Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Enyaq for salg 1 kvartal 2025 - noen som har info?

Startet av Elektro12, lørdag 30. november 2024, klokken 09:31

« forrige - neste »

OlaM

Har ikke bruk for ny bil på lenge (bank i bordet), men en non-sport AWD med DCC, HUD, ventilerte seter, krok og vinterdekk for ca 600k hadde nok funket for meg. Nå er ikke prisene på Elroq AWD ute ennå (?) men ut fra konfigprisene på RWD så virker det ikke som man sparer veldig mye på å gå for den mindre modellen. 544k for Max og krok, med standard felg og interiør, uten hjul. Tretti lapper for billigste sett med vinterhjul!
'21 3LR

Kires

Ser nå at de følger med vinterdekk og servicepakke på Enyaq
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

ProsjektX

Er tilhengervekt kun 1200kg fremdeles? Fant ikke noe info
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

tromsø

Jeg skal skifte bil i vår og lurer på "nye" Enyaq. Er 499 inkludert vinterdekk og service et bra pris på 85x i dagens marked?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Martin Eden jr

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 09. januar 2025, klokken 22:37Er tilhengervekt kun 1200kg fremdeles? Fant ikke noe info

Har hørt at Møller forsøker å få den godkjent for 1400 kg som visstnok gjelder i enkelte markeder, men at dette ennå ikke er avklart.
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019-2024 eSoul, 2022- Enyaq 80X

Martin Eden jr

#35
Sitat fra: tromsø på fredag 10. januar 2025, klokken 10:17Jeg skal skifte bil i vår og lurer på "nye" Enyaq. Er 499 inkludert vinterdekk og service et bra pris på 85x i dagens marked?

Jeg synes faktisk at dette er en konkurransedyktig pris i dagens marked ja. Har hatt min i 2,5 år nå (80x) og er generelt veldig fornøyd. Den første tiden var software-problemer irriterende, men etter oppgradering som omsider kom på plass har det vært stort sett bra.

I dag ble oppgradert Tesla Model Y lansert i Asia, og noe overraskende har de ikke gjort noe med rekkevidden på den heller - så da er Enyaq'en fortsatt nesten i samme "ballpark" rekkeviddemessig, men en del bak på ladehastighet.

Personlig frister det statig mindre å bidra til Elon Musk's lommebok forøvrig  ;)
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019-2024 eSoul, 2022- Enyaq 80X

Øyvind.h

Sitat fra: Martin Eden jr på fredag 10. januar 2025, klokken 11:17I dag ble oppgradert Tesla Model Y lansert i Asia, og noe overraskende har de ikke gjort noe med rekkevidden på den heller - så da er Enyaq'en fortsatt nesten i samme "ballpark" rekkeviddemessig, men en del bak på ladehastighet.
Stemmer det da? Jeg ville trodd at Enyaq nå har samme toppeffekt og ladekurve som eksempelvis ID Buzz med samme batteri. I ladetesten ladet den 2-3 minutter raskere fra 3-80% enn Y gjorde fra 10-80%.

I praksis ganske like de to nå som Enyaq også har forvarming.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kjell Salvigsen

Sitat fra: tromsø på fredag 10. januar 2025, klokken 10:17Jeg skal skifte bil i vår og lurer på "nye" Enyaq. Er 499 inkludert vinterdekk og service et bra pris på 85x i dagens marked?

Jeg mener det er en bra pris i dagens marked ja. AWD, god rekkevidde, forvarming av batteri, en god kjøreassistent og led matrix lys +mye fint standardutstyr til under 500.000 inkl. alt man strengt tatt trenger som vinterdekk og 3-4 år fri service... Jeg kan ikke se andre biler med den størrelse og komfort til samme eller lavere pris inkl alt det nevnte.

Dersom det ikke haster, så lanseres Elroq med AWD til sommeren. Det er omtrent identisk bil, bare noe mindre baggasjerom og litt mindre ytre mål. Skal ellers ha meget romslig kupe og minst like god komfort/kjøreegenskaper som Enyaq. Tipper den kan komme til å koste ca. 470.000 kr for samme pakke som du nevner.

NB! Skoda sjefen har ganske nylig spådd skikkelig priskrig i 2025 grunnet strengere EU krav og langt høyere bøter. Produsenter som produserer fossilbiler MÅ selge flere elbiler for å unngå bøter for hver utslippsbil de selger. Så man kan spare litt på å ha is i magen, det kan bli bedre kampanjer utover året!
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

tromsø

Takk for gode tilbakemeldinger! Og ja, jeg har lest dette om nye strengere EU krav+ bøter så is i magen til høsten er sikkert lurt.

Eneste er at vår etron 50 blir 5år i juli-25 => garantien går ut. Men det finnes vel motorhavariforsikringer å kjøpe for 5+ år gamle biler?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 10. januar 2025, klokken 12:52
Sitat fra: Martin Eden jr på fredag 10. januar 2025, klokken 11:17I dag ble oppgradert Tesla Model Y lansert i Asia, og noe overraskende har de ikke gjort noe med rekkevidden på den heller - så da er Enyaq'en fortsatt nesten i samme "ballpark" rekkeviddemessig, men en del bak på ladehastighet.
Stemmer det da? Jeg ville trodd at Enyaq nå har samme toppeffekt og ladekurve som eksempelvis ID Buzz med samme batteri. I ladetesten ladet den 2-3 minutter raskere fra 3-80% enn Y gjorde fra 10-80%.

I praksis ganske like de to nå som Enyaq også har forvarming.
I praksis bør det være veldig likt. Se også Bjørn Nylands tester. FastNed har fine grafer også.
https://www.fastnedcharging.com/en/brands-overview/volkswagen

https://www.fastnedcharging.com/en/brands-overview/tesla
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kjell Salvigsen

Sitat fra: tromsø på fredag 10. januar 2025, klokken 15:28Takk for gode tilbakemeldinger! Og ja, jeg har lest dette om nye strengere EU krav+ bøter så is i magen til høsten er sikkert lurt.

Eneste er at vår etron 50 blir 5år i juli-25 => garantien går ut. Men det finnes vel motorhavariforsikringer å kjøpe for 5+ år gamle biler?

Ja, det skal finnes gode forsikringer som dekker ting knyttet til fremdrift. Så dyre ting som batteri, motor, ladekontakt ledningsnett mm dekkes mener jeg. Men det kan sikkert være variert praksis i hva er dekker fra selskap til selskap. Mulig det finnes tråder her inne eller andre forum der folk deler erfaringer. Men jeg har sett at de fleste pluss kasko /topp forsikringer dekker dette. Er usikker på om luftfjæring dekkes,spør evt selskapet om det. Det er jo en ting som kan bli kostbart. (vet ikke hvordan de er på e tron, om mange opplever problem der)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Ledam

Lurer på om de har gjort noe med varmeapparat. På min Coupe er det iskaldt på føttene når jeg begynner å kjøre. Må gå inn og justere varmeapprat manuelt med luftstrøm nedover, skru opp vifta og temperaturen til 25gr før det kommer noe varme på føttene. Etter en liten stund blir det plutselig veldig varmt og da kan jeg sette den på Auto. Det burde de gjøre noe med. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA