som vet?

Forsøker i dette forumet først. Tenker å legge inn spm under Citroen eller Peugeot dersom ingen vet her, da disse bilene har samme softwarepakke mm såvidt jeg forstår.

Uansett: Kul bil, veldig fornøyd med den så langt. 
Peugeot Ion 2011

Daniel_0007

Nei forvarming før lading finnes ikke på disse bilene, bra du er fornøyd nå men spørs om du har kjørt i minus grader enda da dropper rekkevidden som en stein og nesten halveres.
Model 3 2019 LR Rwd

coolhand

Tror det skal gå bra. Jeg bor i Bergen, og her er vintrene milde. Men er et minus med at batteriet ikke kan forvarmes, særlig på en bil som var så pass dyr i utgangspunktet (selv om jeg fikk den billig - det var første eier som tok det store verditapet).

Da er vel egentlig løsningen en oppvarmet garasje. Som jeg ikke har....
Peugeot Ion 2011

Syklist

Dersom du lar den stå tilkoplet til lading til du skal reise er batteriet varmt og ikke tapet så stort.  Men siden man ikke kan stille ladegrense på disse bilene, anbefales dette kun før en langtur.

Ellers kan du sette ladetid eller ladestrøm til passende nivå (70 eller 80%) manuelt i forhold til avreisetidspunkt.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA