Keramisk coating på ny Tesla model 3 verdt det?

Startet av Jesper1985, fredag 15. november 2024, klokken 09:22

« forrige - neste »

Jesper1985

Hei
Ny på forumet.

Har kommet over en deal som heter steinsprutpakken med 7 års garanti mot steinsprut.

Kampanjepris: kr17400,-

✔ 2 lag H10 Coating på alle lakkoverflater inkl plastdetaljer.

✔ Motstandsdyktig mot steinsprut.

✔ Beskytter lakken mot riper, rust og ytre påkjenninger.

✔ Verdens tynneste og sterkeste materiale.

✔ Langvarig høy glans.

✔ Fremhever fargen på lakken, og gir langvarig glans.

✔ Enkel å vaske og holde ren

✔ 7 år steinsprutgaranti og syv års holdbarhet med Garanti Sertifikat

Bestill Steinsprutpakken
Denne pakken inkluderer gratis reparasjon av steinsprut skader ved uhell. Steinsprut Garantien gjelder på de utsatte områdene for steinsprut på ditt kjøretøy. Panser, Hjulbuer front, Front fanger, og sidespeilene.

Jeg får denne pakken for 16.000,- inkludert alle vinduer.

Men når jeg nå sjekker rundt litt så kan man få keramisk coating til ca 7 - 9.000,-.

Hva er det egentlig som gjør at denne er såpass mye dyrere? Skal sies at normalprisen på denne behandlingen er 30.000,-.

OlaM

Sitat fra: Jesper1985 på fredag 15. november 2024, klokken 09:22Hva er det egentlig som gjør at denne er såpass mye dyrere?

Dette med steinsprutgaranti må da koste dem litt. Du akkumulerer en del steinsprut på 7 år og jeg tviler på at et syltynt lag med kjemi faktisk er så motstandsdyktig mot stein som det påstås, hardhetsskala til tross.
'21 3LR

Handyman

Slike lakkbehandlinger gjør ikke lakken noe merkbart mer motstandsdyktig mot steinsprut. Det betyr at du vil få like mye skader i lakken ved steinsprut. De må altså tjene inn kostnaden med å reparere steinsprutene iht garantien.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Moas

2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Jesper1985

Sitat fra: Handyman på fredag 15. november 2024, klokken 12:39Slike lakkbehandlinger gjør ikke lakken noe merkbart mer motstandsdyktig mot steinsprut. Det betyr at du vil få like mye skader i lakken ved steinsprut. De må altså tjene inn kostnaden med å reparere steinsprutene iht garantien.

Hvordan vet jeg engang at disse finnes om 7 år. Det er ganske nytt firma, så går dom i konkurs om et år så har jeg betalt kraftig overpris. Kanskje bedre å bare ta en billigere coating da?

Jesper1985

Sitat fra: Moas på fredag 15. november 2024, klokken 13:38Folie må vel være bedre enn kjemikalier?

Det er nok det, men koster også 50.000,- jeg  er ikke veldig sugen på å legge dom pengene nå.

Jesper1985

Sitat fra: OlaM på fredag 15. november 2024, klokken 09:44
Sitat fra: Jesper1985 på fredag 15. november 2024, klokken 09:22Hva er det egentlig som gjør at denne er såpass mye dyrere?

Dette med steinsprutgaranti må da koste dem litt. Du akkumulerer en del steinsprut på 7 år og jeg tviler på at et syltynt lag med kjemi faktisk er så motstandsdyktig mot stein som det påstås, hardhetsskala til tross.

Siden det er et nytt firma så er det en risiko å betale 16.000,- for denne behandlingen.

MyMuffin

Om du først skal legge 16k på bordet så ville jeg gått for PPF på utsatte områder (full front + kanaler).
Ceramic coating beskytter tilnærnet null mot steinsprut - men bilen blir lettere å rengjøre.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Jesper1985

Sitat fra: MyMuffin på fredag 15. november 2024, klokken 16:46Om du først skal legge 16k på bordet så ville jeg gått for PPF på utsatte områder (full front + kanaler).
Ceramic coating beskytter tilnærnet null mot steinsprut - men bilen blir lettere å rengjøre.

Kanskje skal gjøre det istedenfor. Ser man kan få det for rundt 20.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Jesper1985 på fredag 15. november 2024, klokken 17:03
Sitat fra: MyMuffin på fredag 15. november 2024, klokken 16:46Om du først skal legge 16k på bordet så ville jeg gått for PPF på utsatte områder (full front + kanaler).

Disse garantiene på maaaange år er ikke verdt noe som helst hvis de ikke er der lengre. Så ift kvalitet = bedre å bruke et etablert seriøst firma enn et lite as

Jesper1985

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 16. november 2024, klokken 02:31
Sitat fra: Jesper1985 på fredag 15. november 2024, klokken 17:03

Det er litt det jeg tenker her også. Har du noen forslag rundt Oslo/Nittedal?

Disse garantiene på maaaange år er ikke verdt noe som helst hvis de ikke er der lengre. Så ift kvalitet = bedre å bruke et etablert seriøst firma enn et lite as

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA