Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er tiden for Tesla over?

Startet av fortoggale, onsdag 23. oktober 2024, klokken 21:40

« forrige - neste »

hELgenen

Strøm Tycoon

nå har «nazibilen» gått mainstream med mentions av selveste christian strand

jeg er som kjent fra fremtiden

egar

Jeg tror juniper flopper. Uansett hva du mener, så vil det bli sett på som en statement å kjøre en bil som utvilsomt er kjøpt etter at masken falt. Og selv om du tåler det - vil du ta den finansielle risikoen? Her tror jeg verditapet kan bli stort.

Jeg kjører Tesla selv, dessverre. Det er en Nazi-bil i min bok, men det hjelper ingen å selge den billig.

Rosstopher

Sitat fra: egar på onsdag 19. februar 2025, klokken 23:27Jeg tror juniper flopper. Uansett hva du mener, så vil det bli sett på som en statement å kjøre en bil som utvilsomt er kjøpt etter at masken falt. Og selv om du tåler det - vil du ta den finansielle risikoen? Her tror jeg verditapet kan bli stort.

Jeg kjører Tesla selv, dessverre. Det er en Nazi-bil i min bok, men det hjelper ingen å selge den billig.

Jeg har de siste par ukene blitt spurt om bilen min av tre kollegaer som vurdere å kjøpe ny Model Y. Felles for alle tre er at de har fått med seg hva Musk driver med og at de er klare på at det ikke påvirker bilvalget deres. Det er tydelig at det er noen "spesielt interesserte" som vil gjøre livet surt for folk basert på bilvalg, akkurat som at det var noen som skulle gjøre hærverk mot VWer etter Dieselgate. Det vil alltid finnes sånne folk tenker jeg, uten at det skal trenge å påvirke livet til oss andre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 20. februar 2025, klokken 10:12
Sitat fra: egar på onsdag 19. februar 2025, klokken 23:27Jeg tror juniper flopper. Uansett hva du mener, så vil det bli sett på som en statement å kjøre en bil som utvilsomt er kjøpt etter at masken falt. Og selv om du tåler det - vil du ta den finansielle risikoen? Her tror jeg verditapet kan bli stort.

Jeg har de siste par ukene blitt spurt om bilen min av tre kollegaer som vurdere å kjøpe ny Model Y. Felles for alle tre er at de har fått med seg hva Musk driver med og at de er klare på at det ikke påvirker bilvalget deres. Det er tydelig at det er noen "spesielt interesserte" som vil gjøre livet surt for folk basert på bilvalg, akkurat som at det var noen som skulle gjøre hærverk mot VWer etter Dieselgate. Det vil alltid finnes sånne folk tenker jeg, uten at det skal trenge å påvirke livet til oss andre.
En ting er å si at de ikke blir påvirket av en splitter pine gal Elon ;D men en annen ting er å se om de faktisk kjøper seg ny Tesla. Og uansett sikkert i mange forhold dersom gubben er litt maga så er det ikke sikkert fruen er like maga. Mener jeg så statistikk på dette at det er yngre menn som er mest maga ;D

ToWalkOrDrive

Har ingen tro på at det er noen finansiell risiko med å kjøpe nye Model Y, gitt at en kjøper når de ordinære LR 4WD kommer til salgs. Om 3-5 år, når en gjerne tenker på å selge, er Musk old news, ingen har sterke tanker om han og Tesla, og verden har glemt. Synd men kanskje sant. Tipper han er ute av "politikken" før sommeren desember i år. Da gidder han ikke mer. Trump derimot....det blir 4 lange år...

Tesla Model Y                         2021-

automat

Musks store drøm er å sende mennesker til Mars. Jeg tipper at han har vurdert at å være buddy med Trump er den beste måten å få til dette, rent politisk.

Man kan derfor risikere at han vil vise stor tolmodighet i å pleie forholdet til Trump.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Når en tror Musk og Trump ikke kan bli verre, kan en ikke lenger utelukke at det kan bli enda mørkere og enda verre.

Gir en helt blanke i det moralske aspektet kan en potensielt måtte møte det økonomiske perspektivet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

egar

Aspektet med finansiell risiko er ikke kun «politisk»: Juniper koster betydelig mer enn forrige Y, uten at bilen er vesentlig bedre, og det kommer hardere konkurranse fremover. Tesla kommer til å måtte skru ned prisen. Se hvor mye 3 facelift de leverer uten rente- og ladeincentiver.

Du får klokkeklar stryk av meg på etikk og moral om du handler ny Tesla. Det er ikke universelt, men jeg er heller ikke alene.

Elon Musk blir ikke old news med det første.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: egar på fredag 21. februar 2025, klokken 10:25Aspektet med finansiell risiko er ikke kun «politisk»: Juniper koster betydelig mer enn forrige Y, uten at bilen er vesentlig bedre, og det kommer hardere konkurranse fremover. Tesla kommer til å måtte skru ned prisen. Se hvor mye 3 facelift de leverer uten rente- og ladeincentiver.

Du får klokkeklar stryk av meg på etikk og moral om du handler ny Tesla. Det er ikke universelt, men jeg er heller ikke alene.

Elon Musk blir ikke old news med det første.

Ser den har kommet i vanlig versjon nå. Men er en del dyrere enn gammel Y, men billigere enn Launch selvsagt.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Nå er Musk i krangel med kommandør og astronaut på ISS og slenger om seg med personkarakteristikker etter at han fikk motbør mot løgner om ISS og Biden. Han vil også dekommisjonere romstasjonen umiddelbart.
Det er jo litt snodig, når SpaceX har mange oppdrag om å frakte folk og last opp dit.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA