Er tiden for Tesla over?

Startet av fortoggale, onsdag 23. oktober 2024, klokken 21:40

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 16. september 2025, klokken 09:20At Musk bruker sin enorme makt til å spre udokumentert feilinformasjon synes jeg er ekstremt forkastelig.
Det har Musk gjort lenge nå. Så ille at hans egen AI trakk frem Musk som den verste og farligste løgnsprederen under presidentvalget.
Nå forsøker Musk å hisse opp til vold (og i praksis borgerkrig) i England.
Og nordmenn forsetter å mate Musk med penger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. september 2025, klokken 09:41
Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 16. september 2025, klokken 09:20At Musk bruker sin enorme makt til å spre udokumentert feilinformasjon synes jeg er ekstremt forkastelig.
Det har Musk gjort lenge nå. Så ille at hans egen AI trakk frem Musk som den verste og farligste løgnsprederen under presidentvalget.
Nå forsøker Musk å hisse opp til vold (og i praksis borgerkrig) i England.
Og nordmenn forsetter å mate Musk med penger.

Ja, for ikke å si mate Norge med penger. Og Norge støtter jo Tesla, og Tesla støtter Musk. Så jeg vil oppfordre alle til å slutte å kjøpe varer med merverdiavgift, og å slutte å betale skatt. Vi ønsker jo ikke at Norge skal bli rikt når pengene går med på å finansiere mord utført pga lederen av et firma Oljefondet investerer penger i. La oss heller opprette kryptovaluta, å betale hemmelige beløper som skattemyndighetene ikke finner ut av.

118 milliarder kan ikke gå upåaktet hen til dette forferdelige komplottet mot demokratiet. Norge bør boikottes. Kjøp kun kjøtt fra Tyskland.
Tesla Model Y                         2021-

Strøm Tycoon

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 16. september 2025, klokken 09:20
Sitat fra: arthur på mandag 15. september 2025, klokken 21:33Dette er hva enkelte her synes å heie på:

""You see how much violence there is on the left, with our friend Charlie Kirk getting murdered in cold blood this week, and people on the left celebrating it openly," Musk said. "The left is the party of murder and celebrating murder. I mean, let that sink in for a minute, that's who we're dealing with here. That is who we're dealing with.""

Spesielt i lys av at drapsmannen ser ut til å være en som definitivt ikke er sett å ha noen tilhørighet ute på venstrekanten. At Musk bruker sin enorme makt til å spre udokumentert feilinformasjon synes jeg er ekstremt forkastelig.

Det er jo passe ironisk at mannen (Kirk) som åpenlyst har frontet at noen masseskytinger er "sunt", eller "akseptabel kostnad", fordi det bygger opp under retten til bære våpen, er den som selv ble drept av et skytevåpen. Så var også Kirk den som mente at retten til å bære våpen var forankret i kampen mot et tyrannistyre. Igjen, relativt ironisk med tanke på hvordan Trump opptrer, og Kirk var en av Trumps nære allierte.



Den andre bak TPUSA utenom CK var anti-vaxxer og døde av Covid.

Jeg skulle ønske dette var en vits, men det er det ikke.

jardin


SitatNever before have I seen a CEO get away with straight up lying to investors so often. Many other CEOs would either have been ousted or in some cases, in prison for investor fraud. Elon instead gets a massive new pay package, even as their sales go off a cliff directly because of his lies and behavior.

SitatHavila Kystruten tar ikke med elbiler, hybridbiler eller hydrogenbiler om bord. Beslutningen ble tatt i januar 2023 etter en ekstern risikoanalyse, som konkluderte med at mulige branner i slike kjøretøy utgjør en for høy risiko for mannskap, passasjerer og skip.

Bakgrunnen for forbudet er:

Brannfare: Branner i litium-ion-batterier kan være svært intense og vanskelige å slukke til sjøs.

Risiko for evakuering: En brann i et batterikjøretøy kan føre til at skipet må evakueres umiddelbart.

Giftige gasser: Branner i elektriske kjøretøy kan frigjøre giftige gasser.

Mangel på slukkemetoder: Havila peker på at det er krevende å håndtere slike branner på skip.

Tesla har nå blitt tatt i løgn flere ganger, men merkelig nok fortsetter Tesla fanboys å feie alt under teppet. Alle autopilotdødsfallene er ikke så viktige, alle batteribranndødsfallene var visst bare "brukerfeil", for ikke å snakke om Cybertruck-sirkuset. Hva med alle fergebrannene (elbilbrannene) over hele verden, som også har endt i flere dødsfall og skadede? Hvorfor er Statens vegvesen helt stille?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: jardin på torsdag 16. oktober 2025, klokken 19:12

SitatNever before have I seen a CEO get away with straight up lying to investors so often. Many other CEOs would either have been ousted or in some cases, in prison for investor fraud. Elon instead gets a massive new pay package, even as their sales go off a cliff directly because of his lies and behavior.

SitatHavila Kystruten tar ikke med elbiler, hybridbiler eller hydrogenbiler om bord. Beslutningen ble tatt i januar 2023 etter en ekstern risikoanalyse, som konkluderte med at mulige branner i slike kjøretøy utgjør en for høy risiko for mannskap, passasjerer og skip.

Bakgrunnen for forbudet er:

Brannfare: Branner i litium-ion-batterier kan være svært intense og vanskelige å slukke til sjøs.

Risiko for evakuering: En brann i et batterikjøretøy kan føre til at skipet må evakueres umiddelbart.

Giftige gasser: Branner i elektriske kjøretøy kan frigjøre giftige gasser.

Mangel på slukkemetoder: Havila peker på at det er krevende å håndtere slike branner på skip.

Tesla har nå blitt tatt i løgn flere ganger, men merkelig nok fortsetter Tesla fanboys å feie alt under teppet. Alle autopilotdødsfallene er ikke så viktige, alle batteribranndødsfallene var visst bare "brukerfeil", for ikke å snakke om Cybertruck-sirkuset. Hva med alle fergebrannene (elbilbrannene) over hele verden, som også har endt i flere dødsfall og skadede? Hvorfor er Statens vegvesen helt stille?

Det er vel stort sett enkle Kina-elbiler og VW/Kina-samarbeidsbiler som har antent ferjer. Ikke hørt om en eneste Tesla-ferjebrann, selv om nesten alle av Teslas 172.700 biler har blitt fraktet med båt.

Selv når en tar med de enkleste Kina-elbilene, så blir det bare 25 branner per 100.000 elbiler, mens tilsvarende tar bensin/ diesel er over 1000 branner per 100.000.
Tesla Model Y                         2021-

Ming



SitatForeldrene til to amerikanske studenter som døde i en Tesla-ulykke har saksøkt bilprodusenten. De hevder at barna deres ble fanget inne i bilen mens den brant på grunn av en designfeil som gjorde det nesten umulig å åpne dørene.

SitatForeldrene anklager Tesla for å ha kjent til feilen i årevis, men ikke gjort nok for å løse problemet. De hevder at studentene ble fanget inne blant flammer og røyk som til slutt drepte dem.

Fra: https://www.vg.no/nyheter/i/25L3ka/tesla-doedsfall-studenter-fanget-i-brennende-bil

SitatKraftig advarsel: Brent levende. Tre personer mistet livet da en Tesla krasjet og tok fyr i Tyskland. Dørene var umulige å åpne.

SitatLokale medier skriver at en forbipasserende forsøkte å hjelpe de tre som var igjen i bilen, men ikke fikk åpnet dørene. Tesla-modellens innfelte dørhåndtak skal ha gjort redningsforsøket umulig.

Fra: https://www.dagbladet.no/nyheter/kraftig-advarsel-brent-levende/83615369

Som vanlig, nekter Elon og Tesla å ta noe som helst ansvar. Teslas biler og elbiler generelt er på mange måter livsfarlige brannfeller, spesielt når alt absolutt er "låst" bak elektronikk. Se på gamle bilprodusenter som Lexus/Toyota som nekter å lage elbiler. De har driftsikre bensinbiler som går 800 000+ km problemfritt og sikkert enda mer med riktig vedlikehold, og som har fysiske dørhåndtak. Også fysiske taktile knapper, spaker, og brytere for alt, i stedet for en diger iPad-skjerm hvor alt er gjemt lang inn i tungvinte tidskrevene menyer som krever førerens fulle oppmerksomhet. Gjett hva som er mest trafikksikkert.

Teslas påstander som "helelektrisk design for å beskytte førere, passasjerer, og fotgjengere på veien" er og forblir ren markedsføring og løgn, uten rot i virkeligheten.

Teslas aksje stuper og stuper, noe som er fortjent: Tesla har mye til felles med Boeing.

Hvor mange flere dødsulykker må til før folket våkner opp? Tesla? Nei takk.

ToWalkOrDrive

Toyota som kjører 800.000 km? Hva er det for sprøyt? Er jo rustet vekk før bilen er kjørt 200.000 km.

Toyota ikke har elbil? Toyota har jo BZ4X og flere andre elbiler.

Er dette en sånn KI / AI robot som lager innlegg?

Har ikke denne roboten tilgang på statistikk om bilbranner?

Kjører en i 170 km/t og vraker elbilen kan den begynne å brenne. Da bruker en glassknusehammer eller nød-håndtakene for å åpne bildøren hvis en lever.

Tesla Model Y                         2021-

am



Tesla sine elektroniske "sikkerhetssystemer" sliter visst nå med det mest grunnleggende.
Det blir mer og mer tydelig at Tesla, Elon & Co lever i et helt annet univers.

Og ikke minst, hvorfor insisterer våre myndigheter og politikere at "fremtiden er elektrisk"?
Hva er galt med gode gamle bensinbiler som aldri trenger software-"updates"?

Vennligst sjekk begge videoene over. Folkens, det er på tide å våkne opp.

am

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 23. oktober 2025, klokken 00:11Toyota som kjører 800.000 km? Hva er det for sprøyt? Er jo rustet vekk før bilen er kjørt 200.000 km.



Neida, det er stor forskjell mellom Tesla, GM & Co AKA amerikansk "kvalitet" som bokstavelig talt plutselig eksploderer og brenner, og vanlige bensinbiler fra gamle ikke-amerikanske bilprodusenter som Lexus og Toyota AKA japansk kvalitet som bare varer og varer.

Flere eier biler fra Lexus og Toyota som nå har gått over 1 000 000 miles = over 1 600 000 kilometer

Tesla fokuserer kun på aksjonærer og grådighet: Tesla har ingen fremtid.

filtvet

Tesla er vel ok. Fikk min eu-godkjent nå etter 100.000 km uten en feil.

Nye biler i dag er ikke bra uansett merke. Toyota/Honda har også hatt store feil i sine nye motorer. Kvalitet var på topp rundt 2005-2010.

Speeder

Sitat fra: am på fredag 24. oktober 2025, klokken 17:09


Tesla sine elektroniske "sikkerhetssystemer" sliter visst nå med det mest grunnleggende.
Det blir mer og mer tydelig at Tesla, Elon & Co lever i et helt annet univers.

Og ikke minst, hvorfor insisterer våre myndigheter og politikere at "fremtiden er elektrisk"?
Hva er galt med gode gamle bensinbiler som aldri trenger software-"updates"?

Vennligst sjekk begge videoene over. Folkens, det er på tide å våkne opp.
hvorfor ikke slå et slag for dampmotoren mens du først er i gang.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Svk

Nå er jo bare 30% elbiler inorge. Så nå er det bare å glede seg til de begynner å selge diesel og bensinbiler når det kommer full mva i 27. tipper en kan få en feit bmw med diesel og rekkesekser til samme pris som en id4

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på lørdag 25. oktober 2025, klokken 13:55Nå er jo bare 30% elbiler inorge. Så nå er det bare å glede seg til de begynner å selge diesel og bensinbiler når det kommer full mva i 27. tipper en kan få en feit bmw med diesel og rekkesekser til samme pris som en id4

Tja, de øker jo avgiftene på bensin- og dieselbiler og.
https://ofv.no/aktuelt/2025/ofvs-avgiftskalkulator-for-2026

Ser det var ei dame som kjøpte Mitsubishi Outlander PHEV for 900.000, så tydeligvis er det ennå noen som velger det og.
Tesla Model Y                         2021-

welsh






SitatMy cars were made in 1969, 1982, and 1997. All have been restored at least once. I am entirely confident all these cars will still be in excellent working condition in 2045. And that none of them will ever auto-ignite, or burn to the ground.

SitatToday we have class action lawsuits against asbestos. In the future the class action lawsuits will be against health effects due to lithium batteries.

Tesla og elbiler generelt er uønsket av flere og flere, når flere innser realiteten og sannheten bak elbiler. Anbefaler spesielt å se hele den siste videoen fra Palki Sharma (Gravitas Plus: The dark side of Electric Vehicles), som viser og beviser flere ganger at Tesla og andre elbiler verken er trygt eller rent i bruk, og spesielt ikke over lengre tid.

hELgenen

Sitat fra: welsh på tirsdag 28. oktober 2025, klokken 18:03





SitatMy cars were made in 1969, 1982, and 1997. All have been restored at least once. I am entirely confident all these cars will still be in excellent working condition in 2045. And that none of them will ever auto-ignite, or burn to the ground.

SitatToday we have class action lawsuits against asbestos. In the future the class action lawsuits will be against health effects due to lithium batteries.

Tesla og elbiler generelt er uønsket av flere og flere, når flere innser realiteten og sannheten bak elbiler. Anbefaler spesielt å se hele den siste videoen fra Palki Sharma (Gravitas Plus: The dark side of Electric Vehicles), som viser og beviser flere ganger at Tesla og andre elbiler verken er trygt eller rent i bruk, og spesielt ikke over lengre tid.

Kan admin rydde bort slik støy?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA